Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms kontrol og livet surt

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ANAHAS:
De holder sig til paragrafer istedet for at lave en individuel vurdering fra sag til sag.

Det er vel strengt taget, også det SKAT skal gøre, så det kan ikke nytte at pive over det. Og som andre skriver, så sæt gang i den opgørelse - du skal alligevel gøre det på et tidspunkt - du kan ikke opgøre status uden at have talt dine varer.

Noget andet: Hvis du har købt varerne på en lang kredit, har du vel ikke så akut behov for at få refunderet momsen?

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende tråd! Jeg må indrømme at hvis jeg havde arbejdet i SKAT og nogen fortalte mig at de havde købt for 3 millioner på kredit og så ville have 580.000 udbetalt i MOMS så havde jeg satme også bedt om flere oplysninger. Helt ærlig, jeg tvivler ikke på at du er reel, men sådanne handler må bare få tonsvis af røde flag til at gå op, især hvis du og dit firma er helt nyt. Skattevæsenet kan da ikke bare udskrive over en halv million før du har solgt en eneste t-shirt. Desværre har de jo gjort det før i stor stil og derved groft misbrugt alle skatteydernes penge. Jeg kan egentlig ikke se problemet? Du har jo købt på kredit, så du kan vel sagtens vente med at få momsen udbetalt til du har fået solgt noget af dit lager?

Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten

Nej, Akut og akut, men jeg vil altså hellere have de penge på MIN konto i 6 mdr end på SKAT´ når jeg aligevel er fuld berettiget til de penge fra det øjeblik jeg lavede handlen og modtgog fakturaer og til at få momsen refunderet.

 

Eller mener du at der er forskel på 25.000 og 500.000?? Det mener JEG ikke der er, for momsloven er vel den samme for alle handler!! så jeg har ingenting at skamme mig over!

 

Jeg synes at Du læser mit indlæg som du selv gerne vil læse det, Og jeg er slet ikke enige med dig.  SKAT skal gøre er ikke at gøre livet surt for virksomhederne, tværtimod de skal gøre det nemt for virksomhederne at drive en lovlig og korrekt forretning. Med dialog og gensidig respekt.

 

Jeg gentager, at SKAT´s alarmer ringer når der er et stort beløb der skal udbetales er fair nok, jeg har ikke bestilt andet end at være åben overfor dem, jeg har bedt om et personlig møde med vedkommende i SKAT som sidder med min sag,og det eneste de tilbyder er åbenbart tidskrævende korrespondance om samme oplysninger som slutter med Mvh. Afd. for ØKONOMISK KRIMINALITET; TAG DEN ærlig mand!

Fra den her sag er startet så Det eneste jeg har bedt skat om, er at kom ud og inspicere mit lager, og derefter vurdere om de behøver yderliger udspecificering. Det andet jeg spurgt om! Selv min revisor (fra en meget velrenomeret firma) som lige har overtaget sagen synes at det virker mærkeligt så "stive" som de er. De hjælper ikke mig, og bidrager ikke til  belysning af sagen. 

 

 

@Erik Hamre

 

Ja, jeg kan vel sagtens vente med det hele til jeg har solgt det hele, men hvad har salg at gøre med refundering af KØBSmomsen????

 

 

 

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)