Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Send ALDRIG din idé til folk der ikke vil skrive under på en NDA

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Så det ville skade deres virksomhed at underskrive en aftale om ikke at viderebringe informationerne uden forudgående aftale?

Det tror jeg simpelthen ikke på.

Det giver ellers god fornuft, Investerings fonde bliver pitchet tonvis af ideer. Så hvis de underskriver NDA på dem allesammen, så bliver det at mareridt, at holde styr på rent juridisk! Hvad gør de f.eks. når en ide, indeholder elementer fra en anden eller måske er næsten ens?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Det giver ellers god fornuft, Investerings fonde bliver pitchet tonvis af ideer. Så hvis de underskriver NDA på dem allesammen, så bliver det at mareridt, at holde styr på rent juridisk! Hvad gør de f.eks. når en ide, indeholder elementer fra en anden eller måske er næsten ens?

Og det er præcis sådan virkligheden ser ud. Ikke alene kan de ha 100 NDA igang og holde styr på, visse kan flyde ind over hinanden - andre kan blokere for noget i fremtiden selv om man har takket nej til en ide - fordi en senere ide kunne se ud som om den byggede på noget der var NDA på, også uden at gøre det og - masser af problem....

@ Enterpreneur - Jan: Jeg er ikke generelt mod NDA, jeg har underskrevet mange, men det har været opkøb af virksomheder i 9 lande - hvor der har været tale om udveksling af regnskaber, liste over ansatte - kunder og hvad ved jeg. For facebook app - eller mindre ideer, også dem opfinder mener giver 20.000 om dagen - tilsiger virkeligheden ikke at ret mange der vil investere kaster sig over NDA - Men hvem siger vi skal være enige - Idemagerne kan da bare følge deres mavefornemmelse og se hvor langt de så kommer med en NDA

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 04:50
Hvor mange stjerner giver du? :

hvor skaffer jeg pengene så? hvis jeg har en verdensomspændende ide vedr nyt jobdatabase/formidlings hjemmeside for unge..??

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, tænkte jeg også ville byde ind.

En NDA eller CDA som den kaldes i visse brancher, er i mine øjne også en smule ubrugelig. Ethvert krav vil skulle prøves i retten, normalt kræves neutral lov og værneting, og hvad er sandsynligheden lige for at man lægger sag an i Schweiz eller lignende.

Hvis man ikke kan lave en beskeden non-konfidentiel beskrivelse, er ens idé formentlig så simpel, at den burde kunne patenteres.

Så mit bud er at glemme CDA'en og huske det hele er et spm. om execution. Start med en non-konfidentiel præsentation og hvis du så vil gå videre (efter i øvrigt at have set en potentiel medspiller i øjnene), kan du overveje en CDA. Folk der skriver under på CDA'er uden at kende det mindste til idéen, kan du roligt regne med er for dumme at lave forretning med eller ikke har tænkt sig at respektere den.

Det aller bedste eksempel, er jo den bruger der har en idé, der kan rulles ud i hele verden. Han afskriver sig muligheden fordi han ikke kan få en CDA på plads eller starte i hele verden på en gang, og om 10 år er idéen formentlig nået lige så langt som i dag.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 05:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel også forskel på ideer. Havde jeg fx udviklet noget simpel, men banebrydende teknologi, så skulle der en NDA på plads først. Forestil jer at have udviklet tøjklemmen, en genial ide, men uhyre simpel at efterligne. Endnu nemmere når alt det kræver er en kontakt til et kinesisk firma. I dag er mange gode ideer immaterielle eller software løsninger, hvis værdi næppe er indlysende bare som ide. Fx ville mange nok ikke gå igang med at udvikle Facebook før Facebook rent faktisk eksisterede, selv om de kendte ideen.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sander pennerup:

hvor skaffer jeg pengene så? hvis jeg har en verdensomspændende ide vedr nyt jobdatabase/formidlings hjemmeside for unge..??



Du kan jo prøve Amino Kapital, hvor vi har investorer med mere end 100 millioner kr. parat.
Men se denne video først:



De bedste hilsner

Martin

 

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)