Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg sælge til skoler?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg planlægger lidt at tilføje nogle skoleprodukter til mit sortiment. Spørgsmålet er om det kan betale sig i længden?

Hvordan køber skoler ind af fx. hæfter, papir, karton mv?

Håber der er en der lige sidder med svaret derude :)

Dbh.

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener det er EAN nummer de bruger, SFO'er og kommunerne bruger det, så det må være det samme, ellers kontakter du bare en skole og præcentere dine varer.

 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal virkelig kunne tilbyde enten noget unik, eller en skarp pris. Det offentlige kigger rigtig meget på prisen.

Derefter skal du vurdere hvad dit salg vil nå op på omsætningsmæssigt om året. Der findes regler for hvornår det offentlige skal sætte noget i udbud.

Hvis du er under grænserne, så er det bare at komme igang. Præsentere skolerne for produkterne, og sælg! Fakturering skal rigtig nok ske via EAN, det kan du gøre gratis på f.eks. Sproom 

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 69
Fra  POS-Consult I/S Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ville desværre ikke tro det kunne svare sig, da jeg ikke tror de vil kigge til din side da de jo med garanti nok allerede har kommunale aftaler på området.

Hvis du skal sælge noget til dem skal det være noget unikt der ikke findes i forvejen, tror ikke prisen gør at de skifter.

Med Venlig Hilsen
Kasper Snedker Jørgensen

POS-CONSULT I/S - KORTPRODUKTION, BETALINGS- OG KANTINESYSTEMER - WWW.POS-CONSULT.DK

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Måske har de som Kasper skriver, en kommunal aftale, men der kan ikke ske noget ved at prøve alligevel :)

Hvordan finder jeg oplysninger om deres udbud mv?

Mvh.

Fra Randers
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Fuhlendorff Consulting ApS Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej chris

Det er ikke lige så nemt at blive leverandør til skoler. Du skal have det der hedder en SKI aftale, som betyder Statens og Kommunernes Indkøbs Service. Hvis du ikke bliver godkendt her, kan du ikke levere til skoler. Selvom du bliver godkendt, er det ikke en selvfølge at du opnår et salg - det kommer meget an på om det er et udbud med forpligtende rammeaftaler eller en frivillig aftale.

Du kan også opnå et salg ved at vinde en licitation. Hermed er du sikret et salg, da indkøberen skal bruge dig som leverandør. Om man lige laver licitationer på det område, ved jeg faktisk ikke, men det kan da nemt undersøges.

Vedr. EAN-Nummer, er det rigtigt nok, at du skal kunne sende faktura over det. Det er der flere private virksomheder der også forlanger i dag, så det er jo en god idé, at få opgraderet sit økonomiprogram til at kunne det, ellers findes der flere gratis udgaver på nettet. Når du skal sende til det offentlige, kan det også gøre gratis på http://www.virk.dk/myndigheder/stat/Digitaliseringsstyrelsen/NemHandel_Fakturablanket, det kan du bare ikke til private virksomheder mere.

En anden ting, der er ved at handle med det offentlige er, at de forlanger en meget lang betalingsfrist - så alt i alt, er det lidt sjovere at handle med de private virksomheder, hvor du bestemmer spillereglerne.

Skulle du alligevel være interesseret, kan du tilmelde dig SKI aftalen her og se udbud:

http://www.ski.dk/leverandoerer/blivleverandor/Sider/default.aspx

Held og lykke...!

Mvh. Martin Fuhlendorff

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Tak for det meget gode svar. det hjalp en hel del :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)