Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til brug af Twitter?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er co-founder af addwish (tidligere GiftManager) og jeg har et spørgsmål til alle som ved lidt om Twitter :)

Vi har indtil nu kun brugt facebook til at dele vores aktiviteter med omverdenen, men da vi netop har lanceret vores website på andre sprog, så er vi også begyndt at kigge på Twitter.

Jeg var på forretningsrejse i England for et par uger siden og der bemærkede jeg at twitter dominerede i kommunikationen. "Følg os på Twitter og se hvordan togene kører" osv osv

Hvad skal vi gøre for at komme godt i gang med Twitter? Nogen gode råd til hvad vi skal kommunikere til følgerne?

Jeg har aldrig rigtig selv brugt det, så alle gode råd vedr. brug af Twitter er velkomne.

Med venlig hilsen

Brian Petersen - addwish

twitter.com/addwish

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Twitter er rigtigt godt til løbende info. Det er et hurtigt medie, der handler meget om "lige nu" derfor er det fx godt til løbende info hen over en festival/event, eller til at snakke live om et program/sportskamp på tv og lignende. Det kan også bruges til enkelte opdateringer, men dets styrker er helt klart i det hurtige løbende info, hvor man på facebook i højere grad kan skrive noget som folk også kan nå at læse i morgen.

Twitter er også smagssag -personligt følger jeg selv en masse, men tweeter ikke noget selv ( og derfor har jeg heller ikk enogen følgere ;) ) Prøv evt at følge nogle virksomheder i danmark og lad dig inspirerer af deres tweets.

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille,

Det er en god ide. Jeg må starte med at følge nogen andre, så jeg kan se hvilke informationer de lægger ud og hvilke informationer deres følgere syntes er interessante.

Har du evt. nogle forslag til nogle virksomheder der er gode på twitter?

// Brian

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm.. nu er det lidt en sen aftentime, så skal indrømme jeg ikke er så innovativ haha.. Prøv med Politiet fx -de bruger twitter til løbende kommunikation -jeg mener der er afdelinger rundt omkring, fx i kbh. Danske tv-værter og politikere kan også være interessante -gå evt lidt på rov i dem som DE også følger :) Eller vælg nogle store firmaer som du selv synes ellers har en fed strategi ( fx på facebook) og lur lidt på hvad de laver inde på twitter, så du kan se forskellen eller lighederne mellem hvordan de bruger de to platforme. jeg følger også typer som Bill gates og Obama fx, selvom jeg ved at det ikke er Hr. Barack eller hr. Gates der selv twitter, men det er meget interessant. 

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Et godt værktøj til styring af de sociale medier er HootSuite.com

Prøv og tjek det ud Smile det kan hjælpe dig til, at sætte dine tweets i system m.m 

Hilsen
Toke  

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Toke,

Tak for linket. Det ser spændende ud. Det må jeg nok hellere prøve af.

// Brian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)