Hej Aminoer |
Bump!
Hej Aminoer |
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
hvordan vil du lave en konkurrent analyse, hvis du siger der ingen konkurrenter er? Er det en analyse på søgeord eller hvordan? |
Jamen både og. |
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
Der er altid konkurrenter i søgemaskinerne i et marked. Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om nogle markeder, hvor Google ingen resultater har :) Konkurrenterne kan så være direkte konkurrenter - nogle der sælger samme mærke eller produkt, delvise konkurrenter - nogle der sælger lignende produkter, og nogle der slet ikke er direkte konkurrenter - du sælger måske cykler og jeg sælger bøger om cykler. Alle tre typer er dog konkurrenter i forhold til SEO - for de ranker på dine keywords og forsøger at sælge til de samme søgebrugere. Når jeg laver en konkurrentanalyse, ser jeg på mange forskellige forhold - det er ikke sådan lige at stille op i en enkel guide her. Men jeg ser både på hvordan konkurrencen i markedet generelt ser ud, om der er uudnyttede huller der kan udnyttes og hvor godt og hvordan konkurrenterne har optimeret deres sites.
|
Ja, det kan jeg godt se Mikkel. |
deMib tak for dit fine svar! Det tager jeg i betragtning. |
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
Mangler lige svar på det sidste angåede danske hjemmesider og amerikanske :) |
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
Jo - hvis din hjemmeside er på dansk og hosted i Danmark, vil den have et fortrin fremfor de engelsksprogede om samme emne. |