Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det åbne ccTLD .co.no - er der flere forhandlere

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har svært ved at finde mere end ganske få steder hvor man kan købe et .co.no domæne.

Fx har frankdomains.com dem.

Er der nogen der kender nogle flere firmaer, der sælger .co.no domæner?

/anders

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Nielsen:
få steder hvor man kan købe et .co.no domæne.

Hej

Umiddelbart er der ikke noget der hedder et "co.no" domæne. co.no er et domænenavn i sig selv

ditnavn.co.no

er et subdomænenavn og ikke et "rigtigt" domænenavn. co.no er lavet med det formål at sælge subdomæner (som er gratis at lave) til brugere som ikke helt har styr over hvad et domænenavn er og ikke er.

Mvh WebHosting A/S

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det var ikke dette jeg mente.

Jeg må hellere være mere klar i mælet.

Jeg ønsker et domæne af typen www.mitdomane.co.no

Ved at de findes, og kan købes, med .co.no endelser. Det er et alternativ til .no domæne som kræver adresse i Norge.

.co.no kan købes i fri handel.

/anders

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Nielsen:

Hej,

Det var ikke dette jeg mente.

Jeg må hellere være mere klar i mælet.

Jeg ønsker et domæne af typen www.mitdomane.co.no

Ved at de findes, og kan købes, med .co.no endelser. Det er et alternativ til .no domæne som kræver adresse i Norge.

.co.no kan købes i fri handel.

/anders

co.no er ikke et ccTLD, ligesom co.nl - det er firmaer der har fået co.no, eller co.nl - og kalder sig 'registrar' af co.no domæner f.eks. :)

Det er ikke officielt ccTLD.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Så blev jeg så meget klogere.

Giver det overhovedet nogen mening så at bruge fx .co.no til en hjemmeside målrettet det norske marked?

Har de fx set det før i Norge, eller vil det mest af alt virke som et spam domæne ?

/anders

Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår slet ikke at du overhoved overvejer co.no, hvis du vil have en webshop rettet imod det norske marked, hvad er der nu galt med .no?

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JB,

Der er ikke tale om en webshop men blot en hjemmeside med potentiel trafik i størrelsesordenen 150 besøgende om måneden.

At få en "repræsentant" i Norge koster vist DKK 1495,- om året - for meget til den hjemmeside, jeg vil lave. 

Så det jeg overvejer er om at jeg fortsat skal servere mitdomane.dk til folk i Norge eller skifte til mitdomane.co.no

Har læst et eller andet sted, at nordmænd er ret fokuserede på, at sider på nettet skal være norske.

/anders

Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow det er da godt nok dyrt! :O Ja så er det nok bedre med et .co.no eller .com :P

Anders Nielsen:

Hej JB,

Der er ikke tale om en webshop men blot en hjemmeside med potentiel trafik i størrelsesordenen 150 besøgende om måneden.

At få en "repræsentant" i Norge koster vist DKK 1495,- om året - for meget til den hjemmeside, jeg vil lave. 

Så det jeg overvejer er om at jeg fortsat skal servere mitdomane.dk til folk i Norge eller skifte til mitdomane.co.no

Har læst et eller andet sted, at nordmænd er ret fokuserede på, at sider på nettet skal være norske.

/anders

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man vil kende ejeren (brugeren) af et privat domæne som www.co.no  så er det jo bare at skrive www.co.no i browseren, og så dukker salgsoplysninger på subdomæner frem.

Der findes også et firma i Danmark, der forsøger sig denne vej: www.co.dk

I øvrigt er de eller deres affiliates ikke registrar, som allerede nævnt. De er det samme, som enhver anden, der har et domæne. Jeg er fx ikke registrar, fordi jeg lave subdomæner til mig selv.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)