Hi Mads,
ordet unødvendig vil jeg ikke bruge, men du har måske ret i at man kan vente med e-mærkning og trustpilot til butikken er mere etableret/overskudsgivende.
Bemærk også, at e-mærket og trustpilot er meget mere end skilte, du får på din butiksfacade - de opstiller begge en række krav, som skal være opfyldt, før din butik bliver godkendt. En fornuftig begyndelse vil være at indrette din butik, så den på alle måder opfylder de bagved liggende krav og retningslinier. Ikke nødvendigvis fra dag ét, men hen ad vejen.
Gør det til en fast ugentlig (eller daglig) rutine at tjekke din egen butiksindretning: Kan den blive mere brugervenlig, kan sproget blive mere let forståeligt og enkelt, kan du oversætte de juridiske handelsbetingelser til dansk, så de rent faktisk siger dine kunder noget etc. etc. Det er er i de mange små detaljer, at troværdigheden grundlægges.
I stedet for et e-mærke kan du f. eks. have en konkret beskrivelse af, hvordan du og butikken arbejder med at sikre kunderne den bedste oplevelse igennem alle faser - bestilling, køb, betaling, levering, tracking, eftersalgs support osv.
Hvis du har lyst til at få en gratis og uforpligtende troværdigheds gennemgang af din netbutik, er du velkommen til at bestille en sådan hos mig