Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV spørgsmål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har oprettet en PMV for 1-2 måneders tid siden. Jeg er ikke erfaren som virksomhedsdriver, og jeg håber at i kan hjælpe mig med at få besvaret nogle spørgsmål her på tråden.

1. Ingen af mine ydelser er momspligtige, og ingen af mine ydelser i fremtiden kommer til at være det. Jeg har allerede oversteget en omsætning på 50.000 kr og mit spørgsmål er nu, om jeg kan forblive registreret som en PMV, da jeg jo ikke skal lave momsregnskab, uanset virksomhedstype?

2. Da jeg ikke er momsregistreret, hvordan indberetter jeg så mine fradrag? Fradrag fra regninger, kørselsfradrag, offentlig transport? Kan jeg overhovedet få fradrag, og i så fald hvordan? Jeg har ikke haft held med at finde en guide.

3. Eventuelle tips til en nybegynder? Deadlines, ting der står med småt?
Jeg er bange for at jeg har bidt over mere end jeg kan sluge.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - Først skal du meget gerne være sikker på, at intet af det laver er momsregistreret - det lyder lidt sjovt men er du det så

2 - Så er du ved at skulle lønsumsregistrere i stedet og registrere det og betale lønsumsafgift.

3 - du fører regnskab i dit PMV og angiver resultatet til skat - du har navn og adresse på alle dine kunder og bilag for alt salg på den måde + bilag for alle udgifter. Offentlig transport skal du hver gang både gemme billet og kopi af aftalen du har besøgt med transporten, da du jo ellers bare kunne gemme dine private billetter
Kørselsfradrag kræver nøje ført kørebog også med adresse og årsag til hvert besøg - km stand - og og - og så er det fradrag i indkomsten når du selvangiver for din PMV. Du skal ikke regne med skat bare æder en helt masse fradrag i ikke momsregistreret, hvis ikke du driver det erhvervsmæssigt = med udsigt til overskud.

4 Ja du lyder farligt ude - få en bogholder ind over evt - så du i det mindste ikke pludseligt står med et større moms - lønsums eller skatteproblem

Du kan læse meget mere om PMV og momsreg og lønsum personlig virksomhed i letlæst e-bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)