Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. indeksering i google

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev lidt overrasket, da jeg lavede en site søgning på min webshop i dag. Jeg har været i gang med at tilføje "noindex" på rigtig mange af mine sider, for at komme noget af alt det dublicate content jeg har på shoppen til livs.

Og så forventer jeg jo at se et fald af indekserede sider. Men nej, nu er der pludselig 500 sider mere der er indekseret. en stigning fra ca 1500 sider til ca 2000 sider.

Er der en der kan komme med en forklaring på det?
Og hvor lang tid skal jeg regne med at der går, inden google fjerne de sider jeg ikke ønsker indekseret?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forklaringen er sikkert at de sider endnu ikke var indekseret i søgemaskinen da du sidste tjekkede det, men de var crawlet før du begyndte med din noindex. Det betyder at de har fanget siden på det tidspunkt hvor der ikke var noindex på men først viser dig at siden er indekseret på et senere tidspunkt.

Det er ikke til at sige hvor hurtigt eller langsomt det går at få fjernet det dobbelte indhold, det kommer an på hvor meget du gør dit og dat for at gøre Google opmærksom på din hjemmeside. Jo hurtigere du får dem forbi, jo hurtigere opdager de det også. her taler jeg selvfølgelig om links fra forskellige sider, ikke kun til forsiden eller nogle få undersider, men få links til alle dine undersider, også dublikaterne.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker mange gange. Igen :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det var så lidt, men jeg har lige lavet en hurtig analyse af dit website. og kan se nogle problemer forskellige steder.

  • du prøver sikkert at fjerne cart.php fra googles index, dette kan ikke lade sig gøre med den metode du bruger i dag. Grunden er at du 302 redirecter til en order.php side, som reelt set betyder at siden er midlertidigt flyttet. skal du gør det korrekt, skal det være en 301 redirect.

    Når det så er sagt, så vil order.php også skabe dobbelt indhold, da det jo er af den samme type som cart.php. og du har også indsat en "index,follow" robots tag på order.php siden, hvilket vil sige at den vil blive indekseret.

    min anbefaling her vil være at den side heller ikke skal indekseres, og du skal putte et canonicaltag på den side, så den peger hen til originalproduktet som er blevet tilføjet, som jo stemmer overens med ipa=419 som er produktets id.

  • Få styr på dine redirects generelt. Du har enormt mange 302 redirects, hvor de burde være 301 redirect. Det er vigtigt at du forstår hvorfor og hvornår en side bør 301 redirectes og hvornår man godt kan tage bruge af en 302 redirect. i de fleste tilfælde vil du dog skulle bruge en 301.

  • Husk at det er lige meget med at putte et eller andet robots metatag eller canonical tag hvis du alligevel redirecter på den ene eller den anden måde.

  • Yderligere og egentlig værst af det hele, din robots.txt fil er fyldt med disallows. Burde have stået nr 1 ... Hvorfor er det så det værste? Jo fordi Google jo ikke vil kunne se hverken redirects, canonical tags, noindex robots tag etc, når de jo ikke må crawle de sider. Du fortæller fx søgemaskinerne at de ikke må crawle din cart.php som jo helst skulle være en af dem som ikke skal indekseres, men det ved de jo bare ikke.

    Generelt skal man ikke bruge robots.txt til noget som helst, så generelt vil jeg også sige at du ikke skal have disallow på nogen af dine sider, da du i stedet skal bruge de metoder jeg nævner ovenfor.

Der fik du så lige at vide hvor din problematik ligger, så det jeg sagde før holder ikke rigtig, få styr på dit eget site før du begynder at kunne se en effekt, og start med din robots.txt fil som godt kan trænge til nogle sletninger.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Jeg er helt måløs. Tusind tak for din gennemgang af shoppen!!
Så er der mere at arbejde med. Og det med robot.txt burde da sige sig selv. Hvorfor pokker har jeg ikke kunne se sammenhænget der :)

Det bliver rettet som det første.
Igen, mange tak for gennemgangen

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fungadgets - Allan:

Hej Kim

Jeg er helt måløs. Tusind tak for din gennemgang af shoppen!!
Så er der mere at arbejde med. Og det med robot.txt burde da sige sig selv. Hvorfor pokker har jeg ikke kunne se sammenhænget der :)

Det bliver rettet som det første.
Igen, mange tak for gennemgangen

Ja det kan jo godt betale sig at få professionel hjælp, da ting tit går hurtigere fordi vi ved hvor vi skal kigge, hvad man skal gøre etc. Jo hurtigere man får rettet op på SEO fejl, jo hurtigere kommer man også frem i søgeresultaterne.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skulle du have fået den hjælp du har brug for, både her og på PB. så er det bare at vente og linke til din hjemmeside :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fået langt mere hjælp end jeg turde håbe på :)

Tusind tak.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

så lidt ;)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)