Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne åbne cupcake-butik

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad vil du bruge konditoruddannelsen til?
Når du kun ska lave cupcakes?

Jeg ville nok satse på en businessuddannelse så man lære hvordan forbrugeren tænker.

Og så at man forstår hvorfor det lykkedes for lagkagehuset men ikke for emmerys
Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bare opdraget med at det er klogest at få en uddannelse, jeg finder også uddannelsen rigtigt spændende (:

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er især to ting, du nævner, som gør mig kritisk ift. din viden om den branche, du gerne vil starte i:

cupcakes:
... åbne en butik med disse cupcakes som er meget in for tiden.

For tiden ja, men hvad er dit hovedprodukt, når tiderne skifter og cup cakes ikke længere "er det, de unge vil ha'"? (tiderne er i konstant forandring)

cupcakes:
... indre by eller på Frederiksberg, da jeg har indtryk af at det er der hvor mine kunder til denne her butik befinder sig.

Du har et indtryk af, hvor din målgruppe befinder sig? Jo, men ved du det med sikkerhed eller har du tænkt dig at basere butikkens beliggenhed ud fra indtryk og formodninger frem for fakta?

Derudover kan jeg ikke lade være med at tænke:

- Hvordan adskiller dit koncept sig fra andre lignende koncepter?
- Hvordan har du tænkt dig at konkurrere med etablerede virksomheder/butikker, som forhandler de samme produkter?
- Har du en plan for, hvordan du vil nå ud til målgruppen (annoncering mv.)?
- Hvornår forventer du at butikken kan give overskud, så du kan hæve løn til dig selv - og hvor længe kan du klare dig uden indtægter/overskud?
- Hvis du starter alene (kun med dig som ansat), hvad er din plan ift. sygedage, ferie osv. - hvem skal passe butikken imens du er fraværende?

Blot et par tanker, som jeg mener, du også bør have en strategi for - banken eller en evt. investor vil helt sikkert gerne høre, om du har taget højde for disse + en lang række andre situationer.

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 04:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender personen der har startet serinity cupcakes inden i københavn. Synes du skal ringe til hende og få svar på en masse af dine spørgsmål:)

Du kan starte med at sende hende en mail og så tage den derfra ...!

Tilmeldt 30. Jul 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der var en som startede sin egen cupcake butik i Middelfart på fyn, hun var smadderdygtig til at lave cupcakes og udbød samtidig kurser for at folk kunne lære at lave deres egne og dermed udnyttede hun hendes kompetencer til fulde.

Desværre var indtægten, på trods af kurser og salg af redskaber til at lave sine egne cupcakes, ikke stor nok til at give en fornuftig indtægt. 

Ellers godt koncept og god forretningssans, men det forblev hobbybetonet da cupcakes alene ikke er en guldrandet forretning.

Så hvis du virkelig vil starte ud med cupcakes så forvent ingen løn det første års tid og masser af arbejde!

Held og lykke med det!

Vh

C- Consult

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Opstil budget osv - find frem til, om det er realistisk.

En stærk vilje bærer dig et langt stykke :) 

Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået kontakt til en frivillig drevet cafe i København som muligvis vil indgå i et samarbejde med mig og sælge mine cupcakes i deres cafe, hvor jeg får 5 kroner pr. solgte cupcake og de får 20 kroner til det projekt de støtter med deres overskud. Jeg skal derhen med smagsprøver på tirsdag, så håber at de kan li' mine cupcakes og vil sælge dem! (:

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg elsker cupcakes, og er blevet ret kræsen. Min absolut favorit er Sprinkles, og de er intet mindre end fantastiske. Måske du kunne "kopiere" deres koncept, og lave en dansk variant.

De har virkelig succes, og folk står i kø hver eneste dag for at købe dem. Ofte langt ned ad gaden.

Deres identitet og genkendelighed er virkelig stærk. Deres cupcakes er helt unikke, og skiller sig klart ud fra andre. Derfor får de også meget mere hype end konkurrenterne.

De har gjort det til en eksklusiv oplevelse at få en cupcake. Vi havde faktisk et cupcake tårn, med cupcakes fra Sprinkles, som bryllupskage til vort bryllup :-)

Se på deres website, og Google dem. Tror at det kan være god inspiration til hvordan man skaber en cupcake succes.

Mvh Carsten






Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Langsigtet mål kunne være konditor uddannelsen.

Gå benhårdt efter et konditori med meget meget høj faglighed.

Kontakt nærings og nydelses forbundet find ud af hvor de seneste års food fighters

kommer fra.

Få en samtale i hus med mester i et konditori, denne har også et netværk. Faget er altid på udkig efter lærlinge med ben i næsen og visioner for faget.

Det tager godt nok nogle år, men du får bygget et netværk op, hvor der også måske er mulighed for at få hjælp til opstart med nyere koncepter.

Så bare give den gas.

Bare en anden tilgang end at smide sig ud i projektet.

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil anbefale dig at tage fat i ejeren til http://www.serenitycupcakes.dk
Hun vil helt sikkert gerne svare på alle dine spørgsmål måske også give et indblik hvis du bare undersøger alt om butikken online

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)