Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretning konto

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt enkeltmandvirksomhed (kiosk).Min bank gider ikke oprette erhvervs konto fordi der stå 327000kr på min årsopgørelse (privat lån , su lån og su tilbagebetaling)...og min bank giver mig heller ikke love til brug min privat konto for min forretning..jeg vil ikke lån penge eller kassekredit fra min bank.jeg skal brug et forretning konto til dankort terminal aftale med nets/teller.
Er nogen har et løsning for mig ?
Ser frem til at høre fra alle jer :)

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zahoor,

Prøv at tage fat i Danske Bank i Horsens.

/anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

det er helt standard at din bank ikke vil stille en erhvervskonto til rådighed når du har private lån i størrelsesorden 300.000 kr - i alle uden du kan stille sikkerhed for både de private lån og derefter betale gebyr for en erhvervsonto

Det har været oppe ofte, men en erhvervskonto indebærer en ca omkostning på 3-500 kr i kvartalet for en bank at drive (iflg neutrale mybanker) og de har ingen indtægter på evt. penge på kontoen - nationalbanken giver dem et rundt 0 i %

Dertil kommer at moms kan trækkes over en erhvervskonto uden varsel når den tilknyttes som nemkonto (og det er så også årsagen formentlig til at din bank ikke vil lade dig bruge din privatkonto til erhverv) ligesom der kan ske indbetalinger til dig via kreditkort, som du kan hæve hvorefter indbetaler kan kræve penge retur fordi et eller andet ikke var i orden - og banken hænger på at føre pengene retur

Du har derfor en vis kamp, men ikke alle banker er så fast i kødet på ikke at tillade den private nemkonto brugt til virksomheden.

I søgen efter en ny bank, vil du bare støde på, at den skal overtage de lidt over 300.000 kr privatlån OG skal give erhvervskonto, og selv om visse mindre banker er lettere at arbejde med, så tror jeg det er vanskeligt, specielt fordi branchen "kiosk" erfarringsmæssigt er en vanskelig branche.

Du bliver nødt til som minimum, enten over for din egen bank - eller - og måske samtidigt over for andre (nok små) banker, at:
1
Stille op gerne sammen med en der taler "banksprog" Banker har deres lidt eget sprog, og siger du til dem at du ikke kan forstå, som du skrev, at de ikke "gider" stille en konto op - så har du lagt den første blokade ind, for det har ikke noget at gøre med at gide, men om en rimelig eller urimelig risiko vurdering
2
Ha en klar plan for din kiosk, inkluderende regnskaber fra tiden inden du tog over, hvis det var en kiosk du overtog - og er det en ny, så en forretningsplan for hvad der vil få folk ind til dig og ikke til det store supermarked - varer - åbningstider og andet der kan trække
3
Ha et klart budget, der viser at din kiosk klarer sig helt uden lån - inkluderende et såkaldt likviditetsbudget som viser hvornår du får penge i kassen og hvornår du skal betale leverandører, moms og andet
4
Tale med banken om hvad gebyret er for en erhvervskonto hvis du ikke skal ha lån - måske de mod gebyr tager en chance?

Med det i hånden kan du ha en chance, men ellers er det meget vanskeligt med større personlig gæld at få åbnet en erhvervskonto i 2013 desværre

God vind med det i alle fald

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt svar, John.

Vil det nye IVS ikke løse dette problem fuldstændig?

Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John
Tak for dit svar !!!!!
jeg har ikke noget stående lån hos bank ...min personlige lån er ca 70000kr i privat firma , og resten er su lån , su tilbage betaling og resten skat ...jeg bruger Nordea ....har jeg stadig chancer?

Tilmeldt 25. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Cyrus Technologies LTD Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe din virksomhed er enkeltmands, så kan du frit benytte din privat konto og det kan din bank ikke forhindre dig i.

Du kan også gå i en anden bank og oprette ne privat konto, for derefter at benytte det til din virksomhed, såfremt der er tale om en enkeltmandsvirksomhed.

Banken kan ikke forhindre at der går indbetalinger ind på din konto eller at du betaler regninger via din netbank, såfremt der er dækning herfor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cyrus Razavi:

Så længe din virksomhed er enkeltmands, så kan du frit benytte din privat konto og det kan din bank ikke forhindre dig i.

Banken kan ikke forhindre at der går indbetalinger ind på din konto eller at du betaler regninger via din netbank, såfremt der er dækning herfor

Cyrus - mandens problem er jo at NETS for dankort aftale med automat osv kræver bekræftelse fra banken på erhvervskonto - og banken kan nægte der laves ervhervsaftaler via personlig konto desværre - Lige nu er NETS jo mandens problem når de nægter uden bekræftelse på erhverv.

Cyrus Razavi:
Du kan også gå i en anden bank og oprette ne privat konto, for derefter at benytte det til din virksomhed, såfremt der er tale om en enkeltmandsvirksomhed.
ja vist-  men den bank skal jo overtage lånene på de 320.000 formentlig (man kan jo ikke ha nemkonto privat i andet end ENTEN den nuværende eller den kommende bank - ikke to nemkonti - eller kende til lånene som minimum- og lur mig om ikke det kan skabe problemer, men JO - man må absolut prøve og det er nok nogle af de lidt mindre banker der er mere til at gå til - forudsat man altså kan klare sig med en privatkonto - og den nuværende bank så ikke opsiger visse lån (SU opsiger ikke i det mindste)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)