Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Får bistandsklienter for meget?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej,

Jeg har set denne diskussion adskillige gange i aviserne den seneste tid, og vil derfor gerne vende situationen lidt om...

Hvis to ægtefæller på bistand med to børn hver får 12000 før skat og 1500 for hvert barn, giver det dem i runde tal 17000 efter skat at leve for. Hvis 8000 går til bolig og 2000 til el varme. så har de 7000 tilbage til mad tøj og transport, gaver og erstatning af ting der går i stykker (for 4 mennesker!!). Jeg kan derfor ikke se at bistanden er for høj.

Får de ufaglærte så for lidt? Nej, de er de højest lønnede ufaglærte i EU og vi vil miste vores konkurrence evne hvis vi øger lønnen. Hvis de to ovennævnte voksne begge tog et ufaglært arbejde til 22000 så ville de incl. børne penge have 47000 før skat - dette ville incl. lønmodtagerfradrag give familien ca, 27500 udbetalt hver måned.

Årsagen til at det ikke kan betale sig for den ene ægtefælle er udelukkende det forhold at man ikke kan få bistand når ægtefællen har et arbejde, dvs. den arbejdende ægtefælles løn og børnepenge skal dække alle familiensomkostninger - udfra de vilkår skal ægtefællen tage et højtlønsarbejde for at familien ikke skal gå ned i indkomst.

Løsning: Hvis man udbetaler halv bistand til den ledige ægtefælle ca. 6000 så vil den ledige få udbetalt ca. 4500 kr. og familien ville dermed få udbetalt en smule mere  selv om den arbejdende ægtefælle tager et job til 22000.

Det er fanme utroligt at politikerne ikke kan løse de problemer de selv skaber!!!

Hvad siger I andre, er jeg helt ude i skoven?

 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Diskussionen omkring "at det ikke kan betale sig at arbejde" er helt ude i skoven, - ikke dig.

Der er ikke nogen arbejdsduelige på kontanhjælp der kan bestemme om de vil arbejde eller ej. Står du ikke til rådighed for arbejdsmarkedet og tager et anvist arbejde uanset om lønnen er lavere eller ej, -fratages du kontanthjælpen og overgår til en anden og betydeligt lavere sats. 

Så, jo det kan faktisk bestemt betale sig at tage et arbejde, - og nej man kan ikke selv vælge om man vil blive hjemme på sofaen med regnemaskinen i skødet. 

I øvrigt kan man jo bare spørge erhvervslivet om de kan overtage kontanthjælpsmodtagerne hvis de får 50% af hvad det koster Staten - inkl. administrationsomkostningerne - så ville landet være støvsuget for kontanthjælpsmodtagere i en ruf. Jeg vil nemlig tro (et slag på tasken) at en kontanthjælpsmodtager koster i omegnen af en million kroner når vi indregner alle de offentligt ansatte der skal kontrollere, indberette og administere.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Jeg har set denne diskussion adskillige gange i aviserne den seneste tid, og vil derfor gerne vende situationen lidt om...

Hvis to ægtefæller på bistand med to børn hver får 12000 før skat og 1500 for hvert barn, giver det dem i runde tal 17000 efter skat at leve for. Hvis 8000 går til bolig og 2000 til el varme. så har de 7000 tilbage til mad tøj og transport, gaver og erstatning af ting der går i stykker (for 4 mennesker!!). Jeg kan derfor ikke se at bistanden er for høj.

Får de ufaglærte så for lidt? Nej, de er de højest lønnede ufaglærte i EU og vi vil miste vores konkurrence evne hvis vi øger lønnen. Hvis de to ovennævnte voksne begge tog et ufaglært arbejde til 22000 så ville de incl. børne penge have 47000 før skat - dette ville incl. lønmodtagerfradrag give familien ca, 27500 udbetalt hver måned.

Årsagen til at det ikke kan betale sig for den ene ægtefælle er udelukkende det forhold at man ikke kan få bistand når ægtefællen har et arbejde, dvs. den arbejdende ægtefælles løn og børnepenge skal dække alle familiensomkostninger - udfra de vilkår skal ægtefællen tage et højtlønsarbejde for at familien ikke skal gå ned i indkomst.

Løsning: Hvis man udbetaler halv bistand til den ledige ægtefælle ca. 6000 så vil den ledige få udbetalt ca. 4500 kr. og familien ville dermed få udbetalt en smule mere  selv om den arbejdende ægtefælle tager et job til 22000.

Det er fanme utroligt at politikerne ikke kan løse de problemer de selv skaber!!!

Hvad siger I andre, er jeg helt ude i skoven?

Bistanden er Over 25 år 10.044 kr. (2011) og med forsørgelsespligt - 13.345 kr. (2011)

Jeg har selv prøvet det med bistand pga mit firma gik konkurs og jeg mistet en søn efter 16 timer så fagforeningen blev ikke lige betalt så bistanden var den eneste mulighed. Og det må jeg sige ikke er sjovt.

Hvis du har 2 børn så han du få friplads for det billigste barn. Bolig tilskud kunne vi få 200 kr så det gad vi ikke og bruge vores tid til.

Jeg havde et arbejde til 24000 pr mdr i 3 mdr. og der fik min kone stadig 6000 udbetalt hvordan de lige regnede den ud det ved jeg ikke lige. Der må være nogle fradrag for transport frokost osv.

Men med alle de møder og konstant overvågning at man nu søger bredt og alt hvad som man har mulighed for at lave. Ville vi begge gerne tage et job til 14000 pr. mdr bare for at komme ud af systemet.

Det er ikke sjovt at høre de politikker at man bare skal i arbejde. Min kone søgte i Vuggestue og Børnehaver fik svar tilbage at de have fået 800 ansøgninger til 1 Job og selv fra Pædagog fordi der er også var for mange af dem.

Fik for et stykke tid siden en mail fra Jobindex at en politikker havde udtalt at man bare kunne blive sælger fordi der var masser af ledige stillinger. Vil bare sige hvad hjælper det. Hvis du tager et sådan arbejde og det er på provision så du ikke noget suplerende så hvis du får udbetalt 6000 brutto fordi det produkt du nu har valgt at sælge bare er noget lort som ingen vil købe så skal du leve for dette. Nu skal i ikke komme at sige at der er masser af stillinger hvor man får en grundløn. Ja det står der i ansøgningen man det vil de ikke ansætte dig til når du er til samtale så er det ren provision og måske efter 3-6 mdr. kan du få en grundløn.

Og Kommunen har plukket dig inden du får kontanthjælp. Pensionen skal du have udbetalt, Bilen skal du have solgt, Boligen må du ikke eje og kontanter over 5.000 pr. person skal du have brugt før du få noget.

Vil bare sige til sidst er at ja det er nogle som lever af kontanthjælp og vil ikke have et arbejde. Dem kan alle læse om i dags pressen. Og jeg har også set nogle som smadder kontorer og truer medarbejderne så de ikke ønsker at se dem igen. Der bliver ikke lukket for deres kontanthjælp Kommunen vælger bare at udbetale den til dem og de skal ikke mere til samtale. Men hvis man er en alm. borger og ikke en af de typer som smadder kontorer og truer medarbejder så er det ikke noget man ville ønske sig.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes det er et problem bistand eller ej.

enlig mor med et barn, mister penge ved at flytte sammen med ny kæreste

enlig mor med 2 børn minster mange penge

enlig mor med 3 børn.. her går det helt galt.. for her skal du tjene rigtig mange penge
som mand, for ellers gider hun ikke bo sammen med dig, da det koster rigtig mange penge
hvis du ikke kan betale det tabte.. hvis du kun tjener ca. 28900 vil du relt kun ha hvad som svare til en kontant hjælp, da den ene skal tjene 28900 for det bare går i 0 hvis begge er på kontant hjælp..
System Danmark.. hjælper de forkerte.. den enlige som bor alene uden børn, får tilsammenligning næsten intet, det er en ulige verden for mig

så et program i tv, den gang dyneløfteri var normalt, her fortalte en social rådgiver, en enlig mor med to børn på bistand fik mellem 70 og 90 tusinde mere ved at bo alene, så undre mig ikke der er så mange i den målgrupe der bor alene.. med andre ord.. spark manden ud og få op til 90 tusinde mere udb. pr år

hvis nu ikke systemet var så tosset, ville vi slet ikke have brug for alle de lejligheder, jeg har
aldrig forstået hvorfor det skal være en økonomisk straf at bo sammen, hvorfor ikke belønne
dem som bor sammen..

For mig at se handler det hele om det kan ikke betale sig at bo sammen for mange i Danmark.
samme gælder for pensionister, de får nemlig kun hvad som ca. svare til start hjælp hvis de bor sammen med en, bor de alene får de ret meget ca. det dobbelte

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke om jeg syntes de får for meget, men de små 15000 (udbetalingsoversigt.dk) som de nu får i 2018 , gør da også at de ikke burde mangle noget.

Det er lige før at det ikke kan betale sig at få dagpenge mere, med sådan en høj kontanthjælp. 

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Stabiløkonomi.dk:

Jeg ved ikke om jeg syntes de får for meget, men de små 15000 (udbetalingsoversigt.dk) som de nu får i 2018 , gør da også at de ikke burde mangle noget.

Det er lige før at det ikke kan betale sig at få dagpenge mere, med sådan en høj kontanthjælp. 

der er lidt forskelle ud over beløbet - ex må man ikke have mange penge selv og der er forsørgerpligt for sambo/ægtepar osv - men ja beløbet er nok deromkring hvis du er enlig forsørger og ellers nærmere 11.000 kr

Der er vist ikke tvivl om, at der stadigt er en del samspilsproblemer - kontanthjælp - arbejde - som pensionsoparing eller ikke men i kontanthjælp er valget ikke ret frit heldigvis. Man bliver jagtet - og skal blive det jo - så det er jo ikke noget man bare vælger - alt borgerløn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Sep 17
Indlæg ialt: 104
Fra  Social Trading Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stabiløkonomi.dk:

Jeg ved ikke om jeg syntes de får for meget, men de små 15000 (udbetalingsoversigt.dk) som de nu får i 2018 , gør da også at de ikke burde mangle noget.

Det er lige før at det ikke kan betale sig at få dagpenge mere, med sådan en høj kontanthjælp. 

"Stabiløkonomi.dk" lidt humor du skriver om noget, du ikke har forstand på. ;)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)