Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er en faktura fra 2007 7 måned forældet

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, så ville jeg tage ned og besøge ham. Med ham i den ene hånd tager du 10000 kr., mens du i den anden hånd tager bevis på at hans faktura er forældet. 

Stille og roligt forklarer du ham situationen og din "syn på sagen", og at regning han har sendt ikke på nogle måder er fair. Når du så har vist ham at hans regning intet er værd, fortæller du ham, at han har lavet et stykke arbejde og det skal han have penge for... du forslår 10000 kr. og du går derfra med en kreditnota.

Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

En super og retfærdig løsning, men jeg skal bare være 100% sikker på at hans faktura er forældet inden jeg gør noget.

som jeg læser det, er i enige om at den er forældet, takker for svarene

Fra Århus
Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg mener det er sådan at hvis du fik faktura i 2007 og at det næste du har hørt er i 2011 så er den forældet efter 3 års reglen.

Det kræver så at du ikke i 2008-2011 har vedgået dig gælden på en eller anden måde.

Prøv at kontakte en advokat eller revisor omkring forældelsesfristen på de 3 år og om hvorvidt den vil være gældende for dig.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :


ejnarmc:

jeg får så idag den 8/12-2011 en regning med  renter på 57.000, er den regning forældet?

Ja.
Forældelsesfristen for fakturagæld er tre år, der regnes fra den tidligst mulige forfaldsdato. 
Forældelsen afbrydes bl.a. på følgende måder (jeg har ikke taget dem alle sammen med):
1)  når skyldneren over for fordringshaveren udtrykkeligt eller ved sin handlemåde erkender sin forpligtelse.

2) ved indlevering af betalingspåkrav eller stævning til retten 

3) indlevering af anmodning om udlæg til fogedretten eller anmodning om at få del i tvangsauktionsprovenue

4) nedlæggelse af påstand om kravet (fx påstand om at kravet ikke bestå) under en verserende retssag

5) voldgift

6) indlevering af klage til klagenævn

7) indgivelse af konkursbegæring eller anmeldelse i konkursbo, gældssanering, tvangsakkord eller dødsbo 

8) ved anmeldelse efter proklama

Med mindre kreditor eller debitor inden forældelses indtrædelse har foretaget nogle af ovennævnte handlinger (eller nogle af de muligheder, som jeg ikke har nævnt), så er forældelsen indtrådt tre år efter det tidligste tidspunkt, hvor kreditor lovligt kunne kræve at få betaling.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)