Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SummaSummarum: Kreditnotaer påvirker ikke momsregnskab?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige måtte afskrive nogle fakturaer fra 2010, som jeg har gjort ved at oprette kreditnotaer, der udligner de enkelte fakturaer. Det ser dog ikke ud til at påvirke rapporten 'Momsangivelse'.

Er Summarum inde og ændrer i opgørelsen for sidste år eller hvordan får jeg de momspenge tilbage, som jeg har betalt sidste år men aldrig kunnet inddrive?

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis  du  har  lavet  kreditnotaerne i  2011   -   så   må  du  ikke  forvente  at   den  laver   EFTERPOSTERINGER   til   aut. tilbageføring

hvis  du  laver   posteringer  i  FINANS  altså i  kassekladden  i  et  2010 regnskab  -  SÅ   laves  der   EFTERPOSTERINGER   som  kan  halvautomatisk  overføres  til  2011

 

sådan  spiller   SummaSummarum

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar - jeg er dog ikke helt sikker på at jeg forstår det.

Jeg har lavet kreditnotaerne i 2011, da 2010 regnskabet er afsluttet og indberettet. Jeg ville sådanset være fint tilfreds med at den fratrak den salgsmoms/omsætning i dette år, selvom det selvfølgelig ikke er helt efter bogen.

Din anbefaling er at lave posteringerne direkte i kassekladden i 2010, og derefter få dem overført til det nye 2011 regnskab?

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

nej nej   Det  jeg  har  skrevet  om  2010  osv    var  blot   for  at  sige   at  det  den  automatik  FREMAD   som  er  i  programmet

Der  er  ikke  noget   bagudrettet.

hvis  du  har  lavet   kreditnotaen  på  de samme  konti   som  brugt  i   2010  -   så  skal  den  da  også   påvirke   salgskontoen  om   salgsmoms´en   modsat  som  ønsket

du  kan  gå  ind  i  Rapporter  ->  Momsspecifikation   og  så  alene  kigge  på  datoen  for   den  kreditnota   så  skulle  du kunne  se  hvad   der  laves   med   momsen  den  pågældende dag..     Ligeledes  på  kontokort  for   salgskontiene

Kan du  ikke  finde  det  her?????

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivaerksaet:
du  kan  gå  ind  i  Rapporter  ->  Momsspecifikation   og  så  alene  kigge  på  datoen  for   den  kreditnota   så  skulle  du kunne  se  hvad   der  laves   med   momsen  den  pågældende dag.

Det er nemlig det der undrer mig. Når jeg vælger den 15/5-2011, hvor kreditnota blev udstedt, står der ingen bevægelser på nogle af de to momskonti. Der er én enkelt bevægelse på varesalg, men det tal hænger heller ikke sammen med nogle af de kreditnota.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis   du  går  ind  i  posterin gsjournalen  på  den  linie  som  du  har  mærket op  og  så de 2 linier  lige  så  har  du  jo  salgskontoen  1000  og  så   momskontoen    så   den  er  god  nok    alle  3  linier  har  ID 176

 

otto bp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)