Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sagsøgt for æreskrænkelse af en her på amino, kan nogle hjælpe videre?

Side 5 ud af 8 (79 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person


Det virker helt forkert det her. 

Hvis der er blevet udtalt nogle ting der ikke skal udtales og sagt nogle ting der ikke skulle siges, så kan eksempler på andet der bliver sagt ikke redde sagen.

@Parterapeuten - hvis jeg var dig, så ville jeg bede Amino om at få slettet denne tråd, jeg tror bestemt ikke det gavner din sag at sætte yderligere opmærksomhed på sagen på et offentligt forum.

Hvis jeg sagsøgte dig og du lavede det her stunt, så ville jeg nok ligge ekstra kræfter i at få dig dømt, det er på ingen måde konstruktivt efter min mening.

Sig undskyld til vedkommende og tag din straf hvis advokaten mener du skal det og så få lukket sagen inden den bliver alt for dyr og omfattende. Det lader til at mange kender navnet på vedkommende der sagsøger dig, så denne tråd virker ikke gennemtænkt.

Hvem der har ret vil jeg ikke udtale mig om, men du skal tænke på at sagsøger også kan bruge udpluk fra denne tråd imod dig.

At der skal fokus på det her emne er anden ting - der kunne jeg bare godt tænke mig at en fra Amino havde startet en tråd "Tænk over hvad i skriver" - selvom det burde være en selvfølge. 

Venlig hilsen
Lemme  

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Madsen:

PJEDSTED:

Du kan bare bruge søgefunktionen.. Der er 100 vis af tråde hvor der bruges ord som sindssyg, psykopat, uintelligent, idiot etc etc.  Kig f.eks bare på en der hedder <Navn fjernet af moderator>.. han er ikke bleg for at tale før han tænker.

Så ruller snebolden....

Nej, det gør den ikke jeg har nemlig ikke noget dårligt, at sige om Pjedsted. Selvom vi har lidt forskellige holdninger.

F.eks. om overvågning: http://www.amino.dk/forums/t/106928.aspx?PageIndex=1 og hvorvidt vi lever i en stikkerstat: http://www.amino.dk/forums/t/106814.aspx?PageIndex=1

Tilgengæld er jeg da ked af, at han mener jeg skriver før jeg tænker, jeg skal indrømme at jeg gør det bedste jeg kan med de evner jeg har, for at debatterer så sagligt og rationelt som muligt.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes nok det er at gå lidt langt og stævne folk, men sprogbrug er jo ikke omkostningsfrit - selv om vi jo har ytringsfrihed kan man jo ikke komme med nedsættende bemærkninger om noget eller nogen uden ar man resikerer at komme i din situation og blive meldt for injurier!

Der er debatter med en meget hård tone nu og da og selv har jeg flere gange gjort mig til talsmand for at bevare en god tone. Music

- man bliver ikke hørt bedre forde man hæver stemmen og/eller bruger nedsættende udtryk om hinanden.

Det vil desværre ikke volde dig mange problemer at finde gloser her i nogle tråde der er meget voldsomme og platte.

Det glædelige ved en sag som denne er at MAN tænker sig om før man trykker på send knappen!

Det har været nævnt her flere gange og det er tankevækkende at det stadig florerer blandt cremen af Dansk iværksætteri som jeg går ud fra er bla. Amino-erne!

Slogan:

Bevar tonen Music - har været mit og er det stadig (kan se behovet derfor ) motto ved flere lejligheder!    

mvh

john  sommer

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Tilgengæld er jeg da ked af, at han mener jeg skriver før jeg tænker, jeg skal indrømme at jeg gør det bedste jeg kan med de evner jeg har, for at debatterer så sagligt og rationelt som muligt.



Det skal du ikke tage så tungt, Pjedsted er som regel ikke særligt konstruktiv og han har nogle meget hårde "meninger" som han lufter i ny og næ.
Han fik 24 timers pause til at tænke over tingene i og det får han fra nu af når han ikke forstår hvordan man gebærder sig på Amino.
Så skriv du bare løs.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 16:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er der ikke forskel på at om man udtaler sig om et firma eller en person? Jeg synes da jeg er i min gode ret til at sige en person er pisse skør hvis det han siger tydeligvist er dumt. Men hvor går grænsen? Hvis grundet en underlig holdning jeg har (Lad os sige jeg er nazist) så siger at han er skør fordi han ikke hader jøder - kan jeg så blive dømt pga. min holdning? 

Er det her ikke bare med til at gøre amino (og internettet generelt) til et mere utrygt sted? Jeg vil gerne færdes på nettet som jeg færdes i den virkelige verden. Jeg vil gerne have lov til at komme med min mening når der bliver spurgt om den (altså hvis en skriver et indlæg, så indbyder vedkommende jo til at der bliver svaret på det). Hvis han så synes min mening er skør eller direkte fornærmende så har han det jo lige pludselig på skrift og kan gå til retten med det.

Hvad med at man måske valgte at værne mod det herinde på amino - for herinde er vi jo personer og ikke firmaer når vi snakker.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lemme:

@Parterapeuten - hvis jeg var dig, så ville jeg bede Amino om at få slettet denne tråd, jeg tror bestemt ikke det gavner din sag at sætte yderligere opmærksomhed på sagen på et offentligt forum.

Sig undskyld til vedkommende og tag din straf...

Det kan du vel ikke mene...!

