Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook annoncering - hvordan kommer jeg igang?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Holte
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 552
Fra  Herreaccessories.dk Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare skriv "Facebook" Jonas. Det godkender de. Hvis ikke, så skriv en mail til dem og forklar hvad det er du vil. Så godkender de 100% :)

Mvh

David Bograd

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

David Bograd:

Bare skriv "Facebook" Jonas. Det godkender de. Hvis ikke, så skriv en mail til dem og forklar hvad det er du vil. Så godkender de 100% :)

Mvh

David Bograd

Okay, tak for hjælpen David! :)

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

1. Hvad skal der stå under kampagnerne på de respektive sider, før at man må benytte den i FB ads?

Der står ofte at sociale medier er tilladt. Hvis du er i tvivl. Så spørg.


2. Jeg er lige nu tilmeldt med min affiliate side, men hvad skal jeg tilmelde mig med, hvis det skal bruges til Facebook annoncering? For jeg kan vel ikke bare reklamere på Facebook, når jeg er tilmeldt med GalaxyS2.dk

Du kan tilmelde din facebook side, ofte under instillinger => medier. Hvor du så skriver URL til din facebook page.

Så er der lige nogle facebook markedsføringstips :)

Opskriften til en stor facebook gruppe er hårdt arbejde.

Når du har lavet en god facebook landingpage. Kan du starte med at like andre sider og kommentere på deres opdateringer. (Ikke spamme, ligesom SE HER VIND..). Der er også masser af sider på nettet hvor man kan kommentere via facebook. Der kan du også skrive kommentarer. Ved at gøre alle disse ting, gør du opmærksom på din side.

En anden måde at markedsføre sin facebook side er at købe annoncer. Det kan være på andres facebook sider. Priserne svinger et sted mellem 0,02-0,05 per like siden har. Dvs. Hvis du gerne vil annoncere for din side der har 10.000 likes. Skal du betale mellem 200-500kr. Det gode ved denne markedsføring er at du når ud til en hel masse brugere. Derved kan det godt betale sig i stedet for at købe facebook annoncer. Du skal du ikke begynde at købe annoncer på sider der slet ikke har relavans for din side. Da du kan risikere at ramme den forkerte målgruppe og derved få noget badwill.

Hvis du også gerne vil benytte dig af facebook ads. Vil jeg anbefale dig at vælge at betale for hver tusind visning i stedet for CPC metoden. Det har færdigfald givet mig i 99,9% en lavere klik pris.

Jeg vil også anbefale dig at lave mange annoncer med flere forskellige billeder, samt kombinationer for titel og tekst.

Når du har opbygget en god facebook gruppe er det nok bedst at vælge at markedsføre siden, som story. Så rammer du de venner af venner der indnu ikke synes godt om siden. Samtidig med at de kan se at deres ven synes godt om og derfor er mere villige til at synes godt om din side.

Men jeg vil starte med at bruge de gratis markedsføring metoder i stedet for at begynde med at købe annoncer. Der det kan blive rimeligt dyrt og man kan nemt bruge en masse penge uden at tjene en krone.

Men det er bedst at markedsføre en facebook side. Hvor man så kører en affiliate kampagne. I stedet for at markedsføre kampagnen direkte. Da man ved en facebook side for opbygget nogle likes og har mulighed igen at henvende sig til brugerne uden det skal koste noget.

Start med at få samle en hel masse likes til dine sider. Inden du begynder at køre nogle affiliate kampagner da du alligevel ikke vil få noget specielt stort ud af det. Hvis du får stor succes med en af dine facebook sider. Har du meget nemmere ved at opbygge nye facebook sider og tiltrække likes. Den første side går det selvfølgelig meget langsomt med at opbygge likes. Spred risikoen ved at have flere sider, og evt. opret en anden facebook account. Hvor du administere dine sider. Da det ville være syndt hvis du fik lukket din personlige profil.

Hvis du er interesseret i affiliate kan du følge hvordan det går med mit projekt her.

Nå men held og lykke :)

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)