Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spillefilm om en iværksættersucces

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder mere som en TV dokumentar eller kortfilm, end som en spillefilm- Havde man i tide kastet sig over Riskjær op og ned og den slags, så måske, men en spillefilm skal op i omkring 200.000 kr tilskuere før der er penge til producenten, og det tror jeg ikke du kommer i nærheden med dansk iværksætter historie

Et selskab som tidl. har procuderet spillefilm for relativt små penge og holdt budget, er Origicorp ApS Iinfo @ origicorp.com - fjern mellemrum) og du kunne jo prøve at kontakte dem for et muligt samarbejde - men den skal nok produceres ud fra en forventet tilskuermængde på 50-70-000 personer, og det er vanskeligt. Forventer du støtte via DFI i øvrigt - for det kan jo hjælpe, men  - ikke nemt i det koncept TROR jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige en profil som Torben G. Jensen der grundlagde Amada og der efter Clipper fra en kælder og til at blive et stort rederi http://www.clipper-group.com

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar ;-)

Jeg er dog også helt enig med John. Jeg tror I får svært ved at gøre det til en biografsucces, her er det danske lærred ganske enkelt for lille. Hvis jeg var jer ville jeg lave en dokumentar, og så sælge den ind til en af de store kanaler.

Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

For at nå et større publikum kan du lave en film som indeholder både spænding og samtidig fortælle om hvad det er for nogle ting der skal til for at skabe en succes.

Eftersom danmark ikke hidtil har været et igangsætter land som feks. USA så tror mange mennesker i danmark at det bare gælder om at finde den rigtige ide. Så er det hele selvkørende. Men man er kun 10% af vejen med den gode ide. Resten er held, dygtighed og hårdt arbejde.

Et eksempel kunne være Simon Spies. Mange tror at det var selve ideen med at flyve folk til syden som gjorde ham rig. Simon var stinkende dygtig helt ned i detaljen. Jeg rejste mange gange med spies i 70'erne og hans sjæl kunne mærkes hver gang. Hvis der feks var noget galt fik man rigelig kompensation uden noget bøvl. Kunden var tilfreds og vendte tilbage til Spies rejser på næste ferie.

Jeg tror at der er mange myter om det at være selvstændig og føre en ide ud i livet. Afliv disse myter. Alle virksomheder er forskellige og nogle virksomheder har succes på trods af at de gør alle de forkerte ting. Direktøren tror selv at han netop har succes fordi han gør tingene på sin egen helt specielle måde. I virkeligheden kunne virksomheden være 10 gange større hvis nogle ting blev gjort anderledes. Sådan er der i virkeligheden mange finurligheder og detaljer som der kan dykkes ned i. Og så sørg for at være positiv over for dem som er gået konkurs og er startet op igen. Sådan at det fremover i danmark bliver som i USA hvor det er et adelsmærke for en selvstændig når han efter 4 konkurser rejser sig og igen forsøger at skabe en virksomhed med succes.

Jeg så for et stykke tid siden en video uden på Martin Thorborgs tv site. Den var utrolig spændende og medrivende. Jeg fik sku helt sved under armene af at høre hvor hårdt presset økonomisk han havde været i flere perioder hvor der dårligt var råd til mad. Og til slut fik jeg en lille tåre i øjenkrogen da han fortalt at hans kone var med hele turen igennem og stadig er sammen med ham. Jeg blev følelsesmæssigt berørt. Prøv at finde videoen. Hvis du kan overføre det til en film vil det give klavs.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gerne se Martin Thorborgs liv på film! Meget gerne endda!

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil meget gerne se en film om Janus Friis der startede Skype sammen med svenskeren Niklas Zennström. Der er en rigtigt god fortælning om hans liv fra telefonpasser hos Tele2 til de solgte Skype for flere millarder. Den kan læses i bogen som jeg selv købte i en Dansk boghandel. En rigtigt udemærket bog, og hvis du har læst "The Facebook Effect" som nok er en mere sand historie om facebook, end den omtalte film. Så vil du helt sikkert også kunne lide historien om Skype.

Jeg kunne vildt godt tænk mig at se sådan en film, netop fordi det er en god historie om hvordan man ser muligheder hvor andre ikke gør. Og stadig kæmper for ens foretning når der er modgang. 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Folkene bag endomondo :)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)