Parterapeuten skriver jo : "Retten mener at hver måned indtil 2012 juni skal jeg finde nogle på aminoer som bevis at grov tone og sprog bliver brugt her på amino."

Det lyder lidt underligt, men måske er det virkelig sandt...

Lemme:

At der skal fokus på det her emne er anden ting - der kunne jeg bare godt tænke mig at en fra Amino havde startet en tråd "Tænk over hvad i skriver" - selvom det burde være en selvfølge. 

Jamen, det er jo accept af sprogbrug og optræden, vi "skriver under på", når vi opretter en Amino-profil...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:
Er der ikke forskel på at om man udtaler sig om et firma eller en person? Jeg synes da jeg er i min gode ret til at sige en person er pisse skør hvis det han siger tydeligvist er dumt. Men hvor går grænsen? Hvis grundet en underlig holdning jeg har (Lad os sige jeg er nazist) så siger at han er skør fordi han ikke hader jøder - kan jeg så blive dømt pga. min holdning? 


Hvis du siger at det en person siger er skørt, så får du ikke problemer.
Skrive du han er skør, så klarer du måske frisag, fordi ordet er meget brugt som noget vi bare kalder folk vi finder underlige etc.
Men skriver du at en person er "Psykopat" så får du problemer, for det er en diagnose på en lidelse og det skal du så bevise personen er. Tro mig, det var en del af den sag jeg var indblandet i.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 16:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej MArtin

Tror nu godt at stævningen er sandt nok, men det andet der bliver skrevet kan simpelthen ikke passe :)

Men en anden ting jeg gerne vil slå et slag for, jeg forstår simpelthen ikke nogle gange når trådene bliver usaglige og mere ment som personlige angreb mod hinanden - jeg tænker også på hvor folks tanker er henne omkring og bibeholde et godt omdømme om sig selv og sin virksomhed.

Jeg tænker , ligeså godt som det virker i en forhandlings situation, ligeså godt må det virke på et online forum TAVSHED - hvis der bliver skruet for højt op, ja så er det bedste nogle gange bare og lade være med at svare, for det er alligevel sjældent at hvis man kommer helt der ud i en debat/skænderi er det saglige nok allerede forsvundet, og så er det vel et eller andet sted spild af tid :)

Bendtsen

 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Fra  Morning Train Skrevet kl. 16:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vi er ved snakken om sprog vil jeg lige kaste mig ind og sige at jeg selvfølgelig ikke mener man på nogen måde bør anvende et skadeligt sprog. Og i forhold til andre debatfora er her faktisk fredeligt ;) - det er faktisk mere den nedgørende tone der til tider kan være lidt træls at være vidne til. Og den kan folk pakke så fint ind, og så er der aldrig nogen som siger noget...

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 17:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu vil jeg ikke bruge endnu et indlæg på, at forklare hvordan ytringsfriheden fungerer på nettet, da der allerede er mange gode indlæg i tråden, der beskriver netop dette.

Man må jo gerne ytre sin mening offentligt, men skal selvfølgelig tage ansvar for det man siger. Anklager jeg en anden person for at være racist, tyv, svindler eller i seng med konkurrenten, mod eventuelle klausuler, bliver jeg nødt til at bevise min påstand, da min udtalelse kan skade modtagerens image, og kan give både negativ omtale, fjendtligt netværk og omsætningstab for ham/hende. Hvis ikke min udtalelse er sand, er det helt bestemt ikke fair overfor modparten, som derfor har ret til at søge om erstatningstab eller gå andre juridiske veje, for at få opvejet den skade man kan have påført dem.

Sørg nu bare for at sige præcist det I mener, og hav styr på korrektheden af det I siger, så garderer I jer mod sager som dem parterapeuten har været ude for. At fortælle en anden iværksætter at "Du er ikke rigtig klog", kan opfattes som en humoristisk udmelding som indikator på, at man måske ikke tror at iværksætterens projekt vil blive en success. Vælger man i stedet at fortælle en iværksætter at han er "et fjols der tror han kan svindle sig til alt", er dette en beskyldning, der kan frarøve iværksætteren netværksmuligheder og resultere i tabt omsætning, hvis hans projekt allerede fungerer som en etableret virksomhed.

Det gælder beskyldninger som alt andet. Et sjovt eksempel kunne være, da ge.tt (som jeg i øvrigt synes er et super spændende initiativ) annoncerede at deres online tjenestes brugertal var fordoblet 36 gange på en uge. Det er selvfølgelig en uskyldig fejl, da dette er mere end 9 gange jordens befolkning (selv hvis vi starter fra tallet 1), men i andre tilfælde kan en ukorrekt udtalelse om f.eks. en konkurrents omsætningstal eller referencer, have langt mere betydelige konsekvenser, og virksomheden det drejer sig om, kan lide både tab i omsætning, brandværdi, troværdighed osv.

Budskabet med dette indlæg er derfor, at vi bare skal sørge for at vise hinanden respekt. Smiler du til mig, smiler jeg igen, og hvis du synes at jeg bør stoppe med at lukke l**t ud, så sig det på en venlig måde, så jeg kan efterkomme dit ønske med en ligeså venlig tone, hvilket dermed garderer os begge mod dårlig omtale og sager på halsen.

Det er ikke rocket-science, bare et bibelsk budskab. Og nu venter jeg spændt på at se om der følges op med et indlæg om at jeg bare skal lukke munden. Smile

Side 5 ud af 8 (79 indlæg)