Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En historie om en lukket Facebook konto(til annoncering)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil lige dele en historie med jer. Både hvis andre i fremtiden skulle sidde i samme situation, eller hvis der er en, som kender løsningen på problematikken.

Jeg er ansat som e-handelsansvarlig for webshoppen www.coolstuff.dk. Vi bruger en del Facebook-annoncering, og bruger utrolig mange penge der. Ikke mange penge i det store billede, men alligevel mellem 50-150.000 kr. pr. måned afhængigt af sæson).

Det seneste halve år har jeg arbejdet meget med annonceringen, da den ikke var lønsom for os. Langsomt er det lykkes at få lønsomt uden for sæson(som er jul). Så vi begyndte at skrue mere og mere på. I julen fungerede annoncer rigtig fint for os, og vi brugte omkring 20.000 kr om dagen på annoncerne. 

D. 19. december - ca. når julesalget peaker - har vi åbenbart ramt vores kreditmaksimum, og alle annoncer pauses. Det er fuldstændig min fejl at jeg ikke har været opmærksom på det. Vi har dog et kreditkort tilknyttet kontoen, og jeg tilføjer et ekstra for en sikkerheds skyld, så jeg tænker at annoncer kører videre og trækker derfra. Intet sker, og efter nogle dage bliver hele vores konto disabled. 

Jeg søger på Facebook og Google efter nogle kontaktoplysninger, men de gemmer dem godt. Jeg finder dog mailadresse, hvor svaret er en henvisning til en anden. Først har jeg skrevet til vores "kontaktperson". Der går 3-4 dage før jeg får svar, og de sender mig videre til andre, og jeg får ikke svar. 

Nu er der ca gået 10 dage, og når vi endelig får svar bliver vi sendt videre i systemet. Det er ikke så sjovt at tænke på de salg vi har mistet. Selvfølgelig kunne vi lave en ny konto, men vi havde opbygget nogle erfaringer gennem de gamle annoncer, som er meget værd for os. 

Hermed en advarsel: hold øje med jeres kreditgrænse hvis du har en større konto og bliver faktureret.

Og selvfølgelig også en opfordring: Har du siddet med samme problem, har en fætter der arbejder hos Facebook eller lignende, så hører jeg mig gerne fra dig:-)

Seneste update: I dag sendte jeg igen igen en mail til client-support-en@support.facebook.com - normalt går der 3-4 dage før svar, i dag fik jeg en automail retur med henvisning til en FAQ og besked om at mailen ikke svares:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Pinligt må man sige - Fra begge parters side desværre :)
Sådan nogle ting sker jo.

Det der ikke burde ske er at der går over 1 dag før man får svar. Der burde være en alarm der går i gang når en kunde, specielt en storkunde, oplever problemer med deres konto.

Håber ikke du står til en alt for stor skideballe og at Facebook indfører bedre arbejdsvilkår samt får ansat nogle flere kompetente medarbejdere.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg føler mig ikke pinligt berørt, men der skal også lidt til:-)

Man har netop et kreditkort sat op derinde for en sikkerheds skyld, og man kan have flere kort. Så bliver det første kort fx lukket, trækker de bare på kort nummer to.

Det var derfor vi havde et kreditkort derinde - som en backup, hvis der skulle ske noget med faktureringen. 

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror nu ikke vi på nogen måde er en storkunde hos Facebook:-)

Men uanset hvad bør man få en mail med en slags advarsel. 

Fra Valby
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 123
Fra  Rush Networks Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke at de ikke har bedre support når det er et "produkt" de sælger. Men sådan er det desværre ofte med store virksomheder.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vildt at Facebook vil være bekendt at så store kunder skal vente så lang tid på support.

Jeg er med på det er en forretning og der skider man ofte på kunder og bl.a. bl.a bl.a. men alligevel. En ting er at supporten er langsom til almindelige mennesker der bruger platformen gratis, men når man lægger så mange penge som trådstarter burde man så ikke have et VIP login til hurtigere support?

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolaj,

Det lyder ikke så sjovt, at på den måde at gå glip af julesalget. Det er nok en resultat af Facebook's (meget hårde) håndtering af kredit-rammer og betalinger til tiden.

Hvis I forsat ikke har løst problemet, så giv mig lige et kald på 27241432, så vil jeg gøre mit for, at vi via mine kontakter kan få Jer op på fode igen Wink

Godt nytår!

 

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Tak for tilbuddet. Vi har endelig fået fat i vores account manager, som har rykket os over på en business account. Det er dog en helt ny konto, så vi har mistet alle de gamle annoncer, som der jo lå lidt viden i.

Det er ikke noget at gøre ved det, vi må bare få lavet nogle nye:-)

Fra Valby
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 123
Fra  Rush Networks Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger at i har fået en busines account? Hvilke fordele giver det ? :) Det kunne jo måske være en fordel at se om man kan skifte inden det er i en krisesituation!

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt oplever jeg samme ufattelige arrogance.

De må have kunder nok. Siden de mener vi kan rende og hoppe.

Der er dog sket et skift i løbet af året hos Google.dk - Jeg oplever bedre og hurtigere respons og færre auto respons mails.
Jeg læser også her på Amino, at google er begyndt at lave opsøgende salg mht. google adwords kampagner.

Måske konkurrencen fra facebook annonceringen alligevel har haft en positiv effekt på annoncemarkedet - dog synes jeg ikke at ane nogen effekt på priserne. (tror GAs priser er steget 500% på de 8-9 år jeg har brugt dem)

 

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)