Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CTR ved Facebook annoncering

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede tidligere idag en annonce på Facebook hvor jeg betaler CPM. Annoncen har pt. haft 2285 visninger og nul kliks.

Havde det været google, så var annoncen allerede nu fjernet, da mere end 2.000 visninger burde have skabt en del kliks.

Men jeg ved ikke hvad tendensen normalt er på Facebook? Hvilken CTR kan man forvente? Kan jeg konkludere at annoncen er skod, eller er CTR bare generelt meget lav på Facebook?

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke selv erfaringer med det, men jeg har hørt rundt omkring, at CTR er virkelig lav på Facebook.

Jeg tror ikke du skal være bekymret, men det er nok bedst, hvis der lige var en med lidt mere erfaring, som kunne bekræfte dette. :-)

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst mange steder, at en CTR over 0,1 er ok, er den under er det ikke så godt!

 

/Brian

Guide til billige blækpatroner på nettet.

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik,

jeg kan bekræfte at CTR på Facebook annoncering er meget lavere end ved AdWords. Hvis du kan opnå 0,1% i CTR, er det rigtigt fint.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Erik

Klikfrekvensen på Facebook annoncering er ofte langt lavere end Google Adwords. De fleste der sætter Facebook kampagnerne op opnår en CTR på max 0,08%. Det siges, som en tommelfingerregel at er ens kampagner over 0,1% er det ganske fornuftigt. Stil dig dog aldrig tilfreds, med CPM strategi og den rigtige testning af kampagner kan det blive bedre.

Jeg plejer ofte og oploade flere hundrede eller tusinde kampagner, for herefter at tracke hvad der virker bedst og dermed opnå den højeste CTR, CPC og Konverteringsfrekvens.

Som et lille tip, så kan jeg fortælle dig at selve billedet har enorm afgørelse på, hvor godt dine facebook kampagner performer.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, tak for de mange tips.

Jeg troede at jeg hurtigt kunne tilføje Facebook ads som en ekstra markedsføringskanal, men det kræver åbenbart en del arbejde før at det bliver givtigt. Jeg venter derfor med yderligere Facebook Ads, da mine Adwords kampagner fortsat kan forbedres lidt, og så bruger jeg tiden der :-)

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik 

Jeg vil give Hr. Rene Sørensen fuldstændig ret. 

:-)

Partner @ The Social Agency 

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

På Facebook skal man som udgangspunkt holde sig fra CPM-afregning, da de annoncer vil blive placeret steder der giver få klik og det siges også at de bliver placeret i apps osv, hvilket er meget dårlig kvalitet-klik og visninger.

Jeg har efterhånden skrevet rigtig mange blogindlæg om hvordan man får lavet gode annoncer på Facebook, inde på min blog om affiliate marketing.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)