Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content - kom over det og kom videre

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Duplicate content er ikke noget problem så længe det er på ens egen side og man selv kan styre det. Dvs. at man selv har muligheden for at finde ud af at man har DC og eliminere det :-)

Problemet ligger i at når andre kopierer ens tekster og bruger dem på egen hjemmeside. Sådan nogle problematikker har jeg været ude for en del gange efterhånden.

Nogle gange kan man gøre hjemmesideejeren opmærksom på det og man får en undskyldning og ens tekst bliver slettet fra hans/hendes hjemmeside. Fint - men bare det var sådan altid. Det er det desværre ikke :).

Nogle hjemmesideejere vil bare ikke gøre noget ved det. Og nogle gange gange kan man have email korrespondancer i flere måneder før man får dem til at slette ens tekst fra deres hjemmeside. 

Det er utroligt træls og frustrerende. MEN, en ting har jeg lært. Hvis man fra starten af kan se at det vil tage lang tid at få fjernet en tekst fra en anden hjemmeside, så skal man da bare ændre sin egen tekst.

Nu er der mange der vil sige: Jamen det er min tekst det der. Det kan ikke passe at andre skal udnytte det!. Og ja det er rigtigt, det er SLET IKKE FAIR. Men i mange tilfælde kan det virkeligt betale sig at omskrive sin egen tekst, eller få en tekstforfatter til det, så man igen kan få sin gode position i søgemaskinerne. For de fleste vil det give flere penge i kassen.

Tænk på en webshop som måske har ranket godt på en søgeord, men ikke gør det længere pga. at andre har kopieret teksten. Webshoppen mister omsætningen i de f.eks. 2 måneder hvor de kæmper om at få en anden hjemmeside om at fjerne teksten som de har kopieret.

Hvis man gerne vil have at kopi-idioterne skal bøde kan man jo stadigvæk køre en sag mod dem med en advokat eller lignende. Og måske også få dem til at betale de udgifter man har haft i forbindelse med at ændre sin egen tekst :-)

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun give dig ret i at det bedste er, i første omgang, at få gjort det man selv er herre over.

Jeg ved hvor tykhovedet en person der har oprettet et site kan være selvom det skriver til himmelen at de taber i rette. Det må man så tage i anden række :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)