Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Røvrendt af udvikler

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Skiftenergi ApS Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer!
Jeg står i en situation hvor jeg virkelig føler mig snydt af en udvikler. Overvejelsen er nu, om jeg skal lade den være, eller gå videre med det, og efter de penge jeg har tabt. Historien er som følgende:

Jeg bestiller et nyt site hos udvikler. Dets primære funktion, og eneste grund til bestilling, er indhentning af priser fra en tredjeparts hjemmeside, med visning på mit site. Jeg leverer blueprints på den opsætning jeg ønsker. Udvikler fortæller det godt kan lade sig gøre, der fremsendes prisforslag, jeg godkender. Der betales xx kr. upfront og projektet går i gang.

Kort tid efter projektstart får jeg at vide, at der er problemer med at hente data fra tredjepart, men at det nok skal løses.

Den efterfølgende måned har jeg 1-2 opkald med udvikler der fortæller, at der stadig er problemer med indhentning af data, men at der fortsat arbejdes på det. 

Jeg begynder at tvivle på, at udvikler kan levere, men er tålmodig en måneds tid endnu. Jeg hører fortsat intet fra ham. Jeg begynder at ringe, og mine opkald bliver ikke taget. De bliver heller ikke returneret- og jeg hører intet pr. mail.

Nu er der gået 2 måneder siden projektstart, og min tålmodighed slipper op. Jeg sender en mail med to alternativer, forudsat at han ikke kan levere det aftalte produkt.

Jeg får intet svar fra udvikler. Der går 10 dage, jeg sender opfølgningsmail. Udvikler besvarer den med, at han har haft for travlt efter en miniferie, og at han lige svarer tilbage senere. Jeg er ved at springe, men holder facaden.

20 dage senere hører jeg stadig intet. Jeg ringer, uden svar. Gentages dagen efter, og dagen efter igen. Stadig uden svar, men kort tid efter ringer udvikler retur, hvor vi aftaler et møde den næste dag, for at finde ud af hvad der skal ske. 

En time inden vi skal mødes, ringer udvikler og spørger hvorfor jeg egentlig vil mødes, og hvad jeg tænker løsningen kan være. Lang snak, men kort sagt meget agree to disagree! 

Udvikler mener, at siden hen han ikke kan hente de data han troede, og at han har brugt udviklingstimer på projektet, så er vi kvit.. Rettere sagt, han fremlægger det som om, at han gør mig en tjeneste ved ikke at fakturere mere end det beløb der allerede er lagt up front.

Jeg kan slet ikke se hvorfor at jeg skal betale for en vare jeg ikke fået, og vil selvfølgelig have mit forskud refunderet..

4 måned senere står jeg uden produkt- og xx antal kroner mindre.

Jeg vil rigtig gerne have et par råd om hvad i mener jeg bør- og kan gøre.

På forhånd tak,
Casper Minding

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg gjorde i et tilfælde hvor udvikleren undlod levering gennem 8 mdr. så stævnede jeg vedkommende for det beløb jeg havde betalt upfront. Vandt sagen.

Det du skal gøre, er at give ham en deadline på det aftalte arbejde som er realistisk. Har han ingen indvendinger til dette, så er du i din gode ret til at opsige aftalen og få dine penge retur.

Din sag er naturligvis lidt kringlet idet, han mener han har udført arbejde og i er kvit, men det ændre ikke ved at han ikke har leveret varen som aftalt.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i lavet en skriftlig aftale ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

som altid kan en del afhænge af hvad der står i aftalen - hvad han konkret skulle levere, og hvad han lovede at kunne - skriftligt - men også som altid, når man kun hører det fra din side, så er du jo blevet utroligt dårligt behandlet og er kontrakten rimeligt klar hvad slut produktet skulle være, så vil jeg mene du kan gi ham en rimelig dead-line på det færdige produkt - eller alle penge retur og derefter stævne ham for up-front betalingen

Jeg går ud fra det er en person over 18 år du har sat på opgaven, vi har lige haft en lidt tilsvarende med en under 18 og der er der jo ikke noget at komme efter, så vil man kunne bruge loven og stævne osv - så skal man kun bruge myndige desværre
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Skiftenergi ApS Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Nej, ingen decideret skriftlig aftale- dog har udvikler via mail godkendt de blueprints/specs jeg har sendt inden opgavestart. Det går jeg ud fra er nok og brugbart?

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mails kan sagtens være en skriftlig aftale - MEN - det er ordlyden af aftalen som er afgørende for hvordan aftalen skal behandles i den tvist i står i.

Når han har godkendt det du fremsender kan det stadig ikke konsekvent opfattes som at han enten leverer eller ikke leverer. At arbejde henimod et mål kan i teorien også være den måde sådan en aftale ville blive opfattet på.

Så ordlyden af jeres mail korrespondence er det afgørende, for hvordan du står.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Skiftenergi ApS Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Personen er over 18 ja.

Set i bagspejlet skulle jeg helt sikkert have haft en mere grundig kontrakt over projektet, men grundet et tidligere godt samarbejde skænkede jeg det ikke en tanke. Jeg så vores korrespondance via mail som fint grundlag hvis det skulle blive aktuelt ved en tvist.

- de blueprints jeg sendte inden projektstart er grundige, og bærer ingen tvivl ift. det der skulle leveres, som ikke blev leveret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Det skal du ikke gå ud fra - uden skriftlig aftale står du ikke stærkt i retten. At han har godkent blueprints og specs viser jo ikke hvad der er aftalt om at aflevere, måske sagde han, jeg skal ha xxx kr upfront for at undersøge om jeg kan skaffe de nødvendige data externt (også selv om han ikke sagde det vil det jo være en åben mulighed)

Jeg synes ikke du står ret godt - og da du jo har betalt ville jeg møve på for at se om ikke du kunne få ET eller andet ud af ham for pengene
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Skiftenergi ApS Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg synes ikke du står ret godt - og da du jo har betalt ville jeg møve på for at se om ikke du kunne få ET eller andet ud af ham for pengene

Vi kom frem til at han ville tilbyde nye udviklingstimer. I selv fint, men har af gode grunde ikke det store ønske om at lave mere forretning med udvikler. Samtidig giver det mig bare en stærkere tro om, at han godt ved fejlen er på hans skulder og derfor hellere vil gå efter refundering af beløbet hvis det er mulighed for det.

Cookie - John Hannover:
også selv om han ikke sagde det vil det jo være en åben mulighed
: desværre ja!

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det skal du ikke gå ud fra - uden skriftlig aftale står du ikke stærkt i retten. At han har godkent blueprints og specs viser jo ikke hvad der er aftalt om at aflevere, måske sagde han, jeg skal ha xxx kr upfront for at undersøge om jeg kan skaffe de nødvendige data externt (også selv om han ikke sagde det vil det jo være en åben mulighed)

Jeg synes ikke du står ret godt - og da du jo har betalt ville jeg møve på for at se om ikke du kunne få ET eller andet ud af ham for pengene
Venlig hilsen

Jeg gjorde det uden en skriftlig aftale, dommerne tog ikke højde for dette, da der var mails der understøttede bestillingen, og godkendelse heraf fra modparten. En væsentlig forsinkelse kan sidestilles med hvad en anden udvikler kan levere tilsvarende stykke arbejde til, og så give ham denne frist. Overholder han ikke den, samt ikke kommer med indvendinger til den nye deadline, så kan sagsøger opsige aftalen uden problemer og derved få sit beløb refunderet.

Den metode er jeg også mest tilhænger af, for jeg ville heller ikke fortsætte et samarbejde med sådan en type.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)