Ja og så er det sammenkogt af de andres indlæg og lovteksten - ikke et udlæg, men (rejse-)omkostninger i forbindelse med jeres serviceydelse. som pålægges moms.
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Heller ikke når fly og taxi under rejsen er betalt fra firmaets first card konto og således bogført som udgift hos os under anden befordring (og ja - uden moms). Ville du så bare sende faktura uden moms fra vort ApS til det andet ApS der påtager sig at betale for vor hjælp her?
Det var jo sværere end jeg troede - men tusinde tak for jeres hjælp - følger den tæt
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak alle sammen - Ikke udlæg så, men ja Rejseomkostninger o.l. i.h.t. aftale - og momset.
Man kan vel også lidt sige, at der ikke tabes noget hos told/skat ved det og den anden virksomhed kan være ligeglad - så det virker som den sikre løsning
TAK alle
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
I bund og grund gør det jo ikke den store forskel, da SKAT jo ikke mister nogen moms, ligegyldigt, hvordan man håndterer sagen, såfremt køber er momsregistreret.
Derfor ville jeg, under de givne omstændigheder, momse regningen, og sende den som en almindelig faktura til kunden.
Dermed ville jeg ikke skrive noget om udlæg på regningen, men i stedet skrive omkostninger afholdt i forbindelse med projekt XXXX.