Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.dk eller .com/dk ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tre separate hjemmesider - en dansk, norsk og en svensk, som præsenterer de samme produkter på hvert sit sprog. 

Jeg står overfor at skulle lave en helt ny fælles hjemmeside og overvejer her hvad den bedste strategi vil være.

Så vidt jeg kan læse mig frem til vil det være en fordel rent SEO-mæssigt med et enkelt domæne. Her kunne jeg så lave en .com/dk .com/se og .com/no side.

Jeg hører også at det er en fordel med landespecifikke ip-adresser - og så vidt jeg ved kan jeg kun ha' en enkelt ip-adresse hvis jeg samler siden under samme .com-domæne.

What to do? Skal jeg samle de tre hjemmesider på samme .com-domæne (og dermed samme ip?) eller skal jeg ha' tre sider: .dk, .no og .se?

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare oversætte din nuværende shoppe til englesk, også have en "vælg sprog", før de møder shoppen?

Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det  kunne jeg godt, men det tror jeg er det værste man kan gøre rent SEO-mæssigt.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1134
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

intergalactic:

Det  kunne jeg godt, men det tror jeg er det værste man kan gøre rent SEO-mæssigt.

Kan du ikke lige give os en indikation af keywords?

For så får du straks et mere kvalificeret svar :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi kigger udfra det SEO-mæssige synspunkt, så er der mange ting, som du skal tage op til overvejelse.

Jeg er med i MySecuritycenter.com, hvor vi har valgt at ligge det hele samlet på et domæne, og så med sprogmapper. Derudover er jeg også med i Starfashion, hvor vi har en shop liggende på starfashion.dk og en anden på starfashion.se.

Fordele ved .com domæne

- Kun et domæne du skal linkbuilde til
- Hvis du får nogle stærke links, så glider juicen ud på alle landene
- Det er nemmere rent administrativt (kun én indløsningsaftale fx.)

Fordele ved landespecifikke domæne

- Påstand: det kan være nemmere at få et .se domæne fremfor .com til at ranke i Sverige
- Du kan få dem til at linke til hinanden, og smide noget linkjuice rundt

Vælger du at bruge .com løsningen, så er det vigtigt at du inde i Webmastertools går ind og vælger hvilken undermappe, som henvender sig til hvilket land.

Der er helt bestemt flere fordele/ulemper, men ovenstående synes jeg er de mest relevante.

Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lurks in the dark:

Kan du ikke lige give os en indikation af keywords?

For så får du straks et mere kvalificeret svar :-)

Det kunne være musikinstrumenter :)

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Min generelle holdning til om det er det ene eller det andet ud fra et seo er hips om haps... Ikke den store forskel... Måske lidt men betyder stort set ikke noget i lavkonkurrencemarkeder som de nordiske.

I stedet for SEO perspektivet vil jeg fokusere to andre ting:

Hvor meget mere arbejde ligger der i at administrere 3 sider?

Hvor meget mere sælger det, at have et nationalt endemærke på titlen? (Ja det er måske bare min kæphest, men jeg tror det betyder rigtig meget ;-) 

Partner - KH-Online.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har været utrolig mange debatter om dette og holdningerne er altid blandet men jeg ville personligt nok vælge .se, .dk osv.. 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)