Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flot visuel forretningsplan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er så småt ved at have en færdig forretningsplan, hvad angår indhold. Lige pt er det dog et kedeligt Word dokument med standard Word overskrifter, og en nærmest ikke eksisterende forside.

Har I nogen ideer til, hvordan jeg laver denne forretningsplan flot rent visuelt?

Hvor finder jeg fx pæne og passende overskrift typer, hvordan får jeg lavet en flot forside, hvordan får jeg lavet mine Word figurer og tabeller pænere, hvordan udskriver jeg den på en pæn måde, og er der ellers andet jeg kan gøre, for at forretningsplanen fremstår så flot den kan visuelt? Er det evt. muligt at købe disse ting et sted?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

JensJ200:
Er det evt. muligt at købe disse ting et sted?

Det kan du købe hos en dygtig grafiker.
Men før du gør det, så bør du lige overveje formålet med din forretningsplan.
Hvis du er en lille virksomhed, der primært skal bruge forretningsplanen som styringsredskab i startfasen og som forklaring for banken, kan du formentlig sagtens nøjes med dit worddokument. Læsere af den slags er vant til at læse indhold.
Men hvis du har et mere omfattende projekt, der f.eks. kræver flere investorer, kan det være en god idé at lægge en ekstra formidlingsvinkel ind over forretningsplanen. I sådanne tilfælde ville jeg også udarbejde et egentligt prospekt, som hurtigt og præcist opsummerer forretningsplanens idnhold og lægger en salgsagtig vinkel på.

Men altså - de fleste forretningsplaner klarer sig fint med Words standarder og primitive illustrationer.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Det kan du købe hos en dygtig grafiker.
Men før du gør det, så bør du lige overveje formålet med din forretningsplan.
Hvis du er en lille virksomhed, der primært skal bruge forretningsplanen som styringsredskab i startfasen og som forklaring for banken, kan du formentlig sagtens nøjes med dit worddokument. Læsere af den slags er vant til at læse indhold.
Men hvis du har et mere omfattende projekt, der f.eks. kræver flere investorer, kan det være en god idé at lægge en ekstra formidlingsvinkel ind over forretningsplanen. I sådanne tilfælde ville jeg også udarbejde et egentligt prospekt, som hurtigt og præcist opsummerer forretningsplanens idnhold og lægger en salgsagtig vinkel på.

Men altså - de fleste forretningsplaner klarer sig fint med Words standarder og primitive illustrationer.

Venlig hilsen

Hans 

Det er et forholdsvis lille projekt, hvor forretningsplanen skal bruges til at overbevise investorer/banker. Men vil meget gerne skille mig positivt ud fra mængden, og foruden at gøre det i indholdet tænkt jeg, at det også var smart at gøre det rent visuelt. Altså hvis man fx har 20 forretningsplaner foran sig går jeg ud fra, at den forretningsplan som ser mest "prof" ud, også vil få lidt mere opmærksomhed end de andre. Når det er sagt, så er det selvfølgelig begrænset hvor mange penge jeg ønsker at bruge på det rent visuelle. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JensJ200:
Altså hvis man fx har 20 forretningsplaner foran sig går jeg ud fra, at den forretningsplan som ser mest "prof" ud, også vil få lidt mere opmærksomhed end de andre.

Det er en balancegang.
Hvis du vil starte en tømrervirksomhed, og afleverer en forretningsplan på iPad, hvor man kan klikke på en hammer, der så begynder at slå søm i - så skyder du over målet.
Omvendt er det klart, at det ikke skal være lavet med kuglepen på en serviet.

Hvis du i al fortrolighed mailer den til mig (du kan jo skrive x i stedet for alle tallene) - så skal jeg gerne give dig en tilbagemelding på, om du har brug for en grafiker (efter min vurdering).

Hvis jeg skulle læse 20 forretningsplaner og den ene skiller sig ud ved at være "overgjort", så ville jeg nok nærmere tænke på, om der stikker noget under. En forretningsplan med det rigtige indhold er langt vigtigere. Disse mennesker er vant til at læse indhold. Men selvføgelig kan de påvirkes positivt med troværdighedsskabende faktorer.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Det er en balancegang.
Hvis du vil starte en tømrervirksomhed, og afleverer en forretningsplan på iPad, hvor man kan klikke på en hammer, der så begynder at slå søm i - så skyder du over målet.
Omvendt er det klart, at det ikke skal være lavet med kuglepen på en serviet.

Hvis du i al fortrolighed mailer den til mig (du kan jo skrive x i stedet for alle tallene) - så skal jeg gerne give dig en tilbagemelding på, om du har brug for en grafiker (efter min vurdering).

Hvis jeg skulle læse 20 forretningsplaner og den ene skiller sig ud ved at være "overgjort", så ville jeg nok nærmere tænke på, om der stikker noget under. En forretningsplan med det rigtige indhold er langt vigtigere. Disse mennesker er vant til at læse indhold. Men selvføgelig kan de påvirkes positivt med troværdighedsskabende faktorer.

Venlig hilsen

Hans 

Mange tak for rådene, og tilbudet om at jeg kan sende min forretningsplan til dig, jeg må dog desværre takke nej tak til tilbudet.

Jeg kan oplyse at mit projekt til dels handler om Facebook. Efter at have tænkt og Googlet lidt er jeg måske kommet frem til, at jeg laver den meste selv, så flot jeg nu engang kan, dog vil jeg offer lidt på at få en flot udskrift evt. fra nemprint.dk eller andre. Hvis I er uenig i den prioritering må I mere en gerne råbe op?

På baggrund af det har jeg følgende spørgsmål:

1. Er det muligt at hente overskrift typer til Word, som minder om Facebook? Eller på anden måde et Facebook liggende theme til et skriveprogram?

2. Findes der en bedre måde at tegne figurer/tabeller end i Word på en nem måde?

3. Findes der et godt let program til at lave en flot forside i, andet end Word?

4. Kan I anbefale et sted at få printere min forretningsplan?

Fra Vildbjerg
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Claus Handberg Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jens,

Min erfaring med præsentationer og formidling af forretningsplaner er klart at det altid er en god idé at dele dit arbejde op i to dokumenter.

Et der kan præsenteres (klart beskrivelse af din forretnings idé og potentiale, på en stærk visuel måde) - det dokument der skal fange interessen hos dit publikum.

Et der kan fungere som dokumentation, hvor du demonstrere at du har arbejdet i dybden med din forretningsidé (analyser, test, budgetter m.m.). Her er der i mindre grad behov for layout.

Mht. dokumentet du gerne vil layoute, så vil jeg anbefale dig at lave denne type af dokumenter i et andet format end word, da design elementerne i word er for begrænset - her vil eks. PowerPoint være et bedre bud.

http://www.brydrammen.dk/kap22.html har jeg samlet en række links til de steder jeg selv bruger når jeg leder efter effektfulde fonte til mine præsentationer.

Håber du kan bruge det

Claus

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav det i powerpoint.. 

Du kan finde mange flotte skabeloner, og du har samtidig mulighed for at implementerer diverse grafer, word og excel ark.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)