Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan quicklån give mersalg ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 101
Fra  Dupp Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er en ung iværksætter der har fået en gylden mulighed for at, starte egen webshop op for en allerede eksisterende virksomhed. Virksomheden sælger markiser og ideen er blot at, følge med teknologien og skabe en større omsætning via øget online salg. Prisen på en markise ligger på omkring 20-25.000,- og derfor tænkte jeg at det muligvis ville kunne skabe et øget salg ved at have et samarbejde med f.eks. GE Money Bank, Ekspres Bank el. lign. Og det er her jeg ønsker at få jeres erfaringer/oplevelser med disse quicklån ikke selve optagelsen af dem, men mere samarbejdet med dem og om i synes det lyder som en god idé ?

På forhånd tak

Nikolaj D.

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 74
Fra  MUUV.DK Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det lyder som en rigtig god idé, har ikke lige forsøgt mig med det, så kan ikke komme med de vilde statistikker.

Men sådan rent generelt set, er næsten 50 % af de TV reklamer jeg ser bundet op på at man også kan få lov til at afdrage de varer man køber. Det bliver mere og mere populært, at man kan købe samt låne "samme sted". 

Så tror da bestemt det kan skabe nogle salg baseret på lånemuligheden. 

Glen Michaelsen
Genvejstast.dk - Din genvej til alle genveje

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Shh Aps Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tricky.. Som udgangspunkt vil jeg sige ja, tilbyd altid finansiering hvis det er muligt,, Isår på så forholdsvis dyre produkter.

Dine/mine moralske overvejelser mht. renter-betingelser osv. - bør vi lade være op til kunderne at vurdere. Vælg en stor/anerkendt udbyder - gerne en der kan lave en online godkendelse af dine kunder/finansieringen

Overvej også om du vil tilbyde 6 mdr rentefri osv.. ?? der er mange muligheder -  og læs også hvilken kurs lånet bliver afregnet til overfor dit firma..!

Husk at indhente flere tilbud ! der er en del forskelligt i markedet - og vær opmærksom på at det er et firma der behandler sine /(dine) kunder ordentligt

Håber det bliveren succes for dig/jer !

Fra København
Tilmeldt 15. Oct 11
Indlæg ialt: 24
Fra  GADRR Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Tror helt sikker at det ville være en god mulighed for øget omsætning. 

Tjek https://klarna.com/dk/erhverv. Det er en helt unik mulighed for dig og dine kunder, som jeg ser markedet for markiser lige nu, uden at vide for meget!

Held og lykke med projektet. 

Med venlig hilsen 

David

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg er sikker på at det er en rigtig god service at tilbyde kunder. Det kan være at i opnår mersalg ved at kunne sælge til en kunde, som ikke har pengene her og nu. Men som gerne vil betale dem over x antal måneder.

Det bedste ville være at lave et samarbejde med et firma, hvor i tilbyder lån til 0. kr i oprettelse, 0 kr. i gebyr, 0% i renter osv. Sådan at hvis kunden vil købe en markise til f.eks. 30.000 kr. Så skal de f.eks. betale 1.000 kr i 30 måneder og så kommer det kun til at koste 30.000 kr inkl. alt.

Da man jo er en "taber" - Hvis man låner penge. Men altså. Hvis jeg stod her og nu og manglede en markise og jeg kunne vælge at bruge 30.000 kr fra min opsparingskonto eller jeg kunne vælge at få det finansieret over x antal måneder, rente og gebyrfrit. Så ville det da være lokkende. Da det ikke vil koste mig ekstra, men gøre at jeg ikke skulle bruge 30.000 her og nu.

Jeg kender desværre hellere ikke til samarbejde med dem.

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da spændende Durup. Hvilket markisefirma drejer det sig om?

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Shh Aps Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Meeen Husk "NOGEN" skal jo betale omkostninger i.e. renter og gebyr,, og det bliver så sælger der får trukket nogle procenter på kursen..

Eks. man låner 100,. kr. ud til en kunde.. rente og gebyrfrit. kunden får 10 afdrag a 10kr... kunden er

tilfreds.

Men finansieringsselskabet hvad skal de leve af ? - de skal leve af at de kun giver dig ml 92 og 95 kr. for et formidlet lån på 100kr. (plus retten til at opkræve gebyrer hos debitoren).

så vær obs på at dit DB på en finansieret vare KAN være markant lavere end et "normalt" salg

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj. 

Jeg tror helt sikkert at en financeingsmulighed ville være et godt salgsargument. Jeg ved da fra mig selv at jeg godt kan finde på at nappe et par ekstra briller når man står i brillebutikken, når nu alligevel man har mulighed for at købe brillerne på abb. Det er dog ofte uden omkostninger når man låner i brillebutikkerne.

Det tvivler jeg på det er hos eks. GE Money bank. Men undersøg helt sikkert mulighederne. Klara er også en mulighed. Undersøg hvad man kan lave af samarbejder, og vælg den bedste, billigste, og nemmeste, mulighed for kunden. Jeg tror den nemme måde er vigtigt, da det hurtigt kan "mudre" tjeckud forløbet til, og derved tabe kunder der faktisk gerne vil købe en markise. 

Vi har faktisk lige bygget et modul der hedder "betal med kreditkort og få X antal dages kredit" til vores shop. På den måde kan webshop op til den første hver måned give kunderne lidt længere løbetid inden de skal betale. 

Simon

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg synes det lyder som en fornuftig løsning. Snak med bankerne og forhør dig om de har interesse i det..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har i det sidste stykke tid undersøgt, hvilken udbyder af lån, vi ville tilbyde vores kunder.

Jeg har lige afsluttet et møde med Ikano Bank, der klart var de mest attraktive på markedet, hvad angår gebyrer, lånetyper og kurser.

Jeg er helt sikker på, at konverteringsraten kan øges væsentligt ved at kunne tilbyde et lån til sine kunder - det kan ikke skade :-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)