Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

International side, har jeg forstået det korrekt mht. SEO ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at lave en side, der skal være tilgængelig i mange lande, på hver deres sprog. Jeg har tænkt mig at bruge et .com domæne, og placere hvert lands sider i en undermappe, f.eks. for DK /da-dk/ eller for AT (Østrig) /de-at/

Jeg vil gerne sende brugerne fra de forskellige lande automatisk til den rette side, vha. af IP geo lokation. Men så får jeg vel ballade af søgemaskinerne ? Eller er det OK at jeg laver undtagelser for dem, sådan ment at jeg kigger på om det er en søgemaskine bot der kommer forbi, eller en alm. bruger, hvor jeg ikke redirecter for søgemaskine bot'en.

Jeg vil selvfølgelig ikke forhindre søgemaskine bot'en i at crawle og indeksere alle sider, hvad enten de er på det ene sprog eller det andet. Jeg vil heller ikke forhindre brugere, fra ét land at se siden for et andet land, da jeg vil placere link til de forskellige sprog og tilsvarende sider i toppen eller bunden.

Er det den korrekt måde at gøre det på eller vil jeg få problemer mht. til søgemaskinerne ? Vil de se det som cloaking ?

 

 

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:
Jeg vil gerne sende brugerne fra de forskellige lande automatisk til den rette side, vha. af IP geo lokation. Men så får jeg vel ballade af søgemaskinerne ? Eller er det OK at jeg laver undtagelser for dem, sådan ment at jeg kigger på om det er en søgemaskine bot der kommer forbi, eller en alm. bruger, hvor jeg ikke redirecter for søgemaskine bot'en.

Matt Cutts to the rescue!

&feature=channel_video_title">Is changing the language of page titles based on the user's IP considered cloaking?

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theis, tak for linket :-)

Jeg kan så forstå at jeg kan også bruge "Accept-Language", som vel er noget browseren sender til serveren, hvad jeg kan udlede af f.eks. denne: http://ip.ter.dk/ ?

Hvilken metode vil være den bedste ? Skal man evt. benytte begge metoder ?
Vil "Accept-Language" være et dårligere valg i fht. SEO end IP geo lokation ?

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theis, tak for linket :-)

Jeg kan så se at man også kan bruge "Accept-Language", som jo er noget browseren sender til serveren, ud af hvad jeg kan udlede fra denne side: http://ip.ter.dk

Er det en dårligere eller bedre metode end IP geo lokation ?
Hvad med en kombination af begge ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)