Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Røvrendt af udvikler

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
MOAA:
Overholder han ikke den, samt ikke kommer med indvendinger til den nye deadline, så kan sagsøger opsige aftalen uden problemer og derved få sit beløb refunderet.


det vil jeg betegne som noget forsimplet. Det vil ikke være uden problemer når der ikke er kontrakt. Vist kan email korrespondance bruges i en del fald, men det bliver ikke uden problemer og der er klar risiko for at tabe og bare ha fået yderligere advokat omkostninger som det er beskrevet her
JA han kan med tilstrækkelig god mailkorresponcance ha en chance, men det er ikke - uden problemer få sit beløb refunderet vil jeg påstå
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
MOAA:
Overholder han ikke den, samt ikke kommer med indvendinger til den nye deadline, så kan sagsøger opsige aftalen uden problemer og derved få sit beløb refunderet.


det vil jeg betegne som noget forsimplet. Det vil ikke være uden problemer når der ikke er kontrakt. Vist kan email korrespondance bruges i en del fald, men det bliver ikke uden problemer og der er klar risiko for at tabe og bare ha fået yderligere advokat omkostninger som det er beskrevet her
JA han kan med tilstrækkelig god mailkorresponcance ha en chance, men det er ikke - uden problemer få sit beløb refunderet vil jeg påstå
vh

Det afviser jeg heller ikke :-) men udgangspunktet er at dommerne som regel godt kan gennemskue når der er foregået en handel, hvis man kan vise beløbet der er betalt, og mails omkring arbejdet, så sammenkæder de det med at der er foregået en handel. 

Vilkårene selvom de ikke er beskrevet, afviger ikke fra et normalt køb, nemlig at hvis man opstiller en tidsfrist, der bliver overskredet og modparten på forhånd har godkendt denne, så er man i sin gode ret til at ophæve købet og derved få sine penge retur.

Jeg tog den uden advokat, da jeg kendte til reglerne.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Casper Minding:

Hej Aminoer!
Jeg står i en situation hvor jeg virkelig føler mig snydt af en udvikler. Overvejelsen er nu, om jeg skal lade den være, eller gå videre med det, og efter de penge jeg har tabt. Historien er som følgende:

Jeg bestiller et nyt site hos udvikler. Dets primære funktion, og eneste grund til bestilling, er indhentning af priser fra en tredjeparts hjemmeside, med visning på mit site. Jeg leverer blueprints på den opsætning jeg ønsker. Udvikler fortæller det godt kan lade sig gøre, der fremsendes prisforslag, jeg godkender. Der betales xx kr. upfront og projektet går i gang.

Kort tid efter projektstart får jeg at vide, at der er problemer med at hente data fra tredjepart, men at det nok skal løses.

Den efterfølgende måned har jeg 1-2 opkald med udvikler der fortæller, at der stadig er problemer med indhentning af data, men at der fortsat arbejdes på det. 

Jeg begynder at tvivle på, at udvikler kan levere, men er tålmodig en måneds tid endnu. Jeg hører fortsat intet fra ham. Jeg begynder at ringe, og mine opkald bliver ikke taget. De bliver heller ikke returneret- og jeg hører intet pr. mail.

Nu er der gået 2 måneder siden projektstart, og min tålmodighed slipper op. Jeg sender en mail med to alternativer, forudsat at han ikke kan levere det aftalte produkt.

Jeg får intet svar fra udvikler. Der går 10 dage, jeg sender opfølgningsmail. Udvikler besvarer den med, at han har haft for travlt efter en miniferie, og at han lige svarer tilbage senere. Jeg er ved at springe, men holder facaden.

20 dage senere hører jeg stadig intet. Jeg ringer, uden svar. Gentages dagen efter, og dagen efter igen. Stadig uden svar, men kort tid efter ringer udvikler retur, hvor vi aftaler et møde den næste dag, for at finde ud af hvad der skal ske. 

En time inden vi skal mødes, ringer udvikler og spørger hvorfor jeg egentlig vil mødes, og hvad jeg tænker løsningen kan være. Lang snak, men kort sagt meget agree to disagree! 

Udvikler mener, at siden hen han ikke kan hente de data han troede, og at han har brugt udviklingstimer på projektet, så er vi kvit.. Rettere sagt, han fremlægger det som om, at han gør mig en tjeneste ved ikke at fakturere mere end det beløb der allerede er lagt up front.

Jeg kan slet ikke se hvorfor at jeg skal betale for en vare jeg ikke fået, og vil selvfølgelig have mit forskud refunderet..

4 måned senere står jeg uden produkt- og xx antal kroner mindre.

Jeg vil rigtig gerne have et par råd om hvad i mener jeg bør- og kan gøre.

På forhånd tak,
Casper Minding

Nu kender jeg slet ikke nok til detaljerne i jeres projekt, og efter hvad du beskriver er han jo et fjols til at håndtere kunder, hvad tilbagemeldinger angår. Men set fra en udviklers side har jeg denne vinkel.

Hvis han har givet en fastpris på en opgave med at hente data fra 3. part, så må du have leveret et eller anden dokumentation til ham, så han ved hvordan han skal hente data. Og hvis det viser sig ikke at være muligt at hente data fra 3. part på aftalte måde, og han har brugt en masse ekstra tid på dette, kan jeg tildels godt forstå at han mener I kan være kvit med betalingen. 

Nu ved jeg jo slet ikke hvad du har betalt forud. Men er det et relativt lille beløb, set i forhold til hvad du kan bruge på advokater, ville jeg nok tænke mig om et par gange inden at gå rettens vej.

Af kedelig erfaring gennem tiden, giver jeg aldrig selv fastpris på et IT projekt. Man kender aldrig omfanget af et IT projekt, før det er færdigt, og slet ikke før der er skrevet en meget konkret projektbeskrivelse. En projektbeskrivelse der beskriver alt der skal laves og ofte også det som ikke skal laves, og indeholder sitemap og wire-frames m.v..

En fast pris på en løst beskrevet opgave, vil altid kun være til fordel for den ene part. Og der er nogle mennesker som tror man(udvikler) er deres slave resten af livet, fordi de har været smartere ved indgåelse af aftalen om en opgave. Har selv arbejdet flere måneder gratis på projekter tilbage i 90erne, fordi den anden part var "klogere" end mig ved projektstart.

Held og lykke med projektet!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)