Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Du får utilfredse kunder, hvis du sælger forbrugsafhængigt (nu med video)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Vil kunderne helst kunne se en direkte sammenhæng mellem forbrug og betaling - eller bliver de i virkeligheden mere tilfredse, hvis de kan få lov at betale et fast månedligt beløb for et ”frit forbrug”? 

Med baggrund i relevante forskningsresultater fra en række anerkendte hjerneforskere, får du hér et par konkrete tips til, hvordan du forbedrer kundetilfredsheden og får større omsætning:

 

Du vil sikkert selv føle større glæde (eller mindre ubehag) ved at betale forud for en ferie, som du glæder dig til - end ved at betale for en ferie, du allerede har afholdt. Hvorfor oplever folk det som "en bonus" at få skat tilbage, når deres "opsparing" ville være blevet bedre forrentet i banken? Hvorfor har du svært ved at hive visse potentielle kunder væk fra konkurrenten, selvom den pågældende konkurrent allerede har skuffet kunden flere gange? 

Er det mon godt for dine kunders tilfredshed, hvis du sælger dine produkter forbrugsafhængigt - eller er der forskningsresultater, som understøtter trenden med at sælge produkterne for faste månedlige ydelser med frit forbrug? Og hvordan virker dét på netop din forretning? 

Anerkendte hjerneforskere har undersøgt de neurologiske mekanismer bag disse spørgsmål - og i videoen ovenfor får du serveret forskningsresultaterne med en række illustrerende eksempler. 

Jeg håber, du kan lide videoen - og at den kan være inspiration til optimeringen af din virksomhed

I hvert fald var dét min debut på YouTube, men jeg henviser fortsat gerne til mine andre indlæg her på Amino - som eksempelvis: 

Du mister handler og taber profit - hvis din udbudspris er rund! Om forskningsresultater der siger, at afrundede udbudspriser ikke er en god forretningsstrategi. 

Øl og bleer - er vejen til proaktiv succes! Om hvordan en overraskende sammenhæng mellem øl og bleer fik mig til at brænde for marketing - og hvordan data ikke alene kan fortælle, hvad der er sket, men også hvad der bør gøres. 

Kedeligt! - men sådan sætter du den rigtige pris på dit produkt ;) Om hvordan revisorernes og økonomistudiernes teorier måske bare er kedelig godnat-læsning, mens ’dét at sætte den rigtige pris’ måske i virkeligheden handler om helt andre ting. 

Nå, tilbage til udgangspunktet: Jeg håber, du vil synes godt om min video. Der er allerede flere på tegnebrættet :) 

Held og lykke med forretningen. God arbejdslyst.

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 05:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Virkelig spændende! God video iøvrigt.

Der er ingen tvivl om at i takt med at vi bliver bedre til at forske hjernen og dens påvirkninger/reaktioner, kan dette anvendes til at omsætte viden for virksomheder, der beskæftiger sig med forbrugere og kunder.
Jeg er meget interesseret i hvis du har nogle bøger om neurologisk mekanismer du kan anbefale, selvfølgelig med dette virksomhedsperspektiv. Har allerede læst Buyology. :)

Med venlig hilsen
Jonas Goth

Fra Århus
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

God video og godt gået med at formidle et "tungt" enme, på skarp og sikker måde...

Fra Århus
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkelig interessant video, eller det skal siges, jeg satte den kun igang pga Volvoen i baggrunden. Wink 

Men netop i forhold til vognmanden, så er eksemplet jo nemt at forstå for ham der leaser den ud til vognmanden, men har du nogle tanker om vognmandens salg videre til hans kunder? For der har jeg svært for at se "muligheder"...

Fra København / London
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 62
Fra  Mailyourfans.dk Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Super indlæg! Fantastisk video. Vi kan alle være glade her på Amino når indlæg af så høj kvalitet bliver lagt op. Jeg ser frem til flere spændende indlæg fra dig :)

Jørgen 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en gang et godt indlæg fra dig Lars! Super god objektiv video, med nogle fine illustrationer, som der virkelig kan læres af - det har jeg i hvert fald gjort. ;) Jeg ser frem til flere gode videoer med dig som hovedrolleindehaver, for du gør det super godt. :)! 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt godt indlæg, der giver stof til eftertanke

Flere af dem tak.

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Goul Møller:
Endnu en gang et godt indlæg fra dig Lars! Super god objektiv video, med nogle fine illustrationer, som der virkelig kan læres af - det har jeg i hvert fald gjort. ;) Jeg ser frem til flere gode videoer med dig som hovedrolleindehaver, for du gør det super godt. :)! 

Wow! Sikke en modtagelse! 

Tak for de mange rosende ord omkring min YouTube-debut! 

Det må jeg nok sige. Tak for det! Det glæder mig meget, at kunne dele nogle emner, som jeg selv virkelig brænder for - med folk der tager så godt imod dem! MANGE TAK! 

Dén modtagelse er jo vanvittigt inspirerende for at lave flere videoer af samme skuffe. Derfor sidder jeg lige nu og skriver på manuskriptet til næste video - så må vi se, om den får samme positive modtagelse ;)

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig godt gået Lars! Det er en fin video og det er tydeligt der er blevet tænkt over hvordan den skulle hænge sammen. Det der er godt er dine let forstålige eksempler og den måde du geografisk springer rundt på. Jeg ser frem til den næste.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)