Hej alle aminoer. Vi har været igang med at lave vores facebook-side i de sidste små 2 måneder siden, og synes efterhånden selv den er ved at blive pæn, men den har ikke rigtig genereret så mange "likes" som vi godt kunne tænke os. Har I forslag til hvordan vi gør det? I kan se siden her: http://www.facebook.com/pages/SESLEF-Designlamper/133058866757265 Vi designer og producerer vores lamper selv. På forhånd tak og god dag til alle! |
Hej Søren,
Super stil I har på jeres side - og pæne lamper! :)
Coverfoto:
Hvis det stod til mig, så skulle fotoet spejlvendes, så lampen var i højre side. Dette ville efter min mening give mere fokus til både jeres profilfoto/logo og selve lampen (på coveret).
Username:
På www.facebook.com/username kan I oprette et brugernavn, så siden fx. får adressen www.facebook.com/designlamper . Dette er også en opfordring til, at overveje brugen af ordet designlamper fremfor SESLEF, da SESLEF evt. kan være svært at huske. Overskriften på siden (sidens navn) kan stadig - med fordel - være SESLEF Designlamper (eller "Designlamper fra SESLEF").
Fremhævning af post:
I skal nøje overveje hvilke post der bliver fremhævet (fylder hele bredden af jeres Timeline/væg).
Om:
Om-feltet (lige under coveret - til venstre) kan med fordel indeholde et link (til jeres hjemmeside) i slutningen af jeres præsentationstekst. Husk http:// foran linket da det ellers kan give problemer nogle steder.
Billeder:
Facebook er stedet hvor jeg, som kunde, kommer til at kende mere til produktet. Derfor kan jeg også være interesseret i, at se bag om facaden. Produktionsfotos i samme stil som jeres flotte produktfotos kunne være et hit. Gerne noget med personer - i produktionen.
Supplement kunne være fotos fra cases - hver gang I har noget godt foto materiale fra en erhvervbygning el.lign - hvor man kan se miljøet (evt. kundens facadelogo i baggrunden, samt jeres flotte produkt i forgrunden.
Mht. bag om (behind-the-scenes fotos) så vær varsom med ikke at bringe værdi (istedet for det modsatte). For meget ligegyldig snak om irellevante emner kan medføre til, at folk melder sig af siden. Eller i værste fald får en dårlig association til jeres brand.
Video:
I kunne overveje om I kunne producere noget kvalitativt videomateriale - med en case, et interview (den gode historie), jeres produktion (fra idé til færdigt produkt), en rundtur på en messe I er på el.lign.
Integrering på hjemmesiden:
Jeg ved ikke om I allerede planlægger at integrere facebook eller linke til jeres facebook-side - fra jeres nyes hjemmeside. Men jeg vil da opfordre jer til det. Det giver flere fans.
Del:
På jeres facebook side er det en rigtig god idé at dele avisartikler og tv-indsal m.v. som I/produktet medvirker i. Også gerne historiske avisudklip/fotos - til dette kan timeline-funktionen klart udnyttes. Se fx. www.facebook.com/coca-cola (i højre øverste hjørne - via årstallene).
Jeg håber I kan bruge mine kommentarer til noget :)
Held og lykke med jeres facebook-markedsføring.