Hej Aminoer!
Jeg står i en situation hvor jeg virkelig føler mig snydt af en udvikler. Overvejelsen er nu, om jeg skal lade den være, eller gå videre med det, og efter de penge jeg har tabt. Historien er som følgende:
Jeg bestiller et nyt site hos udvikler. Dets primære funktion, og eneste grund til bestilling, er indhentning af priser fra en tredjeparts hjemmeside, med visning på mit site. Jeg leverer blueprints på den opsætning jeg ønsker. Udvikler fortæller det godt kan lade sig gøre, der fremsendes prisforslag, jeg godkender. Der betales xx kr. upfront og projektet går i gang.
Kort tid efter projektstart får jeg at vide, at der er problemer med at hente data fra tredjepart, men at det nok skal løses.
Den efterfølgende måned har jeg 1-2 opkald med udvikler der fortæller, at der stadig er problemer med indhentning af data, men at der fortsat arbejdes på det.
Jeg begynder at tvivle på, at udvikler kan levere, men er tålmodig en måneds tid endnu. Jeg hører fortsat intet fra ham. Jeg begynder at ringe, og mine opkald bliver ikke taget. De bliver heller ikke returneret- og jeg hører intet pr. mail.
Nu er der gået 2 måneder siden projektstart, og min tålmodighed slipper op. Jeg sender en mail med to alternativer, forudsat at han ikke kan levere det aftalte produkt.
Jeg får intet svar fra udvikler. Der går 10 dage, jeg sender opfølgningsmail. Udvikler besvarer den med, at han har haft for travlt efter en miniferie, og at han lige svarer tilbage senere. Jeg er ved at springe, men holder facaden.
20 dage senere hører jeg stadig intet. Jeg ringer, uden svar. Gentages dagen efter, og dagen efter igen. Stadig uden svar, men kort tid efter ringer udvikler retur, hvor vi aftaler et møde den næste dag, for at finde ud af hvad der skal ske.
En time inden vi skal mødes, ringer udvikler og spørger hvorfor jeg egentlig vil mødes, og hvad jeg tænker løsningen kan være. Lang snak, men kort sagt meget agree to disagree!
Udvikler mener, at siden hen han ikke kan hente de data han troede, og at han har brugt udviklingstimer på projektet, så er vi kvit.. Rettere sagt, han fremlægger det som om, at han gør mig en tjeneste ved ikke at fakturere mere end det beløb der allerede er lagt up front.
Jeg kan slet ikke se hvorfor at jeg skal betale for en vare jeg ikke fået, og vil selvfølgelig have mit forskud refunderet..
4 måned senere står jeg uden produkt- og xx antal kroner mindre.
Jeg vil rigtig gerne have et par råd om hvad i mener jeg bør- og kan gøre.
På forhånd tak,
Casper Minding