Vil kunderne helst kunne se en direkte sammenhæng mellem forbrug og betaling - eller bliver de i virkeligheden mere tilfredse, hvis de kan få lov at betale et fast månedligt beløb for et ”frit forbrug”? Med baggrund i relevante forskningsresultater fra en række anerkendte hjerneforskere, får du hér et par konkrete tips til, hvordan du forbedrer kundetilfredsheden og får større omsætning:
Du vil sikkert selv føle større glæde (eller mindre ubehag) ved at betale forud for en ferie, som du glæder dig til - end ved at betale for en ferie, du allerede har afholdt. Hvorfor oplever folk det som "en bonus" at få skat tilbage, når deres "opsparing" ville være blevet bedre forrentet i banken? Hvorfor har du svært ved at hive visse potentielle kunder væk fra konkurrenten, selvom den pågældende konkurrent allerede har skuffet kunden flere gange? Er det mon godt for dine kunders tilfredshed, hvis du sælger dine produkter forbrugsafhængigt - eller er der forskningsresultater, som understøtter trenden med at sælge produkterne for faste månedlige ydelser med frit forbrug? Og hvordan virker dét på netop din forretning? Anerkendte hjerneforskere har undersøgt de neurologiske mekanismer bag disse spørgsmål - og i videoen ovenfor får du serveret forskningsresultaterne med en række illustrerende eksempler. Jeg håber, du kan lide videoen - og at den kan være inspiration til optimeringen af din virksomhed. I hvert fald var dét min debut på YouTube, men jeg henviser fortsat gerne til mine andre indlæg her på Amino - som eksempelvis: Du mister handler og taber profit - hvis din udbudspris er rund! Om forskningsresultater der siger, at afrundede udbudspriser ikke er en god forretningsstrategi. Øl og bleer - er vejen til proaktiv succes! Om hvordan en overraskende sammenhæng mellem øl og bleer fik mig til at brænde for marketing - og hvordan data ikke alene kan fortælle, hvad der er sket, men også hvad der bør gøres. Kedeligt! - men sådan sætter du den rigtige pris på dit produkt ;) Om hvordan revisorernes og økonomistudiernes teorier måske bare er kedelig godnat-læsning, mens ’dét at sætte den rigtige pris’ måske i virkeligheden handler om helt andre ting. Nå, tilbage til udgangspunktet: Jeg håber, du vil synes godt om min video. Der er allerede flere på tegnebrættet :) Held og lykke med forretningen. God arbejdslyst. |
Hej Lars
Virkelig spændende! God video iøvrigt.
Der er ingen tvivl om at i takt med at vi bliver bedre til at forske hjernen og dens påvirkninger/reaktioner, kan dette anvendes til at omsætte viden for virksomheder, der beskæftiger sig med forbrugere og kunder.
Jeg er meget interesseret i hvis du har nogle bøger om neurologisk mekanismer du kan anbefale, selvfølgelig med dette virksomhedsperspektiv. Har allerede læst Buyology. :)
Med venlig hilsen
Jonas Goth