Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

site ala justin.tv økonomi..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan tjener et site som justin.tv penge ?

Hvis i ikke kender sitet er det et site hvor der ligger (og konstant bliver uploaded) et utal og tv serier, bla frasier, csi osv.. + masser en masse youtube lign hjemme videoer..

Jeg har læst om ejeren af et af de store torrent sites der lavede mange millioner og havde kæmpe hus i new zealand osv.. 

Tænker dette ikke kan være realistisk kun på reklame indtægter, eller.. kan det ?

Grunden til jeg spørger er fordi jeg ikke bor i dk, men i et land der ikke har et stort problem med denne type websites, og overvejer om jeg burde starte et lille site med film, serier osv.. Gratis site hvor jeg kan tjene lidt penge på reklame indtægter.. 

Jeg ved godt dette er lidt umoralsk, men tænker reelt at der jo nok ikke findes nogle som ikke henter noget på piratebay eller lign, så hvorfor ikke have et site hvor folk slipper for at downloade men blot kan se de sidste nye afsnit af den eller anden tv serie. 

Inden der (muligvis) kommer et klagestorm over dette er ulovligt, er jeg 99% sikker på i mit land er det ikke ulovligt, og vil naturligvis undersøge dette til bunds inden jeg overvejer det seriøst. Ville dog gerne have en debat om emnet..

Hvis man kunne/kan starte et site op, hvad burde man så satse på mest.. Jeg tænker at man skulle lave en reklame i starten af alle videoer, så alle skulle klikke på 1 reklame (kun en!) for at se en video. På den måde er det overskueligt for personen der ser, og man ved alle der ser videoer vil klikke på reklamer ;-)

Mvh

Success is just like being pregnant. Everybody congratulates you ,BUT nobody knows how many times you were F**ked !!

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg ser bort fra det andet og min holdning til det og kun svarer på dit spørgsmål: så ja, du kan tjene enorme mængder af penge på reklamer. Se fx Facebook - de lever af reklamer, og deres indtjening er pænt høj.

Hvis blot du har nok besøgende, så vil pengene vrimle ind. Besøgende kommer jo så bare ikke af sig selv. :)

Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Tak for dit svar. Er dog ikke helt enig.. For det første har facebook vidst nok kun omsat for 1 milliard pr år, og har over 1 milllard brugere, så der er ik engang 1 kr pr bruger pr år, og ang moralske skrubler osv.. har du aldrig downloaded en mp3/film eller lign fra nettet.. Købt en kopi tshirt på ferien i thailand eller tyrkiet.. Alle gør det i mindre eller større omfang, derfor syntes jeg efterhånden det er ligemeget om man tilbyder noget der kan ses noget på nettet, og slippe for at hente det ned, og hvis de kan lide det, kan lide videoen kan de købe det i en forretning, eller lign.. 

Success is just like being pregnant. Everybody congratulates you ,BUT nobody knows how many times you were F**ked !!

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenny p:
Jeg har læst om ejeren af et af de store torrent sites der lavede mange millioner og havde kæmpe hus i new zealand osv.. 

Jeg tror at personen du refererer til er Kim DotCom: http://en.wikipedia.org/wiki/Kim_Dotcom.

Han endte altså med at blive anholdt, og fik en gevaldig sag på halsen.

Måden han gjorde det på var i øvrigt heller ikke via gratis torrents, men en upload/fil-hosting service, der kostede penge at bruge.

Anyways...

Uanset om du bor i et land der ikke ser ned på det eller ej, er det stadig (primært) amerikanske/udenlandske kunstnere der snydes for penge, og de er altså ligeglade hvilket land du bor i :)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenny p:

 Alle gør det i mindre eller større omfang, derfor syntes jeg efterhånden det er ligemeget om man tilbyder noget der kan ses noget på nettet, og slippe for at hente det ned, og hvis de kan lide det, kan lide videoen kan de købe det i en forretning, eller lign.. 

Bare fordi andre gør det, så bliver det ikke mere lovligt af det. 

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er justin.tv ikke livestreaming?

Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ved godt jeg er ude på moralsk gyngende grund, og derfor er dette blot noget jeg er interesseret i, og langt fra sikkert jeg gør noget ud af det.

Ang streaming, jo justin.tv streamer, men der er mange der streamer tv shows fra div servere osv.. Tror der må være gode penge i det, hvis man gjorde det ordentligt..

Success is just like being pregnant. Everybody congratulates you ,BUT nobody knows how many times you were F**ked !!

Fra Viby J
Tilmeldt 23. Jun 12
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Justin.tv og Twitch.tv er altså ikke Youtube kanaler som du beskriver... Det er live streaming. De klip du kan finde derinde, er sikkert live streaming som er blevet optaget og bare ligger under brugeren... De "kanaler" du kan finde derinde er live streaming.. Især gaming delen af Justin.tv (twitch.tv) er blevet stor.. 

Tror der er ret mange penge i de reklamer. Siden har jo millioner af brugere og der er reklamer overalt.. Hver gang man starter en ny stream får man en 30 sekunders tv reklamer smidt i hovedet.. banner reklamer osv over det hele.. På nogle channels er der reklamer hvert 10. minut under streaming.. 

Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg ved godt der er mange live streams, men syntes der er meget der minder om noget amatørhalløj, derfor jeg brugte "youtube lign kanaler" om dem.

Men de streamer altså også serier osv.. ser tit criminal minds derinde ;-) Der bliver sendt 24 timer genudsendelser i træk af samme shows på en del kanaler, derofr tænker jeg det ikke er live streams, men streams fra en privat server eller pc. 

Men JA! mange reklamer, og tænker hvis man kunne få lidt af den kundeskare ville mit hus hurtigt blive færdigbetalt, haha 

Bør lige nævne at under tv serier er der IKKE reklamer under udsendelerne. kan iøvrigt anbefales! http://www.justin.tv/directory/entertainment/series 

Success is just like being pregnant. Everybody congratulates you ,BUT nobody knows how many times you were F**ked !!

Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

der er iøvrigt veetle.com som laver det samme. 

Ville gerne (muligvis) ind og lave noget ala dette..

Success is just like being pregnant. Everybody congratulates you ,BUT nobody knows how many times you were F**ked !!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)