Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det farlige ved investering?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg er så småt gået igang med at investere. Jeg bruger Tradingplatform >Plus500<

Jeg er virkelig tilfreds med det, og finder det virkelig brugervenligt.

jeg har altid interesseret mig for investering, men som skrevet så er jeg lige begyndt.

Jeg vil gerne vide, hvad det farlige ved investering er.

jeg har læst et par artikler omkring folk der er kommet i gæld, men kan ikke se hvordan det kan ske?
Du kan jo kun tabe de penge, du selv indsætter? Eller er det bare mig, der har misforstået noget?

Jeg takker for det rådgivning jeg får :) 

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo geare investeringer - f.eks købe et antal aktier, og så (hvis nogen vil være med - med f.eks aktierne som sikkerhed) belåne dem og købe flere. Hvis så aktierne falder brat - så er der pludselig ikke sikkerhed for lånet længere. Der er eksempler på folk som kommer med 200.000 kr og låner 800.000 kr så de kan købe aktier for en mio.

Alternativt - eller som supplement kan man tage lånet i en valuta som så i sig selv giver et stort tab.

Hvis du kun investerer dine egne penge i aktier og obligationer o.l., og sætter af til den forventede skat på eventuelle fortjenester - så vil du som du skriver normalt kun kunne tabe det investerede,

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så udtrykket "short" du hentyder til, når man skal låne eller? :)

 

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan f.eks. investere med lånte penge. Få et lån i banken, køb aktier for pengene, og deponer aktierne som sikkerhed for lånet. Forestil dig det meget tænkelige, at aktierne mister deres værdi, og da banken således ikke længere har sikkerhed for lånet, kræver den det indfriet. Så har du et problem. Du kan også foretage gearede investeringer (søg evt. på Google), og resultatet kan blive det samme kedelige. Men investerer du blot for din sparepenge, børneopsparing, arv eller lottogevinst, så har du ret i, at du alene kan miste det beløb, som du har investeret. Held og lykke med dine investeringer!

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for jeres hjælp.

Lige de svar, jeg havde brug for :)

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - du kan google gearede investeringer, så kommer der en masse. 

Short - kender jeg selv fra Short position, hvor man reelt sælger noget man endnu ikke ejer, i forventning om at papiret senere kan købes til en lavere kurs - det er vist en ret kompliceret affære som jeg ikke ved nok om

at Gå short bruges også i forbindelse med certifikater, hvor der ofte indgår gearede elementer, så der er der sammenhæng

Gearing i sig selv er belåning af ens investerede kapital til brug for nye investeringer. Investering for lånte midler. Har man 200.000 kr og låner 800.000 kr og køber papirer for dem alle, så har du gearet 4 gange. En gevinst bliver 4 gange højere, men et tab tilsvarende 4 gange højere. Jo flere gange man gearer, jo større tab for risiko naturligvis, men jeg tror ikke bankerne idag må arbejde med gearede produkter til almindelige privatpersoner,

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)