Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man en konkurrent analyse i forhold til placeringer på Google?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Her for et par dage siden, fandt jeg et super emne. Umiddelbart, så er der ingen hjemmesider i DK, som bruger denne ide som affiliate. De eneste afffiliates er udenlandske.

Men for at være helt sikker og ikke bare smide penge i et projekt, er der så en måde jeg kan lave en konkurrent analyse? 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan vil du lave en konkurrent analyse, hvis du siger der ingen konkurrenter er? Er det en analyse på søgeord eller hvordan?

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen både og.

Altså mine eneste konkurrenter er amerikanske sider. Men google.dk fortrækker den ikke danske sider frem for amerikanske?

Og via google keywords fortæller analysen mig, at der ikke er ret meget konkurrence på 1 af mine søge ord. Jeg har 2.

Men det ene følger lidt det andet, så det forvirrer lidt :S 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian R.:

hvordan vil du lave en konkurrent analyse, hvis du siger der ingen konkurrenter er? Er det en analyse på søgeord eller hvordan?

Der er altid konkurrenter i søgemaskinerne i et marked. Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om nogle markeder, hvor Google ingen resultater har :)

Konkurrenterne kan så være direkte konkurrenter - nogle der sælger samme mærke eller produkt, delvise konkurrenter - nogle der sælger lignende produkter, og nogle der slet ikke er direkte konkurrenter - du sælger måske cykler og jeg sælger bøger om cykler.

Alle tre typer er dog konkurrenter i forhold til SEO - for de ranker på dine keywords og forsøger at sælge til de samme søgebrugere.

Når jeg laver en konkurrentanalyse, ser jeg på mange forskellige forhold - det er ikke sådan lige at stille op i en enkel guide her.  Men jeg ser både på hvordan konkurrencen i markedet generelt ser ud, om der er uudnyttede huller der kan udnyttes og hvor godt og hvordan konkurrenterne har optimeret deres sites.

 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan jeg godt se Mikkel.

Ville være lidt nemmere hvis du kunne fortælle lidt mere om, hvilke søgeord det drejer sig om, Sasa :)

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian R.:

Ja, det kan jeg godt se Mikkel.

Ville være lidt nemmere hvis du kunne fortælle lidt mere om, hvilke søgeord det drejer sig om, Sasa :)

deMib tak for dit fine svar! Det tager jeg i betragtning. 

Kristian, ja jeg ved godt at det ville være meget nemmere, men mit søgeord er der mere end 100.000 søgninger på om måneden i DK og lige pt. kan jeg ikke se nogle affiliate sites, som udnytter dette.

Men hvordan er det i forhold til amerikanske hjemmesider? Vil min hjemmeside ikke blive vægtet højere på google.dk end de amerikanske hjemmesider? 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Sasa Kovacevic:

Kristian R.:

Ja, det kan jeg godt se Mikkel.

Ville være lidt nemmere hvis du kunne fortælle lidt mere om, hvilke søgeord det drejer sig om, Sasa :)

deMib tak for dit fine svar! Det tager jeg i betragtning. 

Kristian, ja jeg ved godt at det ville være meget nemmere, men mit søgeord er der mere end 100.000 søgninger på om måneden i DK og lige pt. kan jeg ikke se nogle affiliate sites, som udnytter dette.

Men hvordan er det i forhold til amerikanske hjemmesider? Vil min hjemmeside ikke blive vægtet højere på google.dk end de amerikanske hjemmesider? 

 

Mangler lige svar på det sidste angåede danske hjemmesider og amerikanske :)

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sasa Kovacevic:

Men hvordan er det i forhold til amerikanske hjemmesider? Vil min hjemmeside ikke blive vægtet højere på google.dk end de amerikanske hjemmesider? 

Jo - hvis din hjemmeside er på dansk og hosted i Danmark, vil den have et fortrin fremfor de engelsksprogede om samme emne.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak Thomas! 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)