Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Behov for flere udviklingstimer - Men jeg har ikke råd til danskere!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den situation hvor jeg er ved at udvikle et stort projekt. Projektet handler kort sagt om at revolutionere undervisningssystemet verden over ved at implementere motivation og optimeret undervisning i et. Dette indlæg handler ikke om selve vurdering af ideen, men for de interesserede kan du læse mere specifikt om visionen her, eller prøve en tidlig version af systemet her. Bemærk: Det nuværende system mangler muligheden for at lære mere avancerede ting end sandsynlighedsopgaver, plus/minus/gange, geometri osv.. Det kommer et såkalt "questing" system på, som giver mulighed for at lave meget avancerede opgaver. 

Som det går lige nu, så går projektet i to retninger:
- Sælges som et spil: Her ønskes der at tages 5-6$/måneden for at være medlem i spillet (der er en del free-to-play muligheder). Jeg har efterhånden prøvet spillet med en del kammerater, og gang på gang fænger det latterligt godt. Med et par måneders arbejde er jeg overbevist om det i sig selv kunne sælges som et rigtig godt online browserspil med fornuftig indtjening. Der er samtidig spilmekanikker der lægger op til en meget stor viral effekt.

- Sælges som undervisningssystem: Jeg ønsker at tage en række yngre børn ind og se hvor langt jeg kan få dem på 2-3 måneder. Jeg er selv overbevist om at jeg kan få en 12-13 årig knægt ind og få ham til at bestå en 9. klasses eksamen igennem systemet på 2-3 måneder hvis han/hun findes spillet "super cool" - men jeg mangler beviset.
Hvis jeg kan få dette statement bevist og dokumenteret, så har undervisningsministeriet samt DPU, ikke så meget andet at gøre end at støtte projektet som jeg ser det (og i worst case ville en sådan undersøgelse give MEGET PR værdi)

Mit issue
Normalt udvikles spil i store teams, hvilket jeg efterhånden er ved at forstå hvorfor. Dette projekt er kort sagt for stort til et one-man-job. Når der samtidig lige skal påklistes et undervisningssystem bliver opgaven det større.

Alt grafik har jeg fået lavet i Kina, hvilket selvfølgelig har sænket nogle udgifter. Jeg har fået skrevet nogle tekster i Indien, og lavet en trailer i Ukraine.

Men selve spillets kerne kræver at jeg har minimum en mand siddende 15t/ugen og arbejdet på projektet. Denne del kan ikke umiddeelbart outsources uden at jeg fysisk er til stede.

Jeg har stærkt overvejet at flytte til Manilla (Filippinerne) og ansætte 1-2 softere og arbejde på et kontor i udkanten af byen. Problemet er bare at jeg indtil Juli måned er bundet af Danmark, hvilket gør dette ikke er en mulighed.

Tilbage sidder jeg med følgende tanker:

  • Virksomhedspraktik: Ringe rundt til kommunerne og prøve at få en nyuddannet ud (eller en som er gået ned med stress) og arbejde på projektet. Problemet er at jeg ikke umiddelbart har nogle lokaler at tilbyde personen.
  • Søge gratis arbejdskraft hos studerende hvor man tilbyder god udtalelse, CV hjælp, praktisk programmør erfaring samt lovning på nogle penge senere i projektet
  • Investorerer. Jeg er sikker på jeg kunne få en investor ind i projektet, men jeg må indrømme at jeg ikke har lyst til at give alt den magt væk.
  • Kickstarter.com: Poste mit projekt her og komme i gang på mini-donationer.
  • Støtte hos staten: Prøve at søge hos nogle af de milliarder fonde der er
  • Studentermedarbejdere... Problemet er bare at de koster 7-8.000kr/måneden for den krævede tid, hvilket jeg mener er latterligt dyrt da jeg kunne få 2-3 filippinere for samme pris

Mit største issue er at jeg ikke har for mange penge.. Jeg kunne godt skyde 50.000-75.000kr ind i projektet uden at tage lån, men det kommer man ikke langt for med en dansk ingeniør. Samtidig har jeg heller ikke lokaler + Jeg er låst fast af Danmark indtil slutningen af juni/juli.

