Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordringsfradrag eller faktiske transportudgifter ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et alm. buskort(ht-område) til alle zoner. Men er pludselig kommet i tvivl om jeg som selvstændig, kan trække de faktiske udgifter til kortet fra eller om jeg skal bruge alm. befordringsfradrag.

Eller kan man vælge det mest fordelagtige ??

Jeg har ene og alene købt kortet for at kunne transportere mig frem og tilbage fra arbejde.

 

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du skal bruge befordringsfradrag som ligningsmæssigt fradrag.

Forudsætter, at det er samme arbejdsadresse........!

 

MvH

Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :o)

 

Men det er netop på forskellige adresser, jeg har været firmamassør. Jeg ved at såfremt jeg køber et klippekort(og kun bruger dette til firmaet), så kan man trække de faktiske udgifter fra. Har det fra Regnskabsskolen :o)

Hele misseren er at netop fordi det er et måneds/buskort, kan jeg ikke rigtig føre "en kørebog", som hvis jeg bare havde egen bil.

Så jeg spørger om 2 ting :o)

1) Skal jeg stadig bruge befordringsfradrag når det er 3-4 forskellige steder jeg arbejder ?

2) Andre ting/steder(marketing,kurser etc) ifm. med firmaet hvor jeg bruger penge på transport,skal det trækkes fra ligningsmæssigt ? Hvis jeg kan trække de faktiske udgifter (som jo er buskortet), så kan jeg jo stadig ikke dokumentere det,som hvis jeg havde en kørebog?

 

 

 

Vh.

Michael

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fradrag med 3,67 kr./km. kræver at du har bil eller kan dokumentere at du har bil til rådighed, som du betaler for. Ellers er det den lille sats eller faktiske omkostninger.

mvh
Michael

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)