Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er talblind - Har jeg en chance inde for IT

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Mitlink.dk Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg er lidt trist for tiden, jeg har fået vide at jeg er talblind dvs. Jeg har det meget.svært med matematik og min læring går ikke frem ad, min lære siger håbet et ude.hvor jeg stadig tror på det.
Jeg ved en del inde for IT & Salg.
Jeg går stadig i folkeskole, ikke længe skal jeg søges ind et sted. Og jeg vil gerne it, men har nok ikke kravende.
Vil høre fra jer
Tror i det muligt jeg kan få en god it udannelse hvis jeg kan overhovedet.
Har i nogle gode kneb til matematik?
Tror i håbet er ude?

Mvh
Casper

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Mitlink.dk Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld for punktum fejl, mine fingre er lidt for tykke til mit mobil-tastatur

Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Unikatt Skrevet kl. 03:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har du prøvet en at snakke med en studievejleder? Har du overvejet at få endnu et syn på den sag end den ene læres?

Håber er aldrig ude hvis du vil det nok. Du kommer dog til at arbejde meget hårdere end de andre som ikke er tal-blinde.

Hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med mine forældre, studievejleder og evt. en der kan bedømme dine matematiske evner.

- Hvis man først har opdaget det i 9.-10. klasse er det langt ude. Hvis man ikke, via alternative læringsmetoder, har lært dig basal folkeskolematematik, skal folkeskolen tilføres flere skattekroner.

Det korte svar: Nej. Gå efter det!

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 03:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Er du talblind eller har du bare svært ved at forstå matematiken?

anstrænger du dig for at lære matematiken?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dobbeltpost!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Casper Hostrup:
min lære siger håbet et ude

Din lærer er en knaldhat! Et fjols af proportioner!

Det kan godt være du ikke er super skarp til at stave og regne, mén ligefrem at sige til dig at "håbet er ude" i så ung en alder, det er fandme en falliterklæring (fra din læres side) - Nej du skal selvfølgelig ikke give op, hvis du vil arbejde med IT skal du selvfølgelig fortsætte med at knokle.

Derudover skal du, sammen med dine forældre, gå til skolens bestyrelse og kræve at der bliver gjort noget ved din matematik undervisning. Hvis din lærer ikke er dygtig nok til at give dig den læring du har behov for så skal han skiftes ud. Hvis ikke skolen kan leve op til forventningerne så må i overveje om der skal privatskole til (hvis i har råd til det) alternativt kan du sikkert få en privat-matematik lærer til at træde til.

Det vigtige for dig er at du ikke giver op, og det er også vigtigt for dig at du begynder at tage styrringen om dit eget liv selv ... istedet for at lade det være op til din lære. Der er ingen der siger at man skal tage gymnasiet som 17 årig ... du kan sagtens vente et par år, et par år som du måske kan bruge på at blive bedre til netop matematik.

Både Bill Gates og Steve Jobs droppede ud af gymnasiet :-)

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 04:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Må give Mikkel ret her. Din lærer har konstateret dig talblind og uden håb fordi han ikke besidder evnen til at sørge for din indlæring, hvilket er helt utilgiveligt. 

Jeg tror du vil have godt af at tage et år i 10. klasse hvor du får nye lærere med et andet perspektiv. 

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 05:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg tilbyder dig hermed ene undervisning. Jeg har læst polit (statistisk økonomi) på universitet. Pris finder vi ud af ved første indledende møde, hvor du medbringer dine skole bøger så vi kan lave en plan!
Jeg kan sørge for du vil lære og forstå matematikken som du forstår at lave likes på facebook.

Matematik er ikke som at lærer at læse og skrive - så hvis du kan læse de her tal 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 er du ikke tal blind ;) det er metode forståelse og det er din lærer der en en inkompetent hængerøv med luft imellem ørene! Når han ikke har fattet at det er ham der lærer dig det på den forkerte måde du har brug for at lære matematik på...
Skriv mig en pb. Så tager vi den derfra første møde er selvfølgelig hvor du også ser mig an og ta' evt din mor eller far med!

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Casper

Jeg vil gerne fortælle dig historien om min bonus-søn.

Da jeg for nogle år siden fik en ny kæreste, fulgte hendes to pragtfulde drenge naturligvis med.

Den ældste gik på det tidspunkt i 7. klasse, og han havde det meget svært med matematik. Hans mor er lærer, og jeg er datamatiker. Vi hjalp ham så godt vi kunne, men han havde det svært med tal. 

Jeg øvede ligninger med ham. I starten simple førstegradsligninger, og han blokerede helt overfor det matematiske sprog. Når jeg sagde, at han altid skulle lave samme operation på begge sider af lighedstegnet, så gik han helt i sort.

Men da jeg fortalte ham, at en ligning er en vægt, hvor der altid skal være balance på begge sider af midten - og viste ham det med en lineal der balancerede på et viskelæder - fattede han det pludselig. Vi lagde clips på begge ender af linealen, samtidig med at vi regnede det samme på papiret. Fjernede én clips i begge ender, og trak 1 fra på begge sider. Der var balance, og han havde brug for at sé tingene for at forstå.

Vi regnede en hel masse ligninger og han fik nogle vigtige succesoplevelser. Efter den dag blev det lidt nemmere. Der skulle arbejdes meget med tingene, men han lærte mere og mere.

Efter folkeskolen kom han på HTX, hvor han fik en lærer i matematik, som var åben over for den enkelte elevs behov og læringsmåde. Det gik bedre og bedre, og snart fik jeg svært ved at følge med.

Det var en stor dag for min bonussøn, da jeg ikke længere kunne regne opgaver med ham - fordi jeg ikke fattede det, de var nået til!

Efter HTX kom han på universitetet og gennemførte datalog studiet på normeret tid.

Hvis du vil have en uddannelse, hvor der er krav til matematik, så må du lære det - og det gør du ikke med en lærer, som lægger ansvaret for sin egen begrænsning over på dig! 

Jeg tror godt du kan. Jeg tror også, at du skal arbejde meget med det.

Men hvis du vil, så kan du!

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper,

Jeg vil sige det så klart og tydeligt som jeg kan.

Du kan sagtens lykkedes indenfor IT, og alle mulige andre fag, på trods af at du er talblind, det handler om vilje, og hårdt arbejde.

Din lærer burde skamme sig over at komme med en sådan udmelding. Hvis du ikke lærer noget, og du vel at mærke er tilstede og opmærksom i timerne, så er det din lærer der fejler og ikke dig. Det er din lærers opgave at formidle budskabet til dig, i en form, så du forstår det, og lærer det. 

Jeg vil være ærlig at sige, at jeg ikke ved hvordan tingene hænger sammen i forhold til skole og uddannelse, men i det virkelige liv, kan det sagtens lade sig gøre.

Det du skal sørge for er, at partner dig op med personer, hvis styrker er dine svagheder. I dit tilfælde kunne det være en, der er rigtig god til tal. Det er reelt set noget alle burde gøre, men du er i den heldige situation, at du er nødt til det, for ikke at blive taget i røven, når det kommer til kontrakter, aftaler mm.

Uddannelse er selvfølgelig godt, men du skal ikke fortvivle, hvis det ikke kan lade sig gøre. En del af de personer, der har størst succes og tjener flest penge i verden, er droppet ud af skolen, og blevet stemplet som mere eller mindre dumme. Så er spørgsmålet bare, om du kan affinde dig med at være dum, til gengæld med stor succes og muligvis velhavende ? :)

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)