Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel i "blikfang" bil - regler?

Side 3 ud af 10 (91 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:
Det jeg mener er, at kørselsgodtgørelsen bogføres som en omkostning, og giver dermed fradrag, og modposteres via mellemregning, eller direkte udbetaling (privatforbrug) fra bank/kassekonto..

jeg har ikke haft kræfter til dine links  men NEJ man må ikke  - absolut ikke - bogføre som udbetaling privatforbrug for kørsel hvis man er personlig virksomhed . en gang til KØRSELSFRADRAG KLIK OG LÆS 

Jeg ser linket fra billys billing som angivelse af at man kan bogføre det over mellemregning - men det er helt enkelt i så fald en fejl - det kan IKKE som personlig virksomhed kan kan KUN få kørsel "godtgjort" via selvangivelsen, men jeg jeg tror ikke Billy er eneste om at svare forkert, spørgsmålet er, om de vil æde en erstatning fordi man har fulgt deres klart forkert råd  -som jeg mener gives i forhold til en ren personlig virksomhed i https://billysbilling.dk/support/article/Koerselsgodtgoerelse-i-enkeltmandsvirksomhed Der er ikke fradrag i virksomheden men fradrag i skatteangivelsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Maha Sarakham - Thailand
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 06:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er af den opfattelse, at beløbet kan bogføres i virksomhedens regnskab som en driftsudgift og modposteres på en konto under egenkapitalen, f.eks. indskudt i virksomheden eller mellemregning.

Hermed er kilometergodtgørelsen med i regnskabet som et fradragog der skal ikke skrives yderligere på selvangivelsen, og det bliver fratrukket i personlig indkomst.

Om beløbet hæves i banken eller ej og posteres er vel lige meget. Det er vel bare som en enhver anden hævning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Aquarium

Henrik From:

Jeg er af den opfattelse, at beløbet kan bogføres i virksomhedens regnskab som en driftsudgift og modposteres på en konto under egenkapitalen, f.eks. indskudt i virksomheden eller mellemregning.

LdendeHermed er kilometergodtgørelsen med i regnskabet som et fradragog der skal ikke skrives yderligere på selvangivelsen, og det bliver fratrukket i personlig indko

Om beløbet hæves i banken eller ej og posteres er vel lige meget. Det er vel bare som en enhver anden hævning.

Mener revisoren virkelig at ovenstaaende er generelt gaeldende??? Brug evt et par minutter paa Johns blog foer du svarer.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Der er ikke fradrag i virksomheden men fradrag i skatteangivelsen

Jeg tror egentlig ikke at vi er vildt uenige, ihvertfald bliver beløbet netto vel det samme uanset om overskuddet bliver reduceret ved at bogføre dem som en udgift, eller at angive det separat som et fradrag.
Udbetalingen sker jo uanset "bare" som privatforbrug, og har som sådan ikke noget med skatten at gøre.


tax.dk og din blog er de eneste steder, hvor jeg kan finde udlægningen med at det skal føres separat, og jeg antager at du har noget med tax.dk at gøre, siden jeres tekster er MEGET ens Skype-Blush

Jeg ser ingen grund til at fare i flint over denne debat, jeg tror det vil være interessant at få afklaret om 99 procent af alle enkeltmandsvirksomheder gør dette forkert. Og er det ikke korrekt at netto bliver resultatet præcis det samme?

 Selv her! Står der at det skal fratrækkes som en udgift i virksomheden  http://startvaekst.dk/ekspertsvar/52296/2002

Fra Maha Sarakham - Thailand
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Henrik K.

Er vi ikke enige om at fradraget gives i virksomhedens overskud?

Jeg skal ikke svare paa, hvad andre goer. Men jeg ved dog der er mange som bogfoerer det som en omkostning.

Faar vi ikke det samme resultat i sidste ende. som Jesper skriver?

Fra Virum
Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske har jeg misforstået det, men jeg opfattede trådstarters spørgsmål lidt anderledes. Jeg tænkte han ville købe en meget speciel bil (f.eks. en Morris Mascot) og lave den om til en kørende reklamesøjle (fuldstændig klistret til med reklamer) og ikke bare et logo på.

 

Så kunne grundtanken være at den også kunne bruges til privatkørsel, fordi den er ren reklame og fungerer som markedsføring når den er på vejen og derved kunne udgifterne trækkes fra på markedsføringskontoen.

Spørgsmålet er jo sådan set kun relevant i forhold til privat kørsel, da man kan få kørselsgodtkørelse eller trække udgifterne fra alligevel ved erhvervsmæssig kørsel.

 

Blot sådan jeg opfattede det..

 

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Henrik. Behandlingen afhænger i min verden af om du bruger virksomhedsordningen eller ej. Hvis du bruger VSO kan du udbetale skattefri godtgørelse og fradrage det i regnskabet. Selvstændige uden for VSO kan enten tage den faktiske udgift over regnskabet eller fradrage den skattefrie kørselsgodtgørelse i den personlige indkomst via fradrag på selvangivelsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Jesper. Nu er Tax.dk så pædagogiske, at de henviser tilbage til lovhjelmen. At det giver det samme på bundlinien er et dårligt argument. Jeg kommet også over gaden uanset om der grønt eller rødt lys.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

@ Henrik. Behandlingen afhænger i min verden af om du bruger virksomhedsordningen eller ej. Hvis du bruger VSO kan du udbetale skattefri godtgørelse og fradrage det i regnskabet. Selvstændige uden for VSO kan enten tage den faktiske udgift over regnskabet eller fradrage den skattefrie kørselsgodtgørelse i den personlige indkomst via fradrag på selvangivelsen.

Enig HenrikYes

Det fremgår da også af SKAT's juridiske vejledning

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2061753&vId=208670&search=befordringsgodtg%F8relse*

hvoraf det fremgår således:

"Der kan ikke udbetales skattefri befordringsgodtgørelse til selvstændigt erhvervsdrivende eller honorarmodtagere."

Dette bevirker netop, at virksomheden ikke udbetaler godtgørelsen, hvilket kun kan ske i forbindelse med beskatning efter Virksomhedsskatteordningens regler.

Skatteberegningen er, som det også anføres, alt andet lige uændret.

Tonny

Fra Maha Sarakham - Thailand
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

HK: Jeg tror du misforstod mit foerste indlaeg eller jeg skrev ikke godt nok hvad jeg mente.

For vi er helt enige.

Side 3 ud af 10 (91 indlæg)