Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fortæller jeg kunden på en god måde, at prisen ikke kan forhandles?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Fra  uAssistance Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere,

 

Min lille IT virksomhed uAssistance er nu endelig kommet op og køre! Men med flere kunder kommer der vel altid flere udfordringer, og en af dem, jeg altid har rigtigt svært, ved, er at fortælle min kunde på en god måde, at prisen altså ikke kan forhandles. Jeg har derfor brug for nogle tips af folk, der har prøvet det før, og ved, hvordan man kan fortælle kunden, at prisen ikke kan forhandles på en måde, så kunden danner god forståelse for prisen.  

Jeg håber det er til at forstå, og det ikke fordi det er det største problem, men gode råd er aldrig dårlige.

 

Mvh.

Tobias K Fussing

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias.

Er det din timepris, eller prisen på nogle produkter?

Når du fortæller en ny kunde om dine priser, prøv at sørge for at være meget direkte, og se dem i øjnene. Ingen tøven, sig det naturligt kort og kontant. Vis ingen svaghed :)

Hvis de prøver at forhandle dig ned, kan du forsøge at vende situationen: sig, f.eks at hvis du skal gå med til sådan et nedslag i prisen, må det være på betingelse af at de binder sig til X antal timer indenfor en eller anden periode.

Men som du selv er inde på, synes jeg også bedst om at fastholde prisen. Så sig det ikke på en speciel "pæn måde" - men vær nøgtern omkring det, og stå ved det. Vær ikke "flov" over din timepris. Prøv ikke på at forsvare den på forhånd, med mindre kunden udfordrer den.

Vedr prisen på produkter, er det (her i Jylland i hvert fald) rigtigt godt, hvis man kan give lidt rabat. Så det er jeg altid forberedt på, når jeg møder en ny kunde. Jeg har på forhånd bestemt mig for, hvor langt jeg max vil gå ned. Derfor kan jeg virke sikker, når jeg sidder i situationen.

/Morten

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Fra  uAssistance Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Mange tak for dit svar! Det er en stor hjælp.

Og det er timepris.

Mvh.

Tobias

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias.

Det er nogle gode råd Morten kommer med, især angående en aftale om flere timer på længere sigt. Hvis kunden vil lægge flere timer hos dig, kan du også give en bedre pris, men så kræver det en aftale på x-antal timer.

Du kan eventuelt gå ned i pris ved at ændre forudsætningerne eller opgavens størrelse. "Du kan få det til 10.000, men så bliver siden uden logo" - eller noget i den retning. 

VH. HelePlanter.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi fortæller altid at vi opererer med faste lave priser, men vi fortæller samtidigt at hvis vedkommende gerne vil binde sig til x tid/måneder/produkter så kan vi godt forhandle om det. Men der skal være en begrundelse for at forhandle, og begrundelsen er ikke "ellers går kunden over til en anden leverandør".. 

Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand blogger lidt om rabatter HER

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sæt en fast og rimelig timepris. Sig - eller skriv - allerede ved første dialog med en ny kunde, at du foretrækker at tilbyde alle kunder en yderst konkurrencedygtig pris frem for at forhandle pris med hver enkelt. Det skulle gerne forebygge problemet.

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra Falster
Tilmeldt 15. Jul 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Blik og Lavenergi Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis jeg beder om en pris eller tilbud regner jeg med at jeg får den reelle pris om ikke en pris som hvis man beder om det kan få rabat på

for så er det den kunde som er best til at forhandler der får rabat 

og ikke den der regner med at få den rigtige pris

Blik og lavenergi (næsten ) alt i lavenergi og blikkenslager arbejde Privat, Offentlig og Erhverv, Medlem af Dansk byggeri

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg sige, at hvis du har sat dig for, at prisen ikke kan forhandles, så skal du blot agere derefter, og ikke virke som om, at du overvejer at give rabat, eller at du er ked af, at du ikke kan give rabat. 

En måde at sige det på kunne være: "Prisen er fastsat ud fra mine kompetencer og niveauet i markedet generelt - og kan ikke forhandles." 

En anden vigtig detalje er selvfølgelig, at det sagtens kan være helt andre indvendinger kunden reelt sidder med - og dette er du selvfølgelig nødt til at adressere først - f.eks. ved at sige: "Hvis vi nu ser bort fra timeprisen, er der så andet ved tilbudet/aftalen der afholder dig fra at købe nu." 

Jeg kan anbefale dig at læse dette blogindlæg fra Salgspiloterne - og måske også flere af de andre indlæg på bloggen. 

http://salgspiloterne.dk/blog/det-er-aldrig-kun-prisen!

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)