Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvorfor kalder de det for en kreditnota ( euroads )

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey, Det undre mig hvorfor det hedder en "kreditnota" hos euroads? En kreditnota er normalt når man har købt noget og retunere varen, så for man en kreditnota. Jeg har jo ikke købt noget hos euroads men tjent noget.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

rudy:

Hey, Det undre mig hvorfor det hedder en "kreditnota" hos euroads? En kreditnota er normalt når man har købt noget og retunere varen, så for man en kreditnota. Jeg har jo ikke købt noget hos euroads men tjent noget.

Kreditnota = Kreditering (omvendt faktura - udsteder udbetaler / refundere) 
Hvis de skrev faktura i stedet for kreditnota, så var det jo dig der skulle betale. 

Med venlig hilsen

Bastian 

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Bastian:

rudy:

Hey, Det undre mig hvorfor det hedder en "kreditnota" hos euroads? En kreditnota er normalt når man har købt noget og retunere varen, så for man en kreditnota. Jeg har jo ikke købt noget hos euroads men tjent noget.

Kreditnota = Kreditering (omvendt faktura - udsteder udbetaler / refundere) 
Hvis de skrev faktura i stedet for kreditnota, så var det jo dig der skulle betale. 

Med venlig hilsen

Bastian 

Jeg troede at man kun kunne udstede en kreditnota til en kunde hvis denne kunde havde købt noget og derved havde en faktura. Er det ikke normalt sådan at en kreditnota skal referere til en faktura nummer?

Fra Fredericia
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Betegnelsen kreditnota udspringer af at notaens udvisende krediteres købers konto hos sælger. 

Den skal jo også have et navn i deres regnskab, mere indviklet er det vel ikke ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

rudy:

Hey, Det undre mig hvorfor det hedder en "kreditnota" hos euroads? En kreditnota er normalt når man har købt noget og retunere varen, så for man en kreditnota. Jeg har jo ikke købt noget hos euroads men tjent noget.

Ud fra hvad jeg lige ved så kan det kaldes mange forskellige ting:

  • self-invoicing
  • udstedelse af afregningsbilag
    self billed invoice
  • køberinitieret faktura
  • debitnota

De fleste bruger det fordi det ville være umuligt at håndtere at flere tusinde partnere skulle sende fakturaer på de rigtige beløb.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)