Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento: Ingen kategori mappe i produkt URL

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg sidder og arbejder med SEO på min Magento shop.

Da det kan skabe en del DC, hvis kategoristien er i produkt-URL'en, så vil jeg gerne blande den helt udenom.

Derfor skal min URL være: Sitenavn.dk/produkt.html. Lige nu er den Sitenavn.dk/kategori/produkt.html.

Så spørgsmålet:

Hvordan undgår jeg, rent teknisk, at få kategori URL'en, ind i produkt URL'en?

Det skal helst foregå automatisk, så alle kan oprette produkter uden at skulle tænke over det. Og så er det selvfølgelig vigtigt at den ikke eksisteret på Sitenavn.dk/kategori/produkt.html men kun på sitenavn.dk/produkt.html.

Nogle der kan hjælpe? :-)

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Casper Blom:

Hvordan undgår jeg, rent teknisk, at få kategori URL'en, ind i produkt URL'en?

Hej Casper.

Tag et kig på: Backend -> System -> Katalog -> SEO -> "Anvend kategoristi i produktets URL"

God vind med shoppen og god weekend!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Under System --> konfiguration --> Katalog (katalog) --> søgemaskine optimering (SEO) --> Sæt "Anvend kategoristi i produktets URL" til nej.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar - nu er det klaret!

Tænk hvis alle var ligeså aktive som jer om søndagen.. :-)

God søndag :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lykkedes, men det er dog stadig muligt at komme ind på produkterne hvis vi selv skriver katagorierne foran. Hvordan får vi fikset at det ikke er muligt?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Med canoncial url er det ligegyldigt om der er flere url til det samme produkt. Det vil gøre at søgemaskinerne tolker det som værende en side.

Læs om canoncial url til magento.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Du skal arbejde med 310-redirects for alle de gamle URLs. Enten via .htaccess (hvis siden kører i Apache-miljø) eller via Magentos eget redirect-system.

Overvej kraftigt om du vil satse på Canonical: http://www.demib.dk/canonical-tag-1057.html

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klitgaard.

Jeg skal vel ikke opsætte en 301-redirect, hver eneste gang jeg opretter et produkt? Det er det jeg gerne vil undgå.

Jeg har installeret dette plugin; http://www.magentocommerce.com/magento-connect/Yoast/extension/906/canonical-url-s-for-magento
Burde det ikke redde det?

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

jeg kører selv med Yoasts extension, men husk for pokker at teste extensionen i et seperat test-miljø (eller tag backup af miljøet før du installerer). Som jeg skrev i en anden tråd:

"Men vær forsigtig med at benytte Yoasts extensions. De bliver ikke supporteret og under extension reviews er der utallige eksempler på folk der uforsigtigt har installeret dem i driftmiljøer - uden at kunne afinstallere dem igen og uden kompetencer til at gøre 'skaden' god igen. Rådene om no-index på bestemte sider er en god ide, men det er nok smartere at udføre dem med en robots.txt

Jeg var heldig at kunne spørge Yoast om hans Magento-extensions i forbindelse med en State of Search-udsendelse hvor han var gæst. Han gør ikke så meget i Magento for tiden (udover arbejde for klienter), men kunne ikke afvise at der vil komme opdaterede/nye extensions i hans brand. Dog mente han at der vil være tale om betalte extensions da Magentos community ikke er helt samme karakter som Wordpress'."

Jeg bruger selv den nævnte canonical-extension, men jeg mener Mikkel har en pointe (i det link jeg postede tidligere).

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)