Jeg ville være meget taknemmelig for ideer, feedback, erfaringer og meget andet! Enhver kommentar vil blive taget godt imod! :-)

Mange tak,
Lars 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København N
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne eksempelvis, som også selv er lidt inde på, aflønne på anden vis.

Hvis du lover en person x procent af overskuddet, og laver en kontrakt på det, så er der nok en del, der er villige til at lægge timerne. En minipartner kunne man kalde det.

Eller du kunne love en mindre procentdel ud til to personer, så det ikke er for tidskrævende for en.

Benyt dig af dit netværk- der skal nok være nogen der kender nogen og som de kan stå inde for-og ligeså vigtigt, at de kan stå inde for dig og dit projekt.

held og lykke med det.

  

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Jeg kunne godt komme med en masse tanker omkring hvad du skulle gøre eller ikke gøre. Nok noget som du allerede har tænkt så jeg vil egenligt bare sige super projekt - Danmark har behov for flere af din type med din energi og kreativitet.

Håber det lykkes!

//Søren

 

Fra København N
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor mange penge du har brug for, men måske var det en ide at spørge familie, venner og kolleger om de vil yde et mikrolån på eks. 5000 kr. hver med afdragsfrihed i et år eller to, så slipper du for investor og beholder magten. Lånene skal selvfølge have lidt rente på, så de også får noget ud af det, hvis de vil have det og der skal ligge en skriftelig kontrakt for tryghedens skyld.

Hvis en studentermedhjælper koster 8000,- og du skal bruge personen i fire måneder, så er det kan du forholdsvis hurtigt skrabe en del eller hele lønnen sammen på den måde og så evt. kombinere med mit tidligere forslag.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 134
Fra  KnowledgeDesign Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan desværre ikke hjælpe dig økonomisk, men min nabo er skolelære og meget åben over for nye ting, hvis du vil kan jeg da spørge ham om han evt. kunne hjælpe dig med at afprøve det på hans elever. Håber det hele lykkes for dig.

 

Fra KBH
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om hvorfor du SKAL være fysisk til stede når dine programmører skal arbejde? Kunne det ikke være en ide at tage kontakt til udlandske programmører og så køre dialogen via Skype og mail?

Jeg ved godt det ikke er det samme. Men så kunne du komme igang; og når/hvis du får mulighed for at flytte, kan du jo gøre det og fortsætte samarbejdet med programmørerne.
Jeg har hørt om programmører i Indien, der går for 20$ om dagen (det er sikkert et rygte, og har ikke bevis for det) men står man i situationen hvor man skal bruge programmører er det da værd at undersøge nærmere.

Held og lykke med projektet! Det lyder spændende.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest, mange tak for alle de gode svar! :-)

Maria Kohinoor
Det lyder som en ret god ide! Har du selv nogle erfaringer med det? Hvordan ville du måle overskud? :-)

Omkring mikrolån er pengene ikke "SÅ" stort et problem. Kunne som sagt godt smide op imod 75.000kr i projektet uden jeg ville være særlig meget berørt, men jeg går meget op i at pengene bliver brugt rigtigt. Det er derfor at jeg er lidt skeptisk overfor studentermedhjælpere! :-) 
(7500kr / måneden for ansættelsen, også kommer lokaler oveni) 


Kaffe & Co
Mange tak for det! Jeg vil dog meget gerne høre dine tanker, så du er mere end velkommen til at skrive en besked her i tråden eller sende en PM! :-)

Kirsten
Det vil jeg meget gerne! Det er først aktuelt om nogle uger, men hvis det er må du meget gerne spørge ham! Hvis du eventuelt kunne sende en mail ville jeg blive rigtig glad! :-) 

Lærke
Det er måske en mulighed - men problemet er at det er et allerede eksisterende system. Men via chat/tlf kunne man sikkert få noget til at virke super godt.. Jeg vil genoverveje det! :-)

 

Og resten: Skriv løs!!! ;-) 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)