Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af produktbilleder i annoncer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Står og skal til at forsøge at køre nogle affiliate annoncer over FB. I dette tilfælde er det en kampagne hvor man kan vinde Apple produkter, jeg har derfor valgt nogle flotte produkt billeder af bl.a. en iMac og en iPod Nano inde fra Apple's hjemmeside.

Kan godt være det er et dumt spørgsmål, da der selvfølgelig er copyright på billederne, men ser efterhånden produktbilleder over alt i konkurrencer, så derfor jeg er i tvivl?

På forhånd tak.

All the best

Kasper Andreassen

Fra Odense C
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lader til at Apple ikke er så glade for ideen så længe du ikke er autoriseret af dem, hvilket sådan set er forståeligt nok, for ellers ville det være umuligt at holde styr på, hvad folk brugte deres PR billeder til (misbrug).

Desværre er det ret surt i tilfælde.

Direkte uddrag fra Apples Legal:

"2. Apple Logo and Apple-owned Graphic Symbols: You may not use the Apple Logo or any other Apple-owned graphic symbol, logo, or icon on or in connection with web sites, products, packaging, manuals, promotional/advertising materials, or for any other purpose except pursuant to an express written trademark license from Apple, such as a reseller agreement."

Set her: http://www.apple.com/legal/trademark/guidelinesfor3rdparties.html

Det er sjælendt at man finder PR billeder der må bruges 100% frit af alle, af samme årsag. Men det er også sjældent at dette bliver overholdt 100%.

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge billederne, specielt ikke på Facebook, da du dér erklærer dig enig i, at du har ret til at lægge billederne online på deres community og at du automatisk giver Facebook lov til at bruge, sælge, og distribuere billederne frit for tid og evighed.

Jeg vil anbefale dig at få lavet nogle lækre PR billeder, som du kan bruge frit. Så vil du også have muligheden for at få lavet opstilling osv. præcis som du vil have det.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har spørgsmål.

Fra København N
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at spørge virksomheden om du må bruge billederne. Det må du sikkert, da det jo tjener til reklame for dem også, men selvom du synes at alle produktbilleder ligner hinanden, så skal man være forsigtig, da de kan være meget tunge at danse med, hvis de synes du træder dem over tæerne. Jeg er tidligere billedredaktør :-)

Fra Odense C
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vigtig pointe til Maria - jeg er enig, der er klart en god ide at spørge dem, måske du får et (gratis) ja!

Fra København N
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov - overså at det var til Facebook. I såfald er det en virkelig dårlig ide.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de gode svar - blev noget klogere :-)

All the best

Kasper Andreassen

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kender en der har nogle fede apple-produkter, kunne du måske få lov til at tage billeder af ham/hende med dem. Naturligvis i ekstremt godt humør, så glæden over apple-produkterne virkelig smitter af. Billeder der ser private ud, fungerer rigtig godt på Facebook, da de fleste bruger Facebook til at følge med i hinandens liv (bl.a. via gallerierne).

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)