Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det papirløse visitkort, bizzcard - hvad mener du?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Helsinge
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Fra  bizzcard.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er ikke selvstændig… faktisk er jeg arbejdssøgende i øjeblikket, og for at bruge tiden fornuftigt har jeg blandt andet lavet bizzcard.dk.

Det er her mit spørgsmål kommer. Hvad syntes I om ideen og produktet?

Link: http://bizzcard.dk 

- Det er gratis med op til 2 bizzcards pr. "konto".
- Responsivt design – ingen app nødvendig
- Del via QR-kode, SMS, link på facebook, LinkedIn osv.
- Opret forbindelse mellem bizzcard brugere
- Få kontakter på møder o.s.v.
- Arbejd med tags og se statistikker
- Personliggør dit bizzcard med personlige oplysninger, e-mail, telefon, LinkedIn osv.
- SPAR PAPIRET og tænk på miljøet
Med andre ord, er ideen at du skal kunne minimum det samme som med et almindeligt visitkort – dog meget mere... bare uden papir.

Mod betaling kan man, som virksomhed, få yderligere funktioner:

- Op til 500 bizzcards pr. konto
- Eget design på bizzcard
- Firmaliste med alle tilknyttede bizzcards (Demo: http://bizzcard.dk/bizzcard.firm)
- Kategoriseret efter afdelinger (eks salgsafdeling) (Demo: http://bizzcard.dk/bizzcard.firm?salg)
- Integration på egen hjemmeside (beta)

Prøv det, og giv mig noget feedback Big Smile.

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har ikke forstået hvordan det skal kunne afløse et rigtigt visitkort?

Eller har jeg misforstået ideen?

Princippet med et rigtigt visitkort er netop at man kan afgive det i løbet af 1 sekund uden bøvl for både dig eller modtager. 

Fra Helsinge
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Fra  bizzcard.dk Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey.

En afløsning af 'det almindelige visitkort' KUNNE være denne løsning, og set i min optik er det et spørgsmål om at tage beslutningen om at ville erstatte det traditionelle eller ej. Men inden den beslutning tages, så kan jeg se en masse fordele i et elektronisk visitkort, frem for det traditionelle. En kombination af de to verdener er heller ikke udelukket.

Fordele ved elektronisk visitkort. Mit elektroniske visitkort
- Foretag opkald, send e-mail direkte fra det elektroniske visitkort - ingen (forkerte) indtastninger
- Du løber aldrig tør for visitkort!
- Oprette forbindelse (lidt netværks agtigt) til andre bizzcard brugere
- Integrer som e-mail signatur i din Outlook, Gmail eller andet mailprogram
- Nyt telefonnummer? Ny e-mail adresse? Vær altid opdateret (Et traditionelt er i princippet forældet i det øjeblik det er sat på tryk!)
- Skift design 'on the fly' efter behag
- Kan deles via sociale medier, Facebook, LinkedIn, Google+, Twitter osv.
- Se statistikker på hvor ofte dit elektroniske visitkort benyttes (ses, klikkes på o.s.v.)
... denne liste er ikke udtømmende, men bare det jeg lige kan finde :-)

Udfordringer ved elektronisk visitkort!
Jeg er med på din tanke om at det måske kan blive lidt 'besværligt' at stå overfor en kontaktperson 'person-in-person' og skal udveksle... men her mener jeg bare at man skal ind i en ny rytme og indlæring om hvordan man vil håndtere denne situation. 

Eksempler på situationer du kan stå overfor:

Person-til-person: Du har dit elektroniske visitkort som en "favorit" på din smartphone. Gå i din browser, gå til dit visitkort, del via SMS.. det giver dig samtidig mobilnummeret på den du står overfor, smart.

Person-til-forsamling: Du har inkluderet en "kontakt-mig" slide i din præsentation, hvor der er: 
1. En QR kode, som forsamlingen kan "scanne" og dermed få dit visitkort i deres smartphone - og tilføje i favoritter.
2. Send en SMS til [1272] med beskeden [card 200] og få en SMS retur med linket til dit elektroniske visitkort (Dette virker allerede nu, prøv Smile)
3. Hvis du ønsker kontakter, så kan du lægge en QR kode (eller link) ind, til at forsamlingen kan afgive deres kontaktoplysninger, som du så efterfølgende kan reagere på.

Jeg ved ikke om det giver dig blod på tanden til at afprøve, eller om du stadig kun vil holde dig til de traditionelle.

Men nu har jeg sagt det, tak for feedback’en.

Fra Helsinge
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Fra  bizzcard.dk Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at sige/skrive at at SMS forespørgslen koster 1,50 Kr + almindelig SMS takst. Bare for god ordens skyld.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)