Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Shitstorm af kritik på Facebook

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey mennesker.
Jeg synes at her på det sidste har der været et enormt boost i folk der skriver på et firma's facebook væg, og sviner dem til over dårlig kundeservice, dårligt mad eller noget helt tredje.
Ved ikke med jer, men jeg synes helt klart det er en helt forkert metode at prøve at løse en dårlig oplevelse på.. Jeg ser dagligt 10 kommentarer som er blevet liked hvor folk har svinet et firma til, hvis ikke flere..
Hvad er jeres tanker om denne metode at nedgøre firmaer på? Vil de kunder også turde tage den ansigt til ansigt med firmaet, hvor stor negativ effekt har det på firmaet? Er der noget positivt ved at indlæg som er ment negative bliver spredt og flere folk kender til det firma? (markedsføring øjemed)..

Lad mig høre hvad i synes og tænker om den måde kunder behandler firmaer på..

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 192
Fra  Main Media Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker lidt, at hvis firmaer vælger at være til stede på sociale medier, har de på samme tid valgt at være sociale - med andre firmaer, andre mennesker, glad kunder og sure kunder. Så det er en del af gamet. Og hvis du som firma og virksomhed vil have interaktion med din målgruppe, så må man også tage slagsmålene. Det er klart, at den nylige sag omkring Telenor er et vildt eksempel på, hvor galt det kan gå, hvis man ikke er hurtig på aftrækkeren til at få løst et problem. At tage dialogen op med utilfredse kunder er vigtigt - aldrig bare slette indlæg eller ignorere. Men en god, konstruktiv dialog er vejen frem. Gør man det ekstra godt, kommer der nye kunder i butikken på baggrund af noget, som startede ud som noget negativt.

Når det så er sagt, så gør facebooks "anonymitet" - eller måske bedre med "afstand" - at folk tør sige hvad som helst til hvem som helst, fordi de aldrig skal stå der ansigt til ansigt. Og folk går i ekstremt små sko og vil gerne guides konstant, så de ikke får skrammer.

Og ja, jeg tror, det kan give noget godt i sidste ende, at en negativ sag har fået mange likes. Telenor har fået slag, men jeg er fortsat en rigtig tilfreds kunde hos dem og vil aldrig argumentere for andet. Og når først navne og firmaer kører rundt på alle sociale medier, er der gang i snakken og folk udveksler erfaringer. Tror ikke Agnes Cupcakes har mindre gang i salget og butikken nu. Tror heller ikke, Telenor kommer til at gå neden om og hjem :)

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

For at prøve at svare på lidt af det hele.

1. Der bliver også svinet firmaer til, som ikke er på de sociale medier - folk opretter en gruppe/side og smider den rundt til vennerne med en ordentlig sviner (kommentar til Tommys indlæg)

2. Mads: Skader det dem? Tja, foruden at det er gratis omtale for et firma, er det selvfølgelig ikke holdbart i længden at det fortsætter sådan. Men det er begrænset til et vidst omfang (selvom der er flere tusind der liker) - nogen synes bare godt om manden der tager kampen op, og de er derfor ikke nødvendigvis  enige i kritikken og deler heller ikke nødvendigvis kritikken af firmaet. Så jeg tror ikke de taber noget på det.

3. Er det en forkert vej at gå? Tja, jeg tror alle dage at folk har brokket sig. I dag kalder vi det Facebook, for 10 år siden kaldte vi det læserbreve og/eller nyhederne. De sociale medier har bare gjort det nemmere end nogensinde før.

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu vil jeg mene at de fleste store firmaer selv vælger om de vil have tæsk. Det sidste store eksempel, har jeg selv lige slåsset lidt med, og oplevet en fæl behandling fra deres kundeservice. De vil ganske simpelt ikke have utilfredse kunder, derfor var jeg faktisk ikke overrasket da jeg så nyheden. Personligt mener jeg det er utroligt dumt ikke at behandle sine kunder ordentligt, men dem om det.

Kan huske tilbage i firserne, hvis man var utilfreds med et produkts kvalitet skrev man bare til firmaet, så fik man et nyt tilsendt.

Personligt handler jeg aldrig med firmaer som har snydt eller behandlet mig dårligt. Efterhånden en pæn liste ;)

F.eks. Klagede jeg engang til et kendt dansk skofirma over en af deres sko. Jeg fik bare fuglen, så køber aldrig deres produkt igen. Her mener jeg igen, det havde været fordelagtigt på den lange bane for dette firma at have hjulpet mig. Men kortsigtet tankegang er åbenbart tendensen. Eller måske er det bare for langt fra ledelsen til kundeservice i store firmaer.

Har også måttet uddele laveste karakter på trustpilot, men har kun gjort dette hvis virksomheden har været uimødekommende.

Dog vil jeg erklære mig enig i at det er ærgeligt for små virksomheder at blive tilsvinet.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)