Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook hjælp

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er ved at lave en facebook side for min kones Thai Take Away og har i den henseende hentet hjælp fra pagemodo. I kan tjekke den ud - hedder We Wok Thai Take Away & Cafe.

Men der er lidt ting som jeg ikke forstår:

1) Når man søger efter We Wok, så dukker den op under "steder"? Jeg ville tro det skulle være under "sider" - hvad er forskellen? Iøvrigt når jeg går ind under min kones profil hvor jeg har lavet siden, der står den rigtig nok også under steder! 

2) Hvordan tilknytter man en side/sted til sin profil? Hvis jeg f.eks. går ind på vores side fra min private profil, så kan jeg trykke synes om, men der er ingen måde, hvor man ligesom kan tilknytte siden som en favorit eller ligende, så den ville være nem at hoppe til? Dette gælder iøvrigt også hvis jeg går ind på andre sider - f.eks. Coca Cola. Er det mig der gøre noget galt, eller kan man ikke tilknytte en side som en favorit/ven eller ligende? 

LPN

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej LPN

1) Din side skal nok dukke op som en side... den skal bare først gøre sig fortjent til det.

For at være synlig på Facebook generelt, og i særdeleshed i facebooksøgninger, så skal man have gang i snakken. Det vægtes hvor længe facebooksiden har levet, men i særdeleshed også om man har været der før, om man har venner der har været der - om man har venner der har trykket synes godt om... etc.

Kort efter fødslen af en facebookside betragtes den som ikke-eksisterende. I Facebooks maskinrum eksisterer den således først når den begynder at røre på sig - og stadig på det tidspunkt eksisterer den fortrinsvist kun hos folk der har en relation til den. Enten direkte, eller via venner.

 

Så opsummeret er det jeg siger her, at Facebooks søgninger er socialt betingede, mens folk ofte begår den fejl at tro at den er søgeords-betinget...  Det sidste lader de stadig Google om at være bedst til - for på Facebook tror de mest på det med sociale sammenhænge er det bedste. Det vores venner kan lide, kan vi sandsynligvis også selv bedst lide.

-------------

2) Der sidder en lille blyant ude i venstre side af side-oversigten der sidder i venstre side midt nederst når du er logget ind med din profil. Den bringer siden op som foretrukne, så den lægger sig fast som en del af din menu i venstre side.. (se billede nederst).

Dog gætter jeg på.. (det er bare et gæt).. at du ikke har været logget ind med din profil, da du oprettede siden?

Din profil er nemlig automatisk knyttet til din side, da du er født som facebooksidens administrator, hvis det er dig der har oprettet siden. Har du gjort sådan, så kan jeg ikke forestille mig hvorfor du synes du har en udfordring med at de to hænger sammen... de gør de bare.

Er du i tvivl hvad administrator er. Så er der lang vej op ad bakke :-)
... men du kan klikke "rediger side" øverst højre på din facebookside. Dernæst klikke "Administrer Administratorer" i menuen i venstre side. Dit profilbillede skal helst stå på listen her, hvis ikke - så tilføj dig selv som admin.

Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de meget fyldestgørende svar, men synes ikke de helt kan passe.

Spørgsmål 1) så undrer det mig ihvertfald, at når jeg søger på We Wok, så dukker en fuldstændig død side op under "sider" mens den jeg nu rigtig har lavet dukket op under "steder" - ihvertfald i forhold til det du siger om, at det er aktivitet etc. som er afgørende. Dog kan det være at den som dukker op under "sider" har eksisteret længere - kan simpelthen ikke huske om det er en jeg lavede for lang tid siden da jeg startede med at eksperimentere. Anyway - vi får se om den kommer under "sider" på et tidspunkt.

Spørgsmål 2), du har helt misforstået mit spørgsmål - det du beskriver er under min kones profil hvor jeg også har oprettet siden og ja der kan jeg sagtens se den og flytte den op som foretrukne. Mit var et mere generelt spørgsmål om andre ikke kunne tilknytte den som foretrukne, når de går ind på den. Som jeg se kan man kun trykke "synes godt om" og så vil de får de ting som vi slår op på væggen. Jeg ved godt hvad administrator er ;-)

Jeg har lige et par opfølgende spørgsmål - indtil videre er facebook selv ikke til megen hjælp.

Spørgsmål 3) Jeg har lavet en "tab" via pagemodo (måske du kender det) og det er ganske fint. Den tab har jeg kaldt "velkommen". Så har jeg indstillet til at folk først skal se den side - men som jeg ser det, så ryger alle direkte ind på væggen (det gør jeg ihvertfald fra min egen private profil - altså ikke administrator profilen).

Spørgsmål 4) Hvis jeg har venner som "synes" godt om vores side. Vil disses venners venner kunne se de opslag, som vi laver på vores væg - der er jeg sgu lidt i tvivl om hvor meget ringene i vandet breder sig.

Mange tak for hjælpen.

LPN  

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg søger "We Wok" på facebook, så dukker din side op promte, og når jeg klikker, så havner jeg på din velkommen-side.

Så herfra er alt, som det skal være.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Super - jeg tror at jeg måske selv har fundet svaret med "velkommen" tab. Hvis man ikke har trykket "synes godt om", så vil man lande på Velkommen. Når man så har trykket "synes godt om" så vil ramme væggen næste gang man hopper ind på siden. Jeg skal lige tænke over om jeg synes det er smart....man skal ihvertfald vide det, så man får tilpasset sit indhold. 

LPN 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)