Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provisionsløn / selvangivelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. May 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er forpagter af en tøj butik og er momsregistreret. Jeg er provisions lønnet og er nu i tvivl om hvor det skal indberettes på selvangivelsen?

Lønnen bliver udbetalt incl moms

Jeg har også en anden butik som jeg er indehaver af og skal derfor lave udvidet selvangivelse.

Håber der er noget som ved noget om det?

Mvh Lone

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener du har fået svar i en helt tilsvarende tråd du har rejst herinde idag? 

Problemet er kun om du med forpagter mener  - FORPAGTER - altså betaler huslejen, varme, el osv direkte eller gennem en forpagtningsafgift og dermed har risikoen ved at være forpagter der - eller om du har butikken gratis til rådighed og bare må bruge den til at sælge fra og få provision af det du sælger

Har du omkostningerne - så skal du fakturere den du forpagter af med moms fra din virksomhed

Har du ikke omkostningerne, men blot mener du har ret til at holde butikken åben og få provision af det du sælger fra den, uden at du selv betaler en egentlig forpagtningsafgift - så er det - som du selv skriver - provisions LØNNET - jo netop løn, og skal udbetales af den der ejer butikken og denne skal indberette som A indkomst til dig.

Så selvstændig - har risiko - betaler forpagtning og får blot et beløb for hver ting du sælger - faktura med moms fra din virksomhe

ikke omkostninger - du kan ikke direkte få noget tab andet end din tid - A-indkomst som løn

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)