Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordringsfradrag almindeligt eller via virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 15
Indlæg ialt: 39
Fra  Socialformidleren.dk Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har et spørgsmål ift. befordringsfradrag.

Har en mindre konsulent virksomhed, hvo jeg laver nogle opgave på regning via virksomheden, men samtidig har lønnet arbejde.

Når jeg kører på lønnet arbejde passere jeg somme tider Storebælt gerne med færge, som jeg selv betaler og vil jo som udgangs punkt trække det fra helt almindeligt, men så bliver jeg lidt i tvivl om jeg skulle/kan trække det fra i virksomheden (det vil jo være mere gunstigt at trække det fra i virksomheden, da jeg jo kan give mig selv kørselsgodtgørelse for kilometerne, men kan jeg det??

Eller skal jeg forsætte med at skille pærerne for sig og æblerne for sig??

Mvh. Tina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kører på lønnet arbejde kan du ikke blande privat ind hvis ikke du har en ren estra udgift privat ved turen
For arbejdet kan du få skatttefri kørsel når du bruger egen bil og de kan betale færgen - det kan du ikke rode dit firma ind i, bare fordi du måske på samme tur gør noget for firmaet - med mindre som sagt du kan påvise, at du har kørt flere KM af den afstand osv

Der er også kun ET fradrag samlet
Betler din arbejdsiver ikke kørsel men du kører for arbejdsgiver, så bliver det kun til befordringsfradrags satesen du kan bruge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Dec 15
Indlæg ialt: 39
Fra  Socialformidleren.dk Skrevet kl. 04:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Super tak for hurtigt svar :-)

Jeg kører aldrig for arbejdsgiver og for virksomhed samme dag og fører kørerbog i firmaet.

vh. Tina

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)