Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her duplicate content?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Min samarbejdspartner og jeg har fået lavet et skide lækkert mobilt tema til vores Wordpress website af gutterne fra Snowhat. Der er lidt issues med vores mobile switcher i Wordpress, som vi får kigget på snart.

Vi har dog måske fået lidt duplicate content issues, prøv at søg på Google efter "Forskellen enevælde monarki" eller se følgende billede:

Som jeg har forstået det, så burde m.domæne.dk og domæne.dk være en helt fin løsning, som Google selv skulle løse. Alle de blogs osv. jeg har læst siger det er sådan det skal implementeres, men normalt indekseres der altså kun 1 version af siden.

Er der et problem her? Og hvordan løses det?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan lukke til indgangen på mobil-siden med robots.txt, og hvis du gerne vil at det kun er den normale side der skal indekseres så skal du rette i denne fil: http://www.godekarakterer.dk/robots.txt 

Skriv:
"Disallow: /linket-til-mappen-med-mobil-siden/"

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja kan du ikke lave noget noindex på mobil siden? Burde da løse det?

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har man interesse i det?

Hvis man så laver en søgning fra mobilen, har man jo en interesse i at de mobile sider vises.

Så vidt jeg forstår fra (så den for nogle uger siden):

 

Så har man ikke interesse i at disallow alt mobilt.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart en bedre løsning hvis du kan undgå at disallow, men kan ikke rigtig se nogen forskel? Du detecter jo brugeren, og smider ham hen på m.-siden, hvor den derefter spørg om man vil se den eller den almindelige side? Hvad er forskellen?

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Du har et duplicate content problem da hjemmesiden vises både på dit www subdomæne og dit m subdomæne. Jeg vil kraftig formode at dette stammer fra problemer med den "mobile switcher", som skal viderestille til den mobile webside, så når den kører rigtig vil dit duplicate content problem sikkert også forsvinde.

Du skal ikke disallow din mobile webside i robots.txt filen, men derimod på din normale www version fortælle søgemaskinerne at du har en alternativ mobil side til denne webside. Det gør du i <head> sektionen på din www version med
<link rel="alternate" media="handheld" href="alternate_page.htm" />

Desuden skal du sørge for Googlebot-Mobile kan se den mobile version af websiden og er du intereseret i Bing/MSN søgemaskinen gælder det samme for msnbot-mobile.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)