Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Honorar til advokat/revisor i forbindelse med ny virksomhed; hvor meget kan vi regne med!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 7. May 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Pernille Ørskov, Advokat, Lund Elmer Sandager:

Herudover kan jeg også kun anbefale en anpartshaveroverenskomst (det, der efter ændringen af selskabsloven nu hedder en ejeraftale). Jeg er enig i, at den skal laves så enkel som mulig, men jeres udfordring er 50/50 ejerskabet, hvorfor der selvfølgelig skal tages højde for, hvordan en sådan situation håndteres, hvis det hele (mod forventning) måtte gå i hårdknude, da I i så fald begge kan blokere for beslutninger i selskabet.

ejerskabet bliver 49/51 så der er kun en boss/beslutningstager Big Smile

 

Pernille Ørskov, Advokat, Lund Elmer Sandager:

Endelig lyder det også som, at I skal have en direktørkontrakt hver, ligesom I skal huske at have korrekte ansættelsesbeviser på plads for jeres ansatte, da et mangelfuldt ansættelsesbevis uden videre nemt kan udløse en erstatning på 5-10.000 til den ansatte.

Det er derfor, vi har brug for en som dig. Men er i tvivl om, hvad du mener med "direktørkontrakt"

Pernille Ørskov, Advokat, Lund Elmer Sandager:

Hvis I måtte ønske et tilbud på hele pakken, er I velkomne til at kontakte mig.

Med venlig hilsen

Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Det gør vi, men du er også velkommen til at sende en PB med jeres priser!

Tak for al info og det flotte svar :-)

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bensep,

Jeg kan se, at I påtænker at starte egen virksomhed og har behov for rådgivning til bla. udfærdigelse af jeres budgetter. Der vil nok komme mange flere spørgsmål hen ad vejen.

Vi er et erfarent (og beskedent) revisionsfirma i København, som uden tvivl vil kunne hjælpe jer både i opstartsfasen og senere hen når dagligdagen melder sig og der skal laves moms, løn mv. og I er naturligvis velkomne til at kontakte os.

Uanset valg af revisor/advokat vil jeg foreslå jer at få rådgivning inden I går i gang for alvor - inden I sætter jeres underskrift et sted og inden I går i aktion. Ja, meget gerne et godt stykke tid inden, så I reelt kan få gavn af den rådgivning I selv vælger - ganske fornuftigt - at betale for.

Det er svært at rådgive jer på baggrund af så få oplysninger, men - uden at kende jeres virksomhed og uden at kende den konkrete situation, bør I ihvertfald overveje - om det i det hele taget er en god idé at starte ud med at oprette et/flere selskaber. Der kan tales både for og imod, men det kræver indsigt i jeres situation at nå frem til et svar.

Afståelse og lejekontrakter, forretningsidé og beliggenhed, ville jeg også gerne rådgive jer omkring inden I foretager en evt. investering. Rådgivning koster ikke meget i forhold til de mange, mange penge man (måske) kan komme til at tabe ved at handle på et forkert grundlag.

I er som sagt velkomne til at kontakte os, men uanset - så sørg som sagt for at få den nødvendige rådgivning før I handler. Det kan lyde mærkeligt at jeg siger det, men mange handler først og søger så rådgivning bagefter, hvor det ofte er for sent.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset at ejerforholdet er 49/51 er der stadigvæk grund til at få lavet en anpartshaverovenskomst. Det handler i høj grad om beskyttelse af "mindretallet" og om at få fastlagt nogle spilleregler.

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Uanset at 49/51 naturligvis løser udfordringer med deadlock situationer, er der stadig behov for en ejeraftale.

Med en direktørkontrakt mener jeg, en ansættelsesaftale for jer/den, der er direktør i selskabet, da det er en god ting at have på skrift, dels for så vidt angår arbejdsopgaver og ansvarsområde dels for så vidt angår løn osv.

Jeg holder gerne et uforpligtende møde med jer, hvor I kan forklare mig lidt nærmere om virksomheden og omfanget af opgaven, og vi på baggrund heraf kan drøfte en pris.

Mvh Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

I virkelighedens verden er det jo ofte sådan at det er ham (hende) der har de 49% som er den aktive i virksomheden og ofte også er den der reelt set leder den daglige drift. Det er i sig selv en udfordring (lønpakke, kompetencer m.v.).

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)