Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne-snyltere krænker danske virksomheder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Erhvervsbladet skriver om de såkaldte domæne-snyltere der lever godt af at vi internetbrugere nu og da taster domænenavne fejl - og dermed havner på deres sider, som enten er spækket med gode tilbud eller sender os videre til en "spændende" hjemmeside.

Artiklen finder du her: http://www.erhvervsbladet.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070518/NEWS02/70518008

I artiklen berettes om såvel virksomhed som privat-personer der eks. henvender sig til DK-Hostmaster fordi de føler sig krænket. Nuvel.. jeg kan forstå hvis jeg som virksomhed irriteres over at nogle at mine besøgende taster fejl og havner et andet sted - MEN at privatpersoner begynder at pive synes jeg faktisk er noget fis: Hvis jeg taster fejl, er det jo ikke sådan at jeg ligefrem er låst fast og aldrig mere kan komme væk fra den side jeg er havnet på...

Det svarer jo til jeg går gennem gågaden for at handle i FONA, jeg ved udmærket det er Fona jeg skal i - jeg ved hvor de ligger - men i tankeløshed eller hvad det kan være, drejer jeg for tidligt - og havner i den dametøjsbutik. Nu kan jeg jo så straks se at det ikke lige var de ting jeg er ude efter - og bakker da blot ud - og så videre ind i Fona....

Okaaay, indrømmet: Noget firkantet sammenligning.... men hvor stort er problemet reelt?


MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er et irritationsmomemt for de sider det "går ud over" men endnu værre er det på de sider hvor der lægges såkaldt "ondsindet kode" ind som pressen kalder det når man får tilbudt at køre obskure active x ting på fremmede sider som man måske troede var en god fornuftig side, og dermed tilrager sig vira og andet skidt.

Det er et reelt problem for den almindelige bruger af f.eks. nyhedssites.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er enig med Lasse

Der er en Knap i ens browser der hedder "TILBAGE"

Og firmaer har da ikke noget at være sure over. hvis man starter en virksomhed eller laver en navne forandring kan det godt betale sig at kigge efter om ens domæne(r) er ledige før man bruger en stor sum penge på at designe alt (visitkort, banner, slogan, logo, tv-kampagne)

Jeg kender eks. sønnen til manden der ejer Hørning-Maskin fabrik og www.hm.dk

Og i kan jo selv gætte på hvad manden ikke er blevet tilbudt for det domæne.

Tror også Thy Data Central tjente godt på at Tele Danmark ville kalde sig TDC.dk

jeg betragter et domæne navn som en investering. med muligheder

investeringen kan være at det er et godt navn og det har en masse "hits" blot på navnet.
Eller du har muligheden for at lave et indhold på domænet og derved opnå profit på den ene eller anden måde.

Det var lidt om min mening med domæner
Og ja jeg syntes det er ok at tjene penge på at have et domæne der læner sig op af andres

(GO GO www.myspaze.dk - www.myspace.dk GO GO )
Mange geniale besøg fra danmark til en welness Club

Smart måde at lave forretning

<b> jeg har det også lidt sådan at man burde have hjemmesiden blank. eller henvise til sider der er rellavant for domænet </b> eks www.erhverv.dk www.forening.dk og der findes et hav af andre domæner der peger rundt omkring Dettte er udnyttelse af et godt domæne, men på en eller anden måde også skide smart


Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man skulle lave et domæne som virkelig kune bruges i den sammenhæng, skulle det være et, hvor bogstaverne ligger lige ved siden af hinanden på tastaturet, som for eksempel www.fratis-ting.dk i stedet for www.gratis-ting.dk.... det kan d godt være der nogen der bliver snydt af det....  eller også skulle man simpelthen udelade et bogstav i domænet....
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
[QUOTE]Dato: 21-05-2007 14:28:19 Forfatter: Jens Lykke Nielsen Jeg er enig med Lasse
www.myspaze.dk - www.myspace.dk[/QUOTE]

Der ligger måske også noget helt logisk til grunde for dine sites, Jens... tænker på just-pizza.dk og just-kiosk.dk - er det en forventning om "formodet relation" til just-eat.dk ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)