Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er uopfordret email altid spam ?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Når du ringer uopfordret (og det må du jo kun til virksomheder), ringer du næsten altid ubelejligt. Desuden får du sjældent fat i beslutningstageren i første hug. Brug derfor det første telefonopkald til at adskille dig fra andre sælgere og sige:
"Jeg hedder Bent og jeg vil gerne sælge dig en sæbe med helt nye egenskaber. Kender du til SUPERSOAP? Nå, ikke - ved du hvad, så vil jeg faktisk hellere starte med at sende dig en mail med lidt info om det, så vi er sikre på, at vi snakker om det samme - må jeg få din e-mailadresse?"

Du er hurtigere ude af telefonen end ham den irriterende fra Telia, og du har vist respekt for din kunde. Nu kan du målrette mailen med navn og titel på den, du henvender dig til og indlede med "Tak for snakken i telefonen". Hvis han har nået at sige noget væsentligt om sin virksomhed i løbet af den korte samtale, så kan du også lige bruge en sætning på at henvise til det.

Det Hans skildrer her, er en super måde at henvende sig på og vil langt oftere give et godt resultat, end de mange stereotype telefonsælgere, man tit bliver ringet op af.

Her hos os, har vi faktisk en konkurrence om, hvem som hurtigst kan få "pistolsælgerne" ud af røret igen (på en høflig/ordentlig måde). Pt. mener jeg vi ligger omkring 19 sek. - men så har de også noget at præsentere sig og der er sagt pænt farvel Smile

Gør man som Hans foreslår, giver man et langt bedre førstehåndsindtryk og får samtidig den eftertragtede emailadresse.

Men ellers gælder det om at bruge fantasien, når man gerne vil have fat i kunderne, så man kan sende dem nogle gode tilbud. Her er lidt jeg har sakset fra et indlæg jeg tidligere har skrevet på min blog, som måske kan give lidt inspiration:

"Mange detailforretninger har derfor, i forsøget på at skabe en binding mellem forretning og kunde, indført f.eks. kontokort, kundekort, klubmedlemsskab o.lign. Det gør, at forretningen lige pludselig har fat i de attraktive kundeoplysninger og samtidig har en indgangsvinkel til at kontakte kunden.

Andre muligheder for at skaffe de ønskede kundeoplysninger og skabe en forbindelse til kunden kan være via konkurrencer eller ved at forære noget væk, hvor kunden som modydelse skal tilmelde sig et nyhedsbrev, kvittere med en Facebook like eller på anden måde afgive sine kontaktoplysninger og på samme tidspunkt acceptere, at forretningen efterfølgende må kontakte dem med gode tilbud eller lign."

dbh
Kenneth

 

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Skou :

Jeg kender slet ikke supersoap. Hvad ER det egentlig???

Smile

Stik mig din mailadresse, Lars - så skal du bare se :-)

Hans

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)