Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selvstændig bi-erhverv og supplerende dagpenge + hjemmeside samtidig

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer :)

Må man drive selvstændig bi-erhverv med supplerende dagpenge og reklamere med en hjemmside samtidig?

Mvh Motormus

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Supplerende dagpenge, og bi-erhver er ikke helt det samme. Supplerende dagpenge kan du søge hvis du arbejder mindre end 30 timer på et hvilket som helst lønmodtagerjob. Selvstændigt bi-erhverv kan du have ved siden af at du står til rådighed 37 timer. Hvis du er på dagpenge skal du oplyse til din a-kasse at du har selvstændig virksomhed. Det gør du ved at udfylde en form, eller kontakte dem direkte ( jeg kan pt ikke lige huske formens navn..) 

Du skal derefter skrive på dit dagpengekort alle de timer du arbejder i dit firma -også selvom du ikke tjener penge. Hvis du fx er ude med flyers i to timer, skal du skrive dem på som arbejde på dit dagpengekort.

Samtidig har du kun ret til at fortsætte på dagpenge i 78 uger. 

Du må gerne reklamere for din side -bare du husker at skrive det på. Du skal derudover huske at du kun må arbejde hvad der svarer til 15 timer, hvis det er bi-erhverv, dvs du skal til enhver tid kunne sige ja til fuldtidsarbejde.

Det allerbedste er at ringe til din egen A-kasse og bede om at snakke med den medarbejder der har med selvstændigt erhverv at gøre.

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Næstved
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på dagpenge og har bi-erhverv ved siden af. 

Jeg bliver trukket Pr. Time jeg arbejder på firma, har mindre udbetalt pr. Mdr. og får kun dagpenge i 1.5år. Omsætning trækker de fra dine dagpenge.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Olsen:
Omsætning trækker de fra dine dagpenge.

er det ikke overskuddet de trækker ?

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til jeg spørger er netop fordi jeg har selvstændigbi-erhverv og jeg har får mine timer suppleret op. Jeg har været igennem hele møllen med blanket AR259 osv. 

Og mit spørgsmål er bare om det har konsekvenser hvis ikk de ved man har en hjemmeside

Og jeg kan stadig stå til rådighed for arbejdsmarkedet , ingen problemer der uanset

:)

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers mange tak for jeres svar  :) Cool med sådan et forum for selvstændige   :)  Så man i samme båd som jer på en måde  :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da risikoen er jo er grim hvis man gør noget som a-kassen ikke mener man må, så er rådet fra mig, at se til at de er informerede om hvad det er du foretager dig som bivirksomhed. Umidellbart vil det ikke være et problem, men der du får det absolut bedste svar er i din egen a-kasse og derfor - skjul i alle fald intet for dem, heller for meget info end for lidt.

Da du f.eks. jo skal stå til rådighed på fuld tid, skal det jo være et arbejde der kan udføres uden for normal arbejdstid, og hvis du ex på din hjemmeside skriver, at henvendelse kan ske via nettet, telefon og eller personligt mellem kl 8 og 17 - så vil du ha et problem

Så længe du er til rådighed fuld tid og opgør din tid osv på bibeskæftigelsen korrekt til a kassen, så er den god

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i at man ikke skal gøre noget der er i strid mod det man har aftalt :)  Jeg har en hjemmeside, hvor jeg under kategorien "kontakt" har skrevet, at jeg ikke har faste åbningstider, derfor ring for at booke en tid eller for personlig henvendelse. Det burde jo holde, for der fortæller jeg netop a-kassen at jeg ER til rådighed.  Jeg skriver aldrig at jeg kan træffes mellem 8-17, da på forhånd har aftalt med dem at jeg ikke skal være afhængig af nogen åbningstider.   :) 

Tak for svar   :)

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må gerne arbejde mellem 8-17 på sin bivirksomhed, så længe man, hvis man bliver tilbudt et job, kan lave arbejdet om aftenen. 

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, ja man skal jo ku stå til rådighed 24/7 sagde de til mig og at man skal ku melde afbud på enhver aftale, så man ikke skulle være afhængig af nogen åbningstider.  Men de vil ikke godtage at man skrev åbningstider fra 8-17 på døren  :)

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)