Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udland eller Indland ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Denmark
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 148
Fra  Primux Media Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg håber I kan være lidt behjælpelig med noget brianstorming af muligheder.

Pr 1 Januar 2011 har jeg valgt at starte op som selvstændig, og her er følgende oplysninger om mig:

- Bor 8-9 måneder om året på Filippinerne (ferie, med en måske en smule arbejds tilknytning til landet)
- Bor 3-4 måneder om året i Danmark (meste af tiden i sommer perioden)
- Jeg er pt ikke registeret i Danmark, og er ikke skattepligtig i Danmark.
- Jeg mister dog mit visum i Singapore 31. December 2011
- Firma bliver indtægter fra affiliate marketing, adsense og andre forme for online reklamer. Både indland og udland
- Firma bliver også konsulent arbejde til ind- og udenlanske firmaer

Nu er jeg så kommet i tvilv hvad jeg skal gøre for at få mindst mulige omkostninger.

1. Jeg kunne selvfølgelig bare flytte tilbage til Danmark, og registeret firmaet der.

Det ville holde mine forsikrings omkostninger nede, da det kun vil kræve en rejseforsikring, som så vidt jeg ved vil være billigere som "dansker"

De 8-9 måneder jeg er på Filippinerne om året, er jo egentlig bare "ferie" (måske lidt arbejds relateret der, men ikke nok til alle 8-9 måneder). Vil jeg på en eller anden måde kunne slippe for at betale Skat når jeg er i udlandet ? Eller bare nedsat skat ?

2. Jeg har også overvejet at starte mit firma op i Hong Kong da det skulle være lige til. Derved ville det ikke være nødvendigt for mig at "flytte" til Danmark.

Men må jeg godt opholde mig 3-4 månede i Danmark om året, uden at skulle betale skat ?

Forsikring ville blive noget dyre da jeg så skal være fuld forsikret og ikke kan gøre brug at af det danske sundshed væsen uden en forsikring.

Er det muligt ikke at være registeret til et land ? Lad os sige at når jeg mister mit visum i Singapore, og jeg ikke melder mig ind i Danmark igen, så er jeg sådan set ikke registeret nogle steder. Må man godt det ? Hvem vil kræve skat af min personlige indtægt ?

Jeg håber at I forstår mine spørgsmål og måske vil hjælpe mig lidt på vej. Bare svar på det i ved noget om jeg forventer ikke at I nødvendigvis ved det hele.

Mvh

Kristian

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber på et godt svar på den her... tager lige en lytter

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ville jeg vælge at registrere virksomheden der hvor du kommer til at bo og arbejde mest: Phillipinerne.

Det er ret enkelt: Du finder en dygtig revisor dér, og så aftaler I en fast pris for at han hjælper dig med ALT - inkl papirarbejde, skat, regnskaber, bogføring, opholdstilladelse osv osv.

På den måde ved du at tingene er i orden. Skattemæssigt giver det sikkert også god mening for dig, og det er jo mere end rimeligt at du ikke skal betale dansk skat, når du ikke længere kan få gratis sundhedsforsikring osv, og i stedet selv skal betale 30-50.000 kroner for sådan en om året. 

Når du så holder sommerferie i Danmark, skal du lige sikre dig at du gør det rigtigt, så du ikke bliver skattepligtig dér også. Rosenstand havde en historie om det emne på bloggen for nylig. 

Mvh Anders

PS. jeg blev interviewet om emnet til PC World for nylig. Se artiklen her.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Denmark
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 148
Fra  Primux Media Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Tak for svaret og linket til artiklen.

Det der jo nok skræmmer mig mest med at skulle starte en virksomhed på Philippinerne, er at det jo er noget mere komplex, og ville i første omgang sikker være nemmere "bare" at starte i DK.

Mvh

Kristian